HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 31 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia
Autor Správa

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 07.12.2004
Príspevky: 102
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No ja nemam problem s vymyslanim on-the-fly kostier/pasci/secretov a tak... preto to aj tak robim... a co sa tyka tych map, tak to ze MUSIA PREJST VSETKO ja neuznavam... hraci maju u mna uplne volnost v pribehu, aj ich cinoch, prechadzaniach map a pod... ak chcu zabit cloveka co im dal quest, nech zo zabiju... chcu zabit krala, nech sa paci... len sa k nemu najprv musia dostat a potom niest nasledky... pridu do dungeonu (ktory by som mal vymysleny) a zdal by sa im nudny/tazky mozu hocikedy odist a uz sa nevratit a on-the-fly mi to vobec nevadi... a uz sa mi stala aj taka vec ze mi zabili raz jedno NPC (nevedeli vobec kto to je) len videli ze mal magicky cloack tak kill/loot a potom zistili ze je to ucitel (master - meditation/M&M rulezz) potom ste mali vidiet tie nastvane prekvapene ksichty :)))) som sa nasmial hlavne ked mag chudak chcel zabit toho assasina co ho podrezal :) lebo vraj to bola jeho vina atd.

_________________
Show weakness to hide your strength.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No presne tak to chodi -- mapa dungeonu sa zvacsa generuje za jazdy, pasce sa nahadzuju za jazdy, prisery vyliezaju za jazdy, tajne dvere presne tak isto :-))))

Priseram sa meni BAB/THAC0 za jazdy (tot minule jednej soche spadol po piatich kolach BAB z +12 na +5)

Kto neveri, neuvidi!

Problem je, ze v dungeone sa este hraci daju udrzat na uzde, ale v takom meste je moznosti vela. Nehovorim, ze vyrabat vsetko on-the-fly je idealne (urcite nie je), ale minimalne sa DM cvici na pripad, ze si druzinici zmyslia robit nieco, co DM nemal vobec v plane (,,idem hladat zlodejsku gildu...")

Plus, ako xan povedal, hraci musia mat dojem, ze maju volnost -- to nie je Doom, ze prejdes linearne od zaciatku do konca :-)

Napr. tot minule -- druzinici si nevsimli prudky ,,plot item" -- globus v dungeone (teda, oni si ho vsimli, ale vzhladom na to, ze mali inteligenciu 5 resp. 8, tak im to vela nepovedalo). A teraz co? Zrevat na nich ,,divajte sa na globus, vy idioti (sic!)"? Vratit sa tam uz nemozu a ani nechcu. Preto treba vymysliet nieco nove a inovativne :-)


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 07.12.2004
Príspevky: 102
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ale najvacsi zazitok s vytvaranim map som mal, ked mi hraci chceli silou mocou ist do minotaur maze-u. To sa mi parilo z hlavy ku koncu, a im z ich asi 31x prekleslenych map, z ktorych ani jedna nebola spravna a presna sibalo, a potom sa nevedli dostat von. Tak doslo na to, ze som im musel davat rolly (INT + WIS) na rozpamatanie sa (a sanca bola dost biena), ale ked si 1 z hracov hodil (zo zufalstva povedal mozem si hodit na luck - a ja ze dobre no) 100% tak sa nakoniec dostali von. Po skonceni asi 8 hodinoveho nocneho 22:00-6:00 dracaka mali tolko papierov a nakresov 1 mapy, ze ked prisla matka nas zobudit :) tak zacala premyslat ci neda syna na architekturu :)... (to som si vymyslel ano) a vsetky vyzerali inac... este dobre ze ja som mal tu svoju nakreslenu dobre a pohybovali sa mi len vkuse asi po 8mych krizovatkach dookola (to bolo tak 1/30 z mapy) asi 3 hodiny, potom som ich nenapadne usmernil, ked sli znova tou istou cestou tak, ze ich zacal nahanat minotaur, a to som sa musel ovladat, aby som sa nezacal kazdu chvilu smiat.

_________________
Show weakness to hide your strength.


Hore
 Profil ICQ  

Cestovateľ
Obrázok používateľa

Založený: 20.01.2005
Príspevky: 30
Body: 5
Bydlisko: Münster, Germany

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Napr. tot minule -- druzinici si nevsimli prudky ,,plot item" -- globus v dungeone (teda, oni si ho vsimli, ale vzhladom na to, ze mali inteligenciu 5 resp. 8, tak im to vela nepovedalo). A teraz co? Zrevat na nich ,,divajte sa na globus, vy idioti (sic!)"? Vratit sa tam uz nemozu a ani nechcu. Preto treba vymysliet nieco nove a inovativne :-)


Hmm... ja by som ich asi nechal odist a reportovat failed quest :twisted: a ak od neho zavisel osud sveta/kralovstva/dediny, tak ho nechat vyriesit konkurencnou bandou NPC dobrodruhov, ktory by zhrabli odmenu a pri jej prepijani sa hracom v krcme posmievali. 8) Ale hej, ak je to zasadna cast hlavnej zapletky, tak je to problem...

