HuSä
http://www.annun.sk/

Herní balanc v DND
http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=3&t=2890
Stránka 2 z 4

Autor:  alef0 [ Št. 02. Mar 2006, 9:29 ]
Predmet príspevku: 

Ten druhy ,,pripad pouzitia" sa mi paci :-)

V tom prvom si pouzil ,,spinavy trik" v podobe zvacsenia levelu. Samozrejme, ze to vobec nie je zakazane, a pokial ti nevadia, resp. sa nezamyslas nad istymi nelogickostami okolia, tak nie je proti comu oponovat.

Ale zamyslime sa: kolko 8levelnych orkov pobehuje po svete? V Eberrone jestvuje Lord Of The Blades, Veduci s velkym V vsetkych vykovanych (= warforged = specialna rasa). Ten je na 13. urovni a vsetci vykovani ho velebia ako bozstvo. Prave to je v spore s tym, o com uvazujem: samozrejme nie je problem postavit dobrodruzstva pre vysokourovnove postavy v duchu ,,a za mestom zije epicka bullette, chodte a zabite ju, statocni dobrodruhovia", a oni ju budu moct zabit a vsetci budu spokojni a budu zit stastne, az kym nepomru..., kde vezmem zo SRD bullettu, vylepsim ju na epicku uroven a fajka zhasla.

Ale aku to ma logiku vzhladom na okolity svet? (Istym sposobom mi to pripomenulo esej Umberta Eca na temu ,,Ako hrat indiana".)

Autor:  Corvus [ Št. 02. Mar 2006, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

suhlasim s Alefom0...

nikto tu nehovori ze ked pouzijes nejake 'triky' ako to ze advancnes hlupeho orca na level 150 alebo mu das do ruky vorpal blade ze vysokolevelovu druzinu neohrozis.

ale to je fakt jediny sposob ako to urobit v ROVNOM boji.

Autor:  Twoflower [ Št. 02. Mar 2006, 11:10 ]
Predmet príspevku: 

Roy (v oots11) napísal:
I hate monsters... with class levels...

Autor:  ManiaCCC [ Št. 02. Mar 2006, 18:13 ]
Predmet príspevku: 

Chcete mi povedat ze je nelogicke ked si DM spravi taky svet kde Orkovia nei su obycjane jednohubky pre hrdinov ale obavane stvorenia? Mne sa skor toto zda nelogicke :) taketo myslenie :) DM a volnu ruku v tomto.. A ked si poviem ze najslabsi z orkov budu mat 5 level tak na tom nic nelogicke nevidim..

Autor:  alef0 [ Št. 02. Mar 2006, 18:24 ]
Predmet príspevku: 

Ale nie, toto nelogicke nie je. Ked si povies, ze orkovia nie su len bezny ,,cannon-fodder", tak nie. Do istej chvile si to dokonca viem predstavit a ma to zmysel.

(Neber to tak, ze to teba kolektivne hucime, ze si hlupak a nemas tu co robit, skor to ber tak, ze mame iny pohlad (mozno nie nutne spravny):-))

Od isteho momentu vsak zapasim s problemom, ze ano, 13levelny ork zo zadneho vrecka. Lenze: kolko je 13levelnych orkov na svete? Ako sa stavia okolity svet k pritomnosti toho pana a jeho armady? Ako sa stavia taky ork k okolitemu svetu? Asi je rozumne si mysliet, ze jeho zivot nie je ,,pobehovat po lese s armadou niekolko mesiacov a potom sa nechat zabit".

Autor:  ManiaCCC [ Št. 02. Mar 2006, 19:22 ]
Predmet príspevku: 

Vy mozno chapete aj mozno vdaka roznym inym dobrodruzstvama pribehom ze ork je asi len najazdnicak rasa co beha a zabija vsteko co vidi atd. :) alebo sa mylim?

V mojom svete orkovia bola (uz kedze ten svet nehrame) rozumna rasa kde sa rovnako medzi normalnymi ludmi nachadzali civili, zelenaci, skuseny bojovnici, velitelia, bojova elita a kral (v ich pripade shaman). A oni nemali vobec v umysle utocit bezdovodne na ludi ( co sa tej partie tyka, bola to pomsta - tam sa to spleitalo trosku s pribehom ked sa parte hrdinov podarilo ukradnut jeden vzacny znak orkskeho bozstva atd atd. takze preto ich chceli dostat), oni si len branili svoje uzmeie. Miestny ludia i ked nemali v laskesa do nich nepustali presne kvoli tomu ze to neboli "jednohubky" a oni sa tiez nepustali do ludi pretoze vedeli ze kral by im to mohol vratit. Proste tam zili v blizkosti seba jeden duheho repsektovali :)

Ale to sme sa zas dostali do opisovania pribehum prostredia a tak :) viem na co si narazal. Ze ci som mal premyslene miesto takto silnych orkov vo svojom svete atd. :) Hej mal. Ale nie preto sme zacali o tomto debatit :) Jedine co mi ide je ukazat ze aj pri pouziti klasickych DnD pravidiel sa da aj v High Fantasy vytvorit logicky svet bez toho aby 13 levely hrdinovia boli high-end god-like impossible-to-kill charaktery.. :) tod vsjo :)

Autor:  alef0 [ Št. 02. Mar 2006, 19:27 ]
Predmet príspevku: 

ManiaCCC napísal:
Jedine co mi ide je ukazat ze aj pri pouziti klasickych DnD pravidiel sa da aj v High Fantasy vytvorit logicky svet bez toho aby 13 levely hrdinovia boli high-end god-like impossible-to-kill charaktery.. :) tod vsjo :)


Ano, a mne ide o to si to nechat ukazat. Zatial som pochopil len ten pltnicky priklad :-) A co dalej, stara mat?

Autor:  ManiaCCC [ Št. 02. Mar 2006, 19:39 ]
Predmet príspevku: 

Trosku sa nerozumieme :) to predtym som ukazal boje ze sa dajus pravit aj normalne a znejakeho dovodu nevies akceptovat aj tu orksku prihodu lebo stale premyslas takto:
Kód:
Orc, 1st-Level Warrior
Medium Humanoid (Orc)
 
Hit Dice: 1d8+1 (5 hp)
 
Initiative: +0
 
Speed: 30 ft. (6 squares)
 
Armor Class: 13 (+3 studded leather armor), touch 10, flat-footed 13
 
Base Attack/Grapple: +1/+4
 
Attack: Falchion +4 melee (2d4+4/18–20) or javelin +1 ranged (1d6+3)
 
Full Attack: Falchion +4 melee (2d4+4/18–20) or javelin +1 ranged (1d6+3)
 
Space/Reach: 5 ft./5 ft.
 
Special Attacks: —
 
Special Qualities: Darkvision 60 ft., light sensitivity
 
Saves: Fort +3, Ref +0, Will –2
 
Abilities: Str 17, Dex 11, Con 12, Int 8, Wis 7, Cha 6
 
Skills: Listen +1, Spot +1
 
Feats: Alertness
 
Environment: Temperate hills
 
Organization: Gang (2–4), squad (11–20 plus 2 3rd-level sergeants and 1 leader of 3rd–6th level), or band (30–100 plus 150% noncombatants plus 1 3rd-level sergeant per 10 adults, 5 5th-level lieutenants, and 3 7th-level captains)
 
Challenge Rating: 1/2
 
Treasure: Standard
 
Alignment: Often chaotic evil
 
Advancement: By character class
 
Level Adjustment: +0


Lenze ja som si nezobral toho orka z bestiara ale dal som ich do sveta ako rovnocennu rasu. :) Nic ine som nespravil :) Jednotlive casti sveta musia zapadat do seba ako puzzle a to robim aj ja. Ked nieco spravim co neni presne podla vystrihnute z ucebnice SRD tak k tomu prisposobim aj svet :) ja chapem to ze ak vy zoberiete DnD 3.5 pouzijete SRD tak ako tam je spisane, spravite svet, natrepete tam nejaky ten pribeh, mosntra z bestira atd. tak je jasne te svet sa zvrhne tak ze parita hrdinov na 15 levely by mohli ovldanut cely svet + vesmir dokopy. :) Lenze ja si spravim svet, ako zakladny mechanizmus nanho pouzijem DnD system a mame tu svet ktory je logicky, spravny, ma zmysel, je dost narocny aj pre charaktery, stale je to high fantasy a neni nutne pouzit WH :)

Autor:  Dalcor [ Št. 02. Mar 2006, 20:37 ]
Predmet príspevku: 

A?

