Som veľmi rád, že sa rozprúdila debata na tému ČaroDej.
Chcel by som k tomu niečo napísať.
Je fakt, že ČaroDej je pozliepaný z mnohých nápadov z rôznych hier, ale to sa dá odviezť k prvopočiatkom tejto hry.
Chceli sme s JaRom zaangažovať naše krajšie polovičky, úplne amatérky a odporkyne HnH, do našeho "sveta" a preto museli byť pravidlá čo najjednoduchšie.
Hrám RPG už 16 rokov a tiež by som chcel, aby mi spomedzi prstov bolo vyšlo niečo prevratnejšieho (niečo na úrovni Heroiky). Ale finančná situácia je taká, že žiadne renomovanejšie slovenské vydavateľstvo sa nedalo presvedčiť. Dostal som ponuky, že ak by som Heroiku preložil do češtiny, určite by to vydali a pod. Tak som sa do toho rozhodol pustiť sám. Odhadovaný rozsah Heroiky (bez obrázkov) je však 400 strán. Tak som zvolil alternatívu pokusu.
Zobral som mierne otestovaný systém (asi 13 sedení), ktorý mal pracovný názov RPG na kolene, čo svedčí o jeho tvorbe, a zaberal 20 stránok v MS Word. Hodil som ho do pléna u nás v Camerille. Vypočul som si pripomienky v priebehu asi 4-5 týždňov a prichystal sadzbu. Vytlačil som toho 1000 ks a zatial sa nepredalo ani 150 ks. Takže som to zasponzoroval, ale to mi nevadí. Nerobil som to a ani nerobím pre peniaze.
ČaroDej je hra pre násťročných. Má formát A5 aby to zo sebou mohli vliecť do škôl a hrávať (tak ako my Drd) po prestávkach. Musí byť jednoduché a pritom kreatívne, aby nám z tých násťročných vyrástli schopný RPG playery, ktorý budú mať záujem dať 500-600 Sk za Heroiku, alebo inú RPG na úrovni (D&D 3,5 stojí 1050 Sk).
Pravdaže hneď po vydaní sa vyskytli mnohé chybičky, ktoré sa snažím riešiť na stránke
http://www.carodej.larp.sk v odseku FAQ, za vytvorenie ktorej patrí tisícero díky Vratkovi :D
Ak máte záujem a ste niekde na kope, kľudne mi dajte vedieť, rád sa prídem porozprávať o Čarodejovi ale aj Heroike či D&D, keď to trochu zorganizujete.
Niečo k pravidlám popísaných v recenzii
K6 kový system vyplynul z toho aby nebol problém s kockami. Šesťstenky má každý.
Kúziel je veľa aby musel Rozprávač čo najmenej improvizovať a neboli všetky postavy (kúzliace) na jedno kopyto.
Rasy nie sú, lebo pre začiatočníkov je jednoduchšie sa stotožniť s postavou, ktorá je skoro totožná s jeho vlastnými fyzickými parametrami.
Povolanie nie sú definované, nech si hrá každý čo chce a ako chce a hlavne nech si to pomenuje ako chce.
Beštiár je len ukážkový aby dal Rozprávačovi vodítko ako tvoriť príšery. Sú v ňom aj rasy, čo sú ale iné typy archetypov.
To je z mojej strany na úvod všetko
Vďaka za záujem
Zsolo