Autor |
Správa |
|
|
Predmet príspevku: |
|
|
|
Ja by som pridal len toľko, že veeeeľmi podobný systém kúziel funguje aj na Plochozemi.
Ja by som pridal len toľko, že veeeeľmi podobný systém kúziel funguje aj na Plochozemi.
|
|
|
|
Odoslané: Št. 06. Okt 2005, 15:40 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
Re: Mhm. |
|
|
Bentley napísal: Chválim za pomerne presný a popisný článok. Mám snáď len jednu výhradu - autor uvádza, že podstatou kúzlenia je "memorovanie" a následné "zabúdanie" kúziel pri ich použití. To bola možno pravda v starších edíciách hry, ale v DnD d20 (3.0, 3.5) je systém vysvetlený odlišne ...............
Oficialne vysvetlenie je mozno odlisne (este neovladam Prirucku hraca naspamat), ale prakticke fungovanie je presne take iste ako v AD&D -- teraz mam na mysli pripad kuzelnikov/wizardov -- spominal som, ze wizardi sa drzia svojho systemu uz od prvych vydani D&D. Doma sa pozriem na to, ako to obkecali po novom.
[quote="Bentley"]Chválim za pomerne presný a popisný článok. Mám snáď len jednu výhradu - autor uvádza, že podstatou kúzlenia je "memorovanie" a následné "zabúdanie" kúziel pri ich použití. To bola možno pravda v starších edíciách hry, ale v DnD d20 (3.0, 3.5) je systém vysvetlený odlišne ............... [/quote]
Oficialne vysvetlenie je mozno odlisne (este neovladam Prirucku hraca naspamat), ale prakticke fungovanie je presne take iste ako v AD&D -- teraz mam na mysli pripad kuzelnikov/wizardov -- spominal som, ze wizardi sa drzia svojho systemu uz od prvych vydani D&D. Doma sa pozriem na to, ako to obkecali po novom.
|
|
|
|
Odoslané: Ut. 04. Okt 2005, 20:20 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
Re: Mhm. |
|
|
Bentley napísal: Chválim za pomerne presný a popisný článok. Mám snáď len jednu výhradu - autor uvádza, že podstatou kúzlenia je "memorovanie" a následné "zabúdanie" kúziel pri ich použití. To bola možno pravda v starších edíciách hry, ale v DnD d20 (3.0, 3.5) je systém vysvetlený odlišne ............... Mág si musí po dostatočnom spánku (na prečistenie mysle) pripraviť svoje kúzla. Ale pozor, pod pojmom pripraviť sa de facto mysí, že ich vykúzli BEZ TOHO ABY ICH UZAVREL nejakým gestom alebo frázou a takto ich ponechá nedokončené na neurčito dlhú dobu, až kým ich nebude potrebovať - potom jednoducho v rámci niekoľkých sekúnd mávne rukami, vyrečie magické slovíčko a voilá - z obďaleč stojacich goblinov ostala len praženica (!) ............. Oba systémy majú čosi do seba, ale ten druhý je snáď o trochu zmysluplnejší aj pre vehementných zástancov many. :wink:
takto podobne funguje aj theurgska magia v DrD+ a velmi sa mi tento napad paci
[quote="Bentley"]Chválim za pomerne presný a popisný článok. Mám snáď len jednu výhradu - autor uvádza, že podstatou kúzlenia je "memorovanie" a následné "zabúdanie" kúziel pri ich použití. To bola možno pravda v starších edíciách hry, ale v DnD d20 (3.0, 3.5) je systém vysvetlený odlišne ............... Mág si musí po dostatočnom spánku (na prečistenie mysle) pripraviť svoje kúzla. Ale pozor, pod pojmom pripraviť sa de facto mysí, že ich vykúzli BEZ TOHO ABY ICH UZAVREL nejakým gestom alebo frázou a takto ich ponechá nedokončené na neurčito dlhú dobu, až kým ich nebude potrebovať - potom jednoducho v rámci niekoľkých sekúnd mávne rukami, vyrečie magické slovíčko a voilá - z obďaleč stojacich goblinov ostala len praženica (!) ............. Oba systémy majú čosi do seba, ale ten druhý je snáď o trochu zmysluplnejší aj pre vehementných zástancov many. :wink:[/quote]
takto podobne funguje aj theurgska magia v DrD+ a velmi sa mi tento napad paci
|
|
|
|
Odoslané: Ut. 04. Okt 2005, 20:12 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
Mhm. |
|
|
