HuSä
http://www.annun.sk/

[RULES] d20 Warheart-riesenie problemov taziacich D&D?
http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=26&t=2770
Stránka 1 z 14

Autor:  alef0 [ Št. 02. Feb 2006, 20:22 ]
Predmet príspevku:  [RULES] d20 Warheart-riesenie problemov taziacich D&D?

Motto:
,,Vannax: jo, prudi se taklhle: jakej smysl maji HP?"
-- Sosacek, rpgforum.jinak.cz

V diskusiach sa casto vyskytuju filozoficko-kriticko-prudiace uvahy na temu realistickosti suboja v D&D (,,HP su somarina", ,,Fighter, co rozchodi 20 ran obojrucakom, je uplna blbost") a pod.

Zda sa, ze riesenie problemov tohto systemu nacrta slovensky system d20 Warheart, na ktory upozornil crowen. Je navrhnuty pre ,,gritty" setting, v ktorom podla vsetkeho je jedna rana obojrucakom casto tou poslednou.

Videli ste to niekto? Aky mate na to nazor?

Autor:  crowen [ Pi. 03. Feb 2006, 3:37 ]
Predmet príspevku: 

Mne sa celkovo WH pozdava, povedal by som ze viac ako d20 original, len skoda ze je to len v anglictine, kedze autor je slovak...

Autor:  alef0 [ Pi. 03. Feb 2006, 8:10 ]
Predmet príspevku: 

A mate niekto komentare k systemu? Balansu? A pod.?

Autor:  Aeris [ Pi. 03. Feb 2006, 8:49 ]
Predmet príspevku: 

Proznávam sa, o tomto som nevedel a doteraz sme hrávali na stamina systéme, ale aj toto môže byť zaujímavé.

Autor:  Thuriazs [ Ne. 05. Feb 2006, 14:14 ]
Predmet príspevku: 

Rozhodne je to realistickejsie ale povedal by som ze pri hre ide o zabavu a ak ti ligne postava po jednej rane obojrucakom pripadne niecim inym tak to nie je nijaka zabava.
A ak uz mas na sebe nejake platove brnenie tak rana tebou otrasie to by musela byt haluzna prisera co by ho vedela znicit.Myslim taku typu Skret,Kostlivec,Ghoul apod.

Autor:  Nightfall [ Ne. 05. Feb 2006, 15:45 ]
Predmet príspevku: 

Thuriazs napísal:
Rozhodne je to realistickejsie ale povedal by som ze pri hre ide o zabavu a ak ti ligne postava po jednej rane obojrucakom pripadne niecim inym tak to nie je nijaka zabava.


To by som netvrdil. Zabava moze vypadat aj inak ako "Rez a rubaj dokrve kampan" (aj ked aj tie byvaju casto zabavne). Prave to, ze kazdy boj moze byt pre postavu poslednym, nuti hracov subojom sa vyhybat a riesit situacie trochu inak nez rozsekat vsetko co sa hybe.Co moze viest k novym zaujimavym sposobom hrania.

Autor:  alef0 [ Ne. 05. Feb 2006, 17:17 ]
Predmet príspevku: 

Thuriazs napísal:
Rozhodne je to realistickejsie ale povedal by som ze pri hre ide o zabavu a ak ti ligne postava po jednej rane obojrucakom pripadne niecim inym tak to nie je nijaka zabava.


Autor sa v sukromnej diskusii vyjadril v duchu, ze ho nebavilo posielat na hracov silnejsie a silnejsie prisery. V tomto pripade si DM uvedomuje, ze nema vyznam posielat na postavy draky (lebo neciti potrebu) a hraci si uvedomuju, ze nie vsetko, co sa hybe, je treba vyvrazdit.

Tym sa pretne zacarovany kruh, ktory pred vekmi spominal Xan.

Autor:  Aeris [ Ne. 05. Feb 2006, 19:32 ]
Predmet príspevku: 

Nightfall napísal:
To by som netvrdil. Zabava moze vypadat aj inak ako "Rez a rubaj dokrve kampan" (aj ked aj tie byvaju casto zabavne). Prave to, ze kazdy boj moze byt pre postavu poslednym, nuti hracov subojom sa vyhybat a riesit situacie trochu inak nez rozsekat vsetko co sa hybe.Co moze viest k novym zaujimavym sposobom hrania.


