No to su tie zjavne veci. Skutocne nechcem rozputat diskusiu zlym smerom. A vobec nie navazat do prace niekoho ineho, lebo viem co to je travit hodiny nad cimsi, co ma mna a mojich hracov potesit. Mne osobne ta myslienka Chramu nie je sympaticka. Vysvetlim preco.
Z ineho textu o postave menom Syle na tychto strankach som pochopil, ze clenov-zabijakov je v skutocnosti 7 (donedavna ich bolo iba 6) + par novicov na trening (bola tam rec tusim o piatich. Ale ak som to cele zmrsi kasli na to a citaj dalej). Co je podla mna nie len malo na taku rozlahlu stavbu, ale aj na myslienku prevadzkovania chramu ako takeho. Nejde iba o zasobovanie do puste co je asi dost klucove.
Ide hlavne o ich hlavnu ulohu a sice udrzovanie Rovnovahy. Pokial by tito kvazisamuraji neboli nadani vesteckymi schopnostami je malo pravdepodobne, zeby stihali vyhladavat jedincov, ktorych odstranenie vyvazi vsetkych sily v ich svete. Takato operacia vyzaduje obrovske zazemie informatorov, infiltratorov a podobne. Ak si uvedomis, ze odstranit niekoho, kto narusa svojou existenciou rovnovahu nebude nic jednoduche, vyzaduje to zrejme isty cas na pripravu a logistiku. Cize podla mojho nazoru by tych zabijakov mal byt pomerne slusny pocet (co zasa zvysuje naroky na zasobovanie do puste) a rozhodne by nemali pobiehat niekde po pusti, ale vacsinu casu travit hlavne vo velkych mestach.
Dalsou vecou je sama Rovnovaha. Tu totiz mozem vyvazit tak, ze odstranim jedno velke zavazie (mocneho zlosyna), alebo vela mensich (odpracem nejaku tu tlupu banditov, alebo zboznych mnichov, to zavisi na tom ktoru stranu vah prave zrovnavam). Na to aby som ju vyrovnal NEMUSIM nutne ist po velkych cieloch a klucovych osobach. One zrnka na vahach boli povestne uz v staroveku.
Ona ROVNOVAHA je vecou velmi osemetnou a da sa vnimat mnohymi sposobmi. Fakt by som sa do toho nepustal byt tebou. Viac sa o tychto myslienkach docitas v literature venovanej tejto teme.
Muz menom X ma vyslovene pobavil a skor by som povedal, ze pri budovani chramu pracovali opacne. Teda ze nasli podzemny system a na nom postavili v davnych casoch hornu stavbu. Pripada mi to praktickejsie ako kutat kilometre chodieb, neviem ake velike podzemne priestory a oazu. Jeho meno, no to uz je na tebe ale su aj ine sposoby ako ho utajit nez zabudnut a volat najslavnejsieho z majstrov X. Nejaka lepsia prezyvka by bola dostojnejsia. X ako symbol mat mozu, symbolizuje prave rovnovahu (aj styri vetry, svetove strany, rovne obdobia, zakladne farby, casti dna, tyzdne v mesiaci a kopu dalsich veci - opat skus literatutu tetoraz cosi o druidoch).
Toto je to co sa mi chce momentalne pisat.
ALE
cely ten napad nie je zly. Preto som sa nechcel do debaty montovat. Skus to nebrat ako kritiku ak sa da. Ak chram v pusti pouzijes ako vycvikove stredisko a prastare neviem co (nejake orakulum tam capnes, hlavnych majstrov, mocne cosi, mysticke hento...) blizko neho fuknes daku tu oazu zasobovaciu (skus fremenov v Dune, ti to risili celkom dobre) a rozmiestnis po svete nejake tie centraly a vyzvedne siete mohlo by to fungovat celkom uspokojivo.
Celkovo drzim palce. Dufam, ze som nepisal prilis vela. Ja len nemam rad STRAZCOV. Lebo vies co sa hovorilo uz za onych casov - Quis custodiet ipsos custodies?
_________________ There's no place for elves
|