Kedze nie vsetci si myslia ze taketo stretnutie je potrebne napisem este raz dovody preco ma take stretnutie zmysel (aj ked sa mozno budem opakovat):
Umyslom tohoto stretnutia je nahradit session ktoru sme uplne vynechali (pretoze sme boli po dlhom cakani nazhaveni na dobrodruzstvo) a to je diskusia o svete a jeho principoch, povolenych featoch a nejasnych pravidlach, ujasnenie si
bozstiev, ale hlavne vymysliet spolu preco vlastne ako druzina existujeme. BTW Podla bozstiev asi hrame v nejakom klone Greyhawku (resp aspon v nasom svete niektore bozstva funguju). Vobec tu nejde o to ze kazdy teraz povie pozadie svojej postavy (samozrejme ze je zaujimavejsie to odhalovat postupne v hre) ale najst dovod nielen preco trebars ideme do mesta X ale aj preco ideme spolu.
Ak tu nebude chut hracov-postav aby nasli spolocnu rec a aspon maly dovod preco byt v druzine tak sa nam zakazdym bude hra rozpadavat na 4 dejove linie, a to GM neukociruje - sa proste neda (tak aby sa vsetci bavili a nenudili sa cakanim kym na nich pride rad). A ak nebudeme hrat aspon vacsinu casu ako druzina postav aky ma potom zmysel vobec chodit za Cerebrom hromadne? Mozeme chodit a hadzat si s nim kockami 1v1.
Stretnutie by podla mna malo dospiet k tomu ze si predovsetkym povieme co kto od kampane ocakava (hadzanie kockou v boji a kreslenie map?, Cerebrom vyrozpravany pribeh? Tvorba pribehu a postav?) Podla mna by bolo vhodne ze sa dohodneme a vymyslime nieco ako session 0 tak aby to bolo zmysluplne, logicke a aby boli vsetci hraci spokojni. Co sa stalo kym sme dosli do mesta (Cerebro nepripravil dobre prve dobrodruzstvo pre postavy co sa absolutne nepoznaju a nemaju k sebe ziadny vztah a preto sa hra viacmenej rozpadla - to sam priznal. Ja verim ze to nieje ziadny tazky problem a spolocnymi silami to mozeme napravit - teda ak je o to vobec zaujem a nechcete si len zahadzat kockami), mozno eventualne by bolo vhodne aj zahrat nejaku session s touto temou a az potom pokracovat v meste X.
Taktiez je podla mna vhodne urobit nejaky brainstorming ohladom postav - ak si niekto nebude celkom isty aka jeho postava priblizne je, co znamena ze ma take a take povolanie, vieru, pozadie a ake mozno plany by mohla mat a ake zachytne body (na dalsie dejove zvraty, osobne questy a mozno aj psychologicky vyvoj by mohla mat) tak sa moze poradit s ostatnymi - pretoze viac ludi viac rozumu = zaujimavejsie a originalnejsie postavy. Podla mna by bolo mozne aj zmenit povolanie ak sa to doterajsie ukazalo ako nie celkom to prave pre styl a chut hraca. Pretoze aby som hrat s postavou ktoru dost dobre nechapem alebo ju neviem zasadit do herneho sveta nebude zabavne ani pre mna ani pre ostatnych (kedze sa nebudem spravat hodnoverne).
Cielom vsetkych nasich stretnuti je ako verim pre nas vsetkych sa proste zabavit, uzit si dobrej fikcie a pohrat sa s vlastnou fantaziou. Ja mam velmi rad roleplaying, vyvoj postavy ovplyvneny cinmi druhych v zaujimavom, podrobnom a vierohodnom svete a tvorba tejto fikcie (Napriklad railroadove dobrodruzstvo komplet urcene DM by mi mozno stacilo pred 15 rokmi ked som hral Eye of the Beholder, teraz urcite nie) . Stretavat sa kvoli tomu aby som si zahadzal kockou a pohybal figurkami na planiku ma nelaka.
---
Takze nejde o to aby sme vsetci vyklopili ostatnym komplet info co su nase postavy zac ale vymysliet cestu ako sa zgrupit ako funkcna druzina (mozno sa pritom dokonca budu musiet urobit aj nejake kompromisy, ustupky a prisposobenia sa).