Chválim za pomerne presný a popisný článok. Mám snáď len jednu výhradu - autor uvádza, že podstatou kúzlenia je "memorovanie" a následné "zabúdanie" kúziel pri ich použití. To bola možno pravda v starších edíciách hry, ale v DnD d20 (3.0, 3.5) je systém vysvetlený odlišne ............... Mág si musí po dostatočnom spánku (na prečistenie mysle) pripraviť svoje kúzla. Ale pozor, pod pojmom pripraviť sa de facto mysí, že ich vykúzli BEZ TOHO ABY ICH UZAVREL nejakým gestom alebo frázou a takto ich ponechá nedokončené na neurčito dlhú dobu, až kým ich nebude potrebovať - potom jednoducho v rámci niekoľkých sekúnd mávne rukami, vyrečie magické slovíčko a voilá - z obďaleč stojacich goblinov ostala len praženica (!) ............. Oba systémy majú čosi do seba, ale ten druhý je snáď o trochu zmysluplnejší aj pre vehementných zástancov many. :wink:
Chválim za pomerne presný a popisný článok. Mám snáď len jednu výhradu - autor uvádza, že podstatou kúzlenia je "memorovanie" a následné "zabúdanie" kúziel pri ich použití. To bola možno pravda v starších edíciách hry, ale v DnD d20 (3.0, 3.5) je systém vysvetlený odlišne ............... Mág si musí po dostatočnom spánku (na prečistenie mysle) pripraviť svoje kúzla. Ale pozor, pod pojmom pripraviť sa de facto mysí, že ich vykúzli BEZ TOHO ABY ICH UZAVREL nejakým gestom alebo frázou a takto ich ponechá nedokončené na neurčito dlhú dobu, až kým ich nebude potrebovať - potom jednoducho v rámci niekoľkých sekúnd mávne rukami, vyrečie magické slovíčko a voilá - z obďaleč stojacich goblinov ostala len praženica (!) ............. Oba systémy majú čosi do seba, ale ten druhý je snáď o trochu zmysluplnejší aj pre vehementných zástancov many. :wink:
|
|
|
|
Odoslané: Ut. 04. Okt 2005, 17:47 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
|
|
|
Me se naopak ten system moc a moc libi, treba do kontextu dragonlance zapada naprosto perfektne
Me se naopak ten system moc a moc libi, treba do kontextu dragonlance zapada naprosto perfektne
|
|
|
|
Odoslané: Po. 05. Sep 2005, 11:43 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
|
|
|
alef0 napísal: A reflexove zachranne hody nereprezentuju len uhynanie.
[quote="alef0"] A reflexove zachranne hody nereprezentuju len uhynanie.[/quote]
|
|
Odoslané: Po. 29. Aug 2005, 17:13 |
|
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
|
|
|
Ano, je to nelogicky system...najma s tym ,,vymazavanim" kuziel z pamati zosielatela.
Aspon hraci musia rozmyslat, co si ,,naspelluju" na ten dany den a neriesia vsetko fireball fireball, fireball, fireball, fireball, fireball (chvilka oddychu), fireball, fireball -- pokial vsak nie su sorcerermi (:-))
Inak, ano, asi som mal zdoraznit, ze drak dostane v pripade sejvu len za polovicu. Priklad chcel ukazat to, ze najprv sa prebija magicka odolnost a az potom nasleduje zachranny hod.
A reflexove zachranne hody nereprezentuju len uhynanie.
Ano, je to nelogicky system...najma s tym ,,vymazavanim" kuziel z pamati zosielatela.
Aspon hraci musia rozmyslat, co si ,,naspelluju" na ten dany den a neriesia vsetko fireball fireball, fireball, fireball, fireball, fireball (chvilka oddychu), fireball, fireball -- pokial vsak nie su sorcerermi (:-))
Inak, ano, asi som mal zdoraznit, ze drak dostane v pripade sejvu len za polovicu. Priklad chcel ukazat to, ze najprv sa prebija magicka odolnost a az potom nasleduje zachranny hod.
A reflexove zachranne hody nereprezentuju len uhynanie.
|
|
|
|
Odoslané: Po. 29. Aug 2005, 15:49 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
|
|
|
Dobra praca.
Dobra praca.
|
|
|
|
Odoslané: Po. 29. Aug 2005, 14:01 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
|
|
|
|
|
|
Odoslané: Ne. 28. Aug 2005, 11:15 |
|
|
|
|
|
Predmet príspevku: |
[RPG] Syst |
|
|
Toto je diskusia ku
Toto je diskusia ku
|
|
|
|
Odoslané: Ne. 28. Aug 2005, 11:04 |
|
|
|
|