Nejak nechapu pointu, to ze je ta rasa orku jina spociva v com, ze je silnejsi a tedy vyrovnanejsi 13 levelovym psotavam???

Autor:  Corvus [ Št. 02. Mar 2006, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

tato debata uplne stratila zmysel pretoze ManiaCCC hovori o koze a my o voze...

Autor:  ManiaCCC [ Št. 02. Mar 2006, 21:54 ]
Predmet príspevku: 

Tu kozu ste sem doviedli vy :)

Oka posledne slova lebo ste zakladnu temu zakopali 2 metre podzem:

Nato aby ti partia orkov spravila problem nepotrebujes WH. Bodka..

Autor:  alef0 [ Št. 02. Mar 2006, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

Dovolim si prudko kruto a hlupo zovseobecnit:

,,Na to aby v tvojom ponimani lubovolna rasa spravila problem, nepotrebujes WH"

Rozumiem tomu, ze orkovia ako konkretny priklad rasy, ktora bola pozdvihnuta DMom nad uroven cannon-foddera je schopna za istych uprav a znacneho level advancementu a v extremnych mnozstvach spravit problem. (Chudaci DMovia, co hraju v predpripravenom settingu ;-))

Zanechajme teraz ale nachvilu orkov ako konkretny priklad - uz sme si ho rozobrali.

Ja by som sa ale stale vratil k tym vysokolevelnym postavam. Rad sa potesil dalsim napadom, ako mozno v normalnom svete normalnymi monstermi takymto postavam prikurit.

Autor:  ManiaCCC [ Št. 02. Mar 2006, 22:10 ]
Predmet príspevku: 

Oka..takze uz len ja podotknem... Ak si budte stakulkovat co je ork tak nespravite prakticky v DnD s nimi nic... ale je to z velkej casti chyba SRD, ale tiez aj velka chyba vas..  Nevracajme sa.. lebo mam pocit ze stale tocime ako male deti o tom ze ked ork ma 10 level tak musi byt velitel a nie normalny ork..darmo... to su fakty ktore nedokazem pochopit..

A dalej..ake su to normalne monstra? A ake su to pre vas vysokourovnove charaktery? Pretoze ja som od zaciatku tvrdil monstra su len jeden z vyznamejsich faktorov bojov.. ale velku ulohu hra postresredie, pribeh a aj to vase "nemam rad" high fantasy :)

Autor:  alef0 [ Št. 02. Mar 2006, 22:12 ]
Predmet príspevku: 

Hej, fakt zanechajme orkov v ich .... orkovosti :-)

Vysokourovnovou postavou je pre mna 13. a vyssi level. Normalne monstra su monstra, ktore sa daju ulozit na povrch sveta bez nejakeho kritickeho vplyvu na chod ,,sveta". Tarrasque nie je normalne monstrum. Skor sa asi budem pytat konkretnejsie: mas nejake zapletky, ktore si riesil s postavami na tejto urovni?

[ja to potom pripadne splitnem]

Autor:  ManiaCCC [ Št. 02. Mar 2006, 22:18 ]
Predmet príspevku: 

No riesil som vela zaujimavych situacii na takych urovniach a aj na vyssich..ale malokedy  s neupravovanymi monstrami.. A to je miesto kde sa nezhodneme... Vy ste zato ze tak ako je bestiar spraveny tak ma byt aj pouzity a to neni pre mna lebo to nevystihuje to co si o fantasy svete predstavujem ja..

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/