No a to s tym upravovanim AC, HP a pod. pozna asi kazdy (nie extremne sadisticky) DM :) aj ked to robim len zriedka, ked sa fakt seknem v odhade sily prisery - co sa pravdupovediac teraz s jasnym CR stava... skoro nikdy. Je to neuveritelne, ale fakt to CR funguje: ked sa na druzinu vyrutila svorka wraithov (planovane tough stretnutie), pozerali na mna najprv ako :ikonka36:, potom prisiel komentar "tak ale toto si uz prehnal", ale nakoniec si s nimi poradili - aj ked to bolo o ten povestny chlp.

_________________
There is nothing wrong with any one person that can't be fixed with a hired assassin.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V tomto konkretnom pripade to bol ,,plot item", ale nie pre quest, v ktorom prave boli, ale pre buducnost. Zaobist sa bez neho da, ale....

Tiez suhlasim s nazorom, ze CRka funguju pekne a ked hraci nezvladaju im primerane stretnutie, tak je chyba bud v nechutnych hodoch DMa, alebo v ich taktike.


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Skúšal som robiť mapy z hlavy počas hry ale bole to bieda, ešte väčšia ako keď som si to pripravil. Keďže som nikdy nebol geniálny PJ, neviem či bola chyba, že som to nepripravil alebo inde.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Twoflower napísal:
Skúšal som robiť mapy z hlavy počas hry ale bole to bieda, ešte väčšia ako keď som si to pripravil. Keďže som nikdy nebol geniálny PJ, neviem či bola chyba, že som to nepripravil alebo inde.


Chyba to nebola, neviem preco maju vsetci dojem, ze neclenovia klubu DM-on-the-fly su menejcenni DMovia...


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja teda ten pocit nemám. Skôr mám pocit že nie som dobrý PJ.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Troska sebavedomia neuskodi....pocul som ludi, ktori vraveli, ze ani G. Gygax nebol bohvieaky DM :-)


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Môj najväčší púroblém je, že na každej mape chcem meť všetko. Tajné miestnosti, shodištia, sklady, knižnice, kasárne.... + aspoň 10 rôzny druhov potvor.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

the exorcist
Obrázok používateľa

Založený: 19.02.2005
Príspevky: 3015
Body: 194
Bydlisko: Miskatonic
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja tiez vacsinou hram tak ze si najprv vsetko pripravim a rozpisem predsalen je to lepsie ako ked musis popisovat vsetko a casto sa ti stane ze na nieco aj zabudnes (nehovorte ze sa vam to nikdy nestalo:))
ale ked chcete byt dobrym dm tak musite ovladat trosku tu improvizaciu...to je pravda

_________________
""There is no worse tyranny than to force a man to pay for what he does not want merely because you think it would be good for him.""
Robert A. Heinlein


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bez improvizácie to nejde.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  

Cestovateľ
Obrázok používateľa

Založený: 10.11.2004
Príspevky: 34
Body: 5
Bydlisko: BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja mapy pripravujem dopredu, ale len obrysy (v dungeone len steny, atd....) Podla mna to nestoji zato si dat tu namahu tam nakreslit vsetko, a fakt tam potom nikto ani nepojde... :? Napriek tomu obcas kreslim veci aj z normalneho pohladu. Napr. som vodovkami nakreslil ako vyzera hora v ktorej je ten dungeon :P

Ale mam taku otazocku... Oplatia sa podla vas davat na mapy vsetky detaily?

A ete nieco, skor vy co nerobite mapy "on the fly" (nemam nic proti tym co robia :ikonka34:), ked uz mate celu mapu, ale taku na ktorej aj hrate, jak zakryvate uzemia v ktorych PC niesu? bo ked mam taku mapu, ze 1.5x1.2 metra tak sa to blbo zakryva......


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
V DrD odporucali zakryt solou, ci pieskom a potom odkryvat...ale komu by sa chcelo zhanat tolko soli a potom to upratovat...naozaj neviem.


Hore
 Profil ICQ  

prekladateľ
Obrázok používateľa

Založený: 27.10.2004
Príspevky: 1558
Body: 10
Bydlisko: Pratscha on Wineroad
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
My sme malý hlupáčkovia čo ako PJ mapy chystajú dopredy a potom ako hráči prekreslujú. Samozrejme väčšina mapy sa nepoužije vôbec a veľkú časť treba vymýšľať v behu - hráči nrchcú ísť kade to PJ nakreslil. Až vyriešiome tento problém hra sa výrazne urýchli.

_________________
Personally, I like the university. They give us money and facilities, we don't have to produce anything! You've never been out of college! You don't know what it's like out there! I've *worked* in the private sector. They expect *results*.


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 31 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun