HuSä
http://www.annun.sk/

Hra o trony / Game of Thrones
http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=22&t=4440
Stránka 1 z 5

Autor:  alef0 [ Ne. 07. Jan 2007, 22:51 ]
Predmet príspevku:  Hra o trony / Game of Thrones

V kosickom Nosferatuovi Silverbow vyskemral od miestneho landlorda otvorenu krabicu stolovky Hry o trony / Game of Thrones. Hla, niekolko zazitkov.

Zakladna myslienka je jednoducha. Hraci plan tvori mapa kontinentu, ktory vraj (ne)pripomina ostrovnu Britaniu; je rozdeleny na mnozstvo "panstiev". Kazdy hrac (pocet  3 - 5) ovlada jednu vyznamnu frakciu (rod) z romanovej sagy Game of Thrones. Cielom je ovladnut co najvacsi pocet panstiev. To je mozne dosiahnut ich jednoduchym obsadzovanim (ak v panstve nie je ziadna nepriatelska jednotka, je "prazdne"), alebo dobyjanim. Na boj ma hrac k dispozicii tri typy jednotiek - lode, pesiakov a jazdu, z ktorych moze skladat miniarmady a ktorymi moze obsadzovat policka (typicky je na jednom pozemskom policku 1-3 kusov jednotiek). Nahodu tvoria tri sady akcnych kariet (napr. ,,kazdy hrac si moze dostavat niekolko jednotiek") a hlasovanie urcujuce poradie hracov a pripadne vitaztvo v nerozhodnom boji.

Hra sa tvari na prvy pohlad ako tazkotonazna strategia a takpovediac nou aj je. Co ma pozitivne prekvapilo, bola dlzka hrania. Skatula uvadza oficialne trojhodinovy priemer a nam sa to ako styrom zaciatocnikom + jednemu nepatrne pokrocilemu podarilo naozaj vtesnat pod tych 180 minut. Komplikovanost je vzhladom na rozsah primerana, myslim, ze tak po tretej hre clovek dokaze pochopit zakladne finty a strategie.

Co sa tyka frakcii, ku koncu bola hracia plocha uz pomerne neprehladna (v kazdom kole totiz musi clovek polozit ku svojej miniarmade figuriek zeton akcie, a tych miniarmad mali traja hraci uz viac nez desat - jednoducho sa temer ,,bili"). To vsak bolo vraj z dovodu maleho poctu subojov (zlty vyznamny hrac sa totiz do subojov fakticky nezapojil).

Rovnako som mal dojem ten, ze hrac sa musi velmi rychlo spamatat a akekolvek zavahanie byva casto fatalne - inak povedane, hrac, ktory sa clapoce na konci rebricka uz podla mojho dojmu nema vela sanci ani prilezitosti (ak mu nepomoze extremna nahoda) sa zo svojho biedneho postavenia vykopat.

Inak je pozoruhodne, ze bojove jednotky si hrac nemoze kupit. Mechanika ich ziskavania je skor podobna verbovaniu - kolko panstiev s hradmi hrac ovlada, tolko jednotiek sa mu naverbuje (ale verbovanie sa deje velmi nepravidelne - tento ukon je povoleny len ak pride na zaciatku kola do hry prislusna akcna karta).

Otazkou je znovuhratelnost (replayability), ale to sa neda odhadnut na zaklade jednej hry.

Celkovy dojem: podla toho, co do mna Yarpen nahucal, hra posobi viac dojmom nemeckych stolovych strategii, nez americkych megalomanskych patmetrovych nacackanych veci.

Autor:  Silverbow [ Ne. 07. Jan 2007, 23:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Hra o trony / Game of Thrones

alef0 napísal:
Co sa tyka frakcii, ku koncu bola hracia plocha uz pomerne neprehladna (v kazdom kole totiz musi clovek polozit ku svojej miniarmade figuriek zeton akcie, a tych miniarmad mali traja hraci uz viac nez desat - jednoducho sa temer ,,bili"). To vsak bolo vraj z dovodu maleho poctu subojov (zlty vyznamny hrac sa totiz do subojov fakticky nezapojil).

Ako som uz tam vravel, to som este nikdy nezazil, zeby tolko armad behalo, alebo aby som si nemohol namustrovat armadu/pridat stitiky, lebo vsetky jednotky uz mam na ploche/mam vsetky stitiky. Sa to vsetko krasne zakotvilo pri Riverrune kde *nikto* nechcel utocit. A majster Meatatron Baratheon I. The Cowardly ruloval. Obsadil si svoj juhovychod, nechal sa obalamutit Klerikerozou do paktu neutocenia a neutocil nikde.  :lol:

Citácia:
Rovnako som mal dojem ten, ze hrac sa musi velmi rychlo spamatat a akekolvek zavahanie byva casto fatalne - inak povedane, hrac, ktory sa clapoce na konci rebricka uz podla mojho dojmu nema vela sanci ani prilezitosti (ak mu nepomoze extremna nahoda) sa zo svojho biedneho postavenia vykopat.

Meh, ani nie. Kleriker sa na zaciatku vyhrabal z celkom slusnych sraciek. Ty by si tiez prezil nebyt toho Ship Sequencing Erroru 404: ship not found.  :lol:

Autor:  Kleriker [ Ne. 07. Jan 2007, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

Ked si velky,mas stale obmedzeny pristup k poctu jednotiek a musis branit velke uzemie, nasa chyba bola,ze sme nechali silvera,aby sa branil len na jednom mieste. (pretoze Baratheon Meatatron to spackal),kde sa ubrani,utok z druhej strany by ho vsak zlomil, navyse nie je pravda,ze starkovci su natolko dobre natom, cierny greyjoyovci maju vybornu poziciu na expanziu na severe a  aj barathenovci.

a vid Meatatron,ktory bol velky a mal slabu armadu,lebo nemal pristup k supply landom a tak stracal skor jednotky a mustering, teda karta na verbovanie mu skoro nic nedavala.

Takze je tam aj mechanizmus, co v podstate umozni aj uz oslabenemu hracovi spamatat sa. Ovsem, ak nie je medzi 4 dalsimi,co si delia jeho uzemie, ako si bol ty Alef

Autor:  Silverbow [ Ne. 07. Jan 2007, 23:49 ]
Predmet príspevku: 

Jak pozeram rules, tak sme hrali HODNE zbutcherovane.  :lol:

Autor:  Kleriker [ Po. 08. Jan 2007, 0:42 ]
Predmet príspevku: 

Jo, krasa, uplne inak, ale moze to byt zaujimavejsie podla pravidel ako citam.

Autor:  alef0 [ Po. 08. Jan 2007, 9:54 ]
Predmet príspevku: 

Pozeram tiez oficialne pravidla a zjavne sme hrali Game of Bones / Lame of Thrones / Shame of Thrones a vsetko mozne, len nie hru podla pravidiel :-)

Hlavne fakla (Raid) moze mat znacny takticky (a rozmyslanie vyzadujuci) efekt.
A vyzera to, ze v suboji sa karta hrdinu _musi_ vylozit.

Autor:  Kleriker [ Po. 08. Jan 2007, 11:55 ]
Predmet príspevku: 

Ano, musi sa vylozit. Okrem toho, wildlingovia sa hraju uplne inak, tvoja ruka s kartami je zalezitost verejna, power tokeny nemusis davat na hlavne mesta a aj ordery su kusok inak. Ustupujuce jednotky mozu ist aj na okupovane uzemie etc. Hrali sme vlastne nieco podla pravidiel?

Autor:  thera [ Po. 08. Jan 2007, 14:21 ]
Predmet príspevku: 

no tak tuto hru som hrala, ked som bola na navsteve v Kosiciach...
musim povedat, ze ma celkom chytila...aj ked si uz poriadne nespominam na pravidla, bolo to uz dost davno...

hrala som ju viackrat a stale ma to bavilo, cize pre mna je jej hratelnost celkom dobra...
ocenujem na nej, ze naozaj netrva nejako dlho...my sme to stihli za nejake 2-3 hodinky, nie je narocna na rozkladanie figurok a tak...

len mam jednu vycitku...a sice, ze je tam trochu nevyrovnanost v sile jednotlivych rodov...
ten, kto hra napr. za Starkov na severe, tak v podstate nema vacsie problemy, lebo malokedy na neho niekto utoci a zo severu nie je nikdy napadany...
horsie su na tom rody v strede krajiny, tie sa casto biju medzi sebou a myslim, ze jeden rod....nespominam si ktory....to ma dost tazke, lebo na neho mozu utocit zo vsetkych stran...
z tohto dovodu, sme Starkov pri hre vyhadzovali a nehrali sme za nich...