Môžem potvrdiť, pri tomto sa uplatní napr. upír v parte... zviesť nepriateľa a .... ved vy viete čo  :wink:  :lol:

Autor:  Thuriazs [ Ne. 05. Feb 2006, 19:58 ]
Predmet príspevku: 

Upírka  :shock:  
A tiez nemam uplne rad dobrodruzstva kde sa iba rube ale ked tak nech to je zaujimave

Autor:  Corvus [ Ne. 05. Feb 2006, 23:51 ]
Predmet príspevku: 

Nazdar.

ja som autor d20Warheart ..

chcel by som reagovat na problem 'jedna rana obojrucakom a skapes'
takze na jednej strane je to pravda... priemerny commoner ma constitution 9-11 a rovnako vela HP. takze jedna rana a je sanca ze ide dole.
ale priemerny fighter mava constitution 12-16 a za kazdy level ma 1 HP, takze na piatom levely ma 17-21 HP a ma na sebe povedzme kruzkove brnenie ktore redukuje damage rany o 4 HP. takze takyto fighter par zasahov obojrucakov vydrzi.

a dalsia vec je Defense ktora rastie s levelom takze je tazsie zasahovat skusenejsieho bojovnika...

urcite nie je zabava ohrozena... hraci len boj vnimaju inak ... je to omnoho menej vypocitatelne... fighter si nemoze 'vypocitat' ze ma 100 hp a AC 22 takze vie ze znesie od orca x ran.... v mojom systeme sa kludne moze stat ze orc stastnym criticalom toho 10 leveloveho fightera zlozi...
takze sa v hre nekonaju ziadne najazdy 5 hrdinov proti armade orcov.. co je vec ktora mi na dnd vadila asi najviac.

btw:v mojej hre sa bojuje celkom dost casto...

co sa tyka toho ze d20Warheart je po anglicky hoci som slovak, ma to viac dovodov:
som na anglicku terminologiu zvyknuty a cesko/slovenske preklady mi pilia usi
system je urceny skor pre skusenejsich hracov ktori maju uz PHB prestudovany
podklady z ktorych som vychadzal su po anglicky a  prekladat ich do slovenciny by bola robota navyse... a ktorej na tom bolo aj tak viac nez dost...


ak by ste mali zaujem tak mozem napisat clanok kde by som d20Warheart predstavil aj ludom co nevedia moc po anglicky...  :ikonka21:

Autor:  Nightfall [ Po. 06. Feb 2006, 0:02 ]
Predmet príspevku: 

Ano znie to zaujimavo. Len ked hovoris ze sa bojuje dost casto tak by ma zaujimalo..neumieraju ti v praxi postavy prilis lahko a casto? Mne by teda smrt v dosledku jedneho zle nacasovaneho critical hitu asi trochu skazila naladu  :roll:

A zaujem o clanok by urcite bol  :wink:

Autor:  Annun [ Po. 06. Feb 2006, 0:41 ]
Predmet príspevku: 

Corvus napísal:
ak by ste mali zaujem tak mozem napisat clanok kde by som d20Warheart predstavil aj ludom co nevedia moc po anglicky...  :ikonka21:

Ak ho napíšeš, rád ti ho zverejním aj tu na hostinci.

Budeš mať z toho reklamu a možno aj tri kilá. :)

K veci: ako okolný plebs potvrdí, nie som práve hráč papierových rpg, aj napriek tomu mám ale veľmi pozitívny vzťah k tzv. "low HP" systémom, kde bytosti padajú po omnoho menšom počte zásahov. Neuveriteľne to dodá hre na atmosfére, realistickosti a núti to hľadať iné riešenia problémov ako boj.

Čo je podľa mňa veľké pozitívum.

Autor:  Corvus [ Po. 06. Feb 2006, 9:40 ]
Predmet príspevku: 

presne tak ako v realnom zivote by boj mal byt nieco coho sa treba obavat (ak nie si vymatlany samovrah) jedno zakopnutie o koren, padnes na hubu a si lahky terc pre hocikoho...

co sa tyka umierania mojich postav tak co hram s mojou aktualnou druzinou daco vyse roka, tak mi este nikto nezomrel... maximalne boli nejake dolamane ruky a tak...
proti lahkej a castej smrti je totiz viac mechanizmov:
prvy musi byt rozumny GM ktory vie odhadnut co druzina vydrzi... to sa treba pri d20Warhearte naucit ako prve... jeden hill giant je schopny roznosit aj celu druzinu na strednych leveloch...
druha vec su fate pointy... hrac ma jednu-dve moznosti hodit nepodarenu kocku este raz.
a tretia vec ktora pomaha udrzat hracov nazive(aj ked sa to podla mena nezda  :P ) je Death chart... hrac ma omnoho vacsiu sancu ze skonci v bezvedomi  alebo s nejaky docasnym alebo trvalym zranenim nez ze jednoducho exne...