Autor:  alef0 [ Po. 08. Jan 2007, 14:26 ]
Predmet príspevku: 

Tommik (okolosediaci) vravel, ze casom prisli na to, ze cerveni (Lannister?) nema sancu proti ciernemu Greyjoyovi - ze jednoducho na zaciatku im staci sustredit vsetku silu na frontalny utok a nie je sanca sa im ubranit.

Autor:  Kleriker [ Po. 08. Jan 2007, 14:31 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
Tommik (okolosediaci) vravel, ze casom prisli na to, ze cerveni (Lannister?) nema sancu proti ciernemu Greyjoyovi - ze jednoducho na zaciatku im staci sustredit vsetku silu na frontalny utok a nie je sanca sa im ubranit.


Vzhladom nato, ako ovladali tie pravidla a ako ich zmenili,to je mozne. Ale neverim,ze to je take jasne v origi hre, to je podla mna prva vec, ktoru testuju ked vydavaju hru.

Autor:  thera [ Po. 08. Jan 2007, 14:47 ]
Predmet príspevku: 

ked som to hrala ja, tak sa to stavalo...
a to sme hrali podla pravidiel...myslim :)

Autor:  Kleriker [ Po. 08. Jan 2007, 14:48 ]
Predmet príspevku: 

thera napísal:
ked som to hrala ja, tak sa to stavalo...
a to sme hrali podla pravidiel...myslim :)


To sme si aj my mysleli :P

Autor:  Yarpen [ Po. 08. Jan 2007, 18:09 ]
Predmet príspevku: 

Hry založené na knižnej predlohe často trpia na "nevyváženosť". Autor knihy má oveľa väčšiu možnosť zasahovať do deja "božou rukou" a tak vyvažovať dianie v knihe. Urobiť vyváženú hru podľa knihy je takmer nemožné. hlavne keď je v hre nejaká mapa a počiatočné rozostavenie hráčov podľa predlohy.
Potom sa pre vyrovnanie šancí hráčov (ktorí samozrejme nekonajú ako postavy knihy) musia robiť rôzne ústupky, úpravy a zvláštne karty.

Autor:  alef0 [ Po. 08. Jan 2007, 18:27 ]
Predmet príspevku: 

Otazka je, co sa mysli pod nevyvazenostou. Ak je to naozaj tak, ze vznikaju chyby take, ake boli zmienene Tommikom (aj ked po naslednej ICQ debate vznikla otazka, ci sa dodrziavali naozaj pravidla) tak je to dost zle - chyba ide na vrub hlavne testerom a konkretnej mape.

Inak su prirodzene rody oddelene jednak startovacim poctom jednotiek a ich zlozenim (napr. moj Greyjoy zacinal az piatimi jednotkami) a jednak rozmanitostou kariet (napr. niektore narody vedeli zvysovat svojim jednotkam utok az o dva body) - to je prirodzena vec a pripadala mi ako integralna sucast hry.

Autor:  Yarpen [ Po. 08. Jan 2007, 21:10 ]
Predmet príspevku: 

Re Alef0:

Všetko čo si napísal vyššie vlastne potvrdzuje to, čo som napísal ja.

Alef0 : chyba ide na vrub hlavne testerom a konkretnej mape - akonáhle nie sú štartovacie jednotky totožné, veľmi ťažko je testovaním vychytať muchy a ak chceš aspoň ako tak dodržať "špeciálne" vlastnosti jednotlivých rodov knižnej predlohy - je to takmer nemožné.

Inak su prirodzene rody oddelene jednak startovacim poctom jednotiek a ich zlozenim
- ako som povedal, jednu nerovnosť potom treba vyrovnať inou nerovnosťou.

a jednak rozmanitostou kariet - detto

to je prirodzena vec a pripadala mi ako integralna sucast hry - integrálnou súčasťou hry to určite je, pretože hra bola tak urobená, ale z hľadiska MSH je to skôr neprirodzené. Stolné hry ako Tróny, WotR, Warcraft, Doom, či WoW stoja už jednou nohou vo wargamingu. Tým ich ale nechcem odsudzovať. Silný príbeh, alebo zabehnutý knižný/filmový svet zákonite na seba nabaľuje všetky žánre možného "použitia". Veď o čo zaujímavejšie sa učia niekoľko stranové pravidlá v hre ktorá je zasadená do Stredozeme, ako to isté v nejakej imaginárnej krajine, ku ktorej si samozrejme nemáš žiaden vzťah.[/i]

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/