a bojujeme podla mna fakt celkom casto pretoze nas to bavi ;) v poslednom dobrodruzstve boli tri boje:
5 goblinov na vlkoch sa pokusilo nalakat druzinu  (traja: 5f/5r, 9w, 5w/5r) do pasce, oni ich prekukli a prepadli od zadu.. wizard bol ale daleko pretoze na prieskum isli len f/w a w/r ... tito dvaja ich zmakli relativne v poho...
druhy boj boli tri vypustene zombii (trochu tuhsie nez normalne) v laboratoriu...zase to islo celkom bez problemov...
no a posledny fight bol ich prepad pana domu, 15leveloveho necromancera... a sundali ho rychlo lebo ho prekvapili v spalni ...nepripraveny wizard bez steny ide dole velmi rychlo.. bol to celkom srandovny boj... druzina vtrhla do spalne, naspeedovany w/r ho strelil pistolou do ramena, necro pustil cloudkill a na chvilu odrezal f/r a w v druhej miestnosti... ti ale odvazne prebehli zamorenym uzemim... potom necros blindol f/r ..ale w/r ho medzitym rezal rapierom.. necros sa ho pokusil zrusil sorcerer's graspom a..... nevysiel mu :( to bol zasadny zlom v boji... v dalsom kole dostal necros nejake kuzlo od wizarda a w/r ho sundal rapierom...
potom vbehla to miestnosti zufala manzelka a w/r ju sundal ranou rukovetou do ksichtu ...  :twisted:
po tomto boji sme zial museli session skoncit ale nabuduce ich este caka prekvapenie ;)

ten clanok urcite napisem... :ikonka50:

Autor:  Nightfall [ Po. 06. Feb 2006, 11:27 ]
Predmet príspevku: 

Neodporujes si trochu?. Na jednej strane hovoris, ze boj je u teba nieco comu sa treba vyhybat a hned na to, ze bojujete celkom casto (tie tri boje co si popisoval snad neboli za jednu session?). Ja hrat podla toho tvojho systemu tak sa snazim bojovat len ked je to skutocne nevyhnutne. A v ostatnych pripadoch riesit problemy inak. (Blbe zombie nalakat do nejakej pasce, nekromanta otravit,..)

A este k tym fate-pointom. Nie som hrac D&D takze neviem ci je to specialita tvojho systemu alebo to ma aj original D&D, ale mohol by si mi blizise popisat o co ide a ako sa ziskavaju?

Autor:  Corvus [ Po. 06. Feb 2006, 11:55 ]
Predmet príspevku: 

Nightfall napísal:
Neodporujes si trochu?. Na jednej strane hovoris, ze boj je u teba nieco comu sa treba vyhybat a hned na to, ze bojujete celkom casto (tie tri boje co si popisoval snad neboli za jednu session?). Ja hrat podla toho tvojho systemu tak sa snazim bojovat len ked je to skutocne nevyhnutne. A v ostatnych pripadoch riesit problemy inak. (Blbe zombie nalakat do nejakej pasce, nekromanta otravit,..)

A este k tym fate-pointom. Nie som hrac D&D takze neviem ci je to specialita tvojho systemu alebo to ma aj original D&D, ale mohol by si mi blizise popisat o co ide a ako sa ziskavaju?


myslim ze si neodporujem ...napisal som ze boj je nieco coho sa treba obavat nie doslova vyhybat.. .casto totiz nie je ine riesenie... aby som to objasnil:
zombie: postavy vosli do laboratoria ako sprievodcu mali male dievcatko... to bolo ale pekne vychcane a tie zombie vypustilo... tam toho moc nenavymyslas, bud ujdes alebo sa branis...
nekromancer: urobili to podla mna vyborne... otravit sa ho zial nedalo .. na to nemali prostriedky... takze ho prekvapili ked to najmenej ocakaval a podla toho ten boj aj vyznel v ich prospech...

tie boje boli za jednu cca 6 hodinovu session.. a boli velmi rychle. par kol a koniec.

dolezite je planovanie.. ked si vyberies cas a miesto boja tak ho mas z polovice vyhraty.

fate pointy: tento napad je z Warhammer fantasy roleplay (ostatne ako mnoho inych veci v d20Warheart) hrac ma vacsinou 1-3 fate pointy ktore moze minut na reroll jednej kocky. dalsi fate point dostanu hraci vacsinou na konci dobrodruzstva pripadne ked niekto z nich vykona nieco velmi zaujimave.

Stránka 1 z 14 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/