HuSä
http://www.annun.sk/

O Fortuna
http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=3&t=3569
Stránka 1 z 4

Autor:  Alnag [ Ut. 18. Júl 2006, 16:34 ]
Predmet príspevku:  O Fortuna

Ahoj, vyrábím společně se SEBem silně upravený systém d20. Jsme ve fázi, kdy bychom velmi uvítali co nejširší zdroj názorů, kritiky, polemiky, nápadů atd. Pokud někdo bude mít čas a chuť, pak směle do toho:

O FORTUNA
napsali: Alnag & SEB
datum vydání: cca 10/2006 (finální verze)
oč jde: O FORTUNA je k20 SYSTÉM příběhově orientované RPG. Nabízí zjednodušení řady klasických mechanik d20 systému, ale přesto zachování jejich ducha a zároveň nové a netradiční mechaniky posilující roli dobře vyprávěného příběhu. To vše na pouhých 45 stránkách. O FORTUNA se zaměřuje na prostředí fantasy a nabízí příklad integrované a funkčí magie světa Creet.

Co můžete očekávat...
+ jednu základní mechaniku vyhodnocování úspěchu
+ koncepci psychického konfliktu
+ dovednostní magii a magickou auru
+ jednoduchý, rychlý systém, který posune váš příběh kupředu

Co nemůžete očekávat...
+ dokonalou simulaci reality a fyzikálních principů světa
+ neutuchající chřestění kostek
+ cokoliv, co dává nejvíce plusů
+ křídový papír, pevnou vazbu a ilustrace od předních světových výtvarníků (zatím...    :)  )

ALFA VERZE O FORTUNA

pravidla O FORTUNA, 605 kB
listina postavy, verze pro CREET, 134 kB


Co si slibujeme od zvěřejnění Alfa verze:
- vychytání systémových nedostatků...
- nápady na další vylepšení
- ověření nových koncepci - Bohatství, Reputace, Aura...
- hledání nedostatečně vysvětlených míst


Jak testovat v praxi
Pokud chcete pomoci testovat tento systém... zkuste si v něm nejprve vytvořit svou oblíbenou fantasy postavu. Napište nám o tom, co vás zarazilo nebo zmátlo. Co vám chybělo? Pošlete nám vaši postavu.
Vžijte se alespoň ve fantazii do role Vypravěče hry. Zamyslete se jakou komplikovanou situaci byste neuměli s pomocí těchto pravidel vyřešit. Jaké dodatečné informace byste k řešení potřebovali?
Vžijte se i do role hráče. Máte dojem, že rozumíte svým právům a povinnostem ve hře. Víte kdy a jak máte převzít otěže příběhu?
Otestujte hru v reálu. Pokud máte čas a chuť vyzkoušejte tato pravidla s přáteli. Napište nám o své hře. Použili jste při hře i jiné, než uvedené techniky? Jaké to byly? Co bylo námětem hry a jak plynula? Došlo k nějakým zárazům příběhu? Co je pro vás v pravidlech a ve hře nejdůlěžitější?


Co nabízíme...
Není toho moc, co můžeme nabídnout. Nabízíme tedy pouze hrdinné zvěčnění vašich jmen v seznamu odvážlivců, kteří se neleknou ničeho, který bude jednou a provždy spojen s pravidly této hry. Dejte tomu šanci, možná to jednou budete vyprávět vnoučatům...  :wink:  

Autor:  Aeris [ Ut. 18. Júl 2006, 19:28 ]
Predmet príspevku: 

K vlastnostiam postavy, nie je náhodou ten systém rozdeľovania dosť na nič? To predsa každý zvolí zjednodušenú variantu pretože je to výhodnejšie, alebo sa mýlim? Keďže v prepočte na body má hráč v zjednodušenej variante 65 bodov oproti 40-tim v normálnej. A ešte neviem či som pochopil správne tých 5 bodov navyše v zjednodušenej verzii, sú to cenové body, alebo sú to už rovno body vlastností? Ak je druhá možnosť správna, tak je potom na 100% jasné, že každý zvolí zjednodušenú variantu.

Autor:  Alnag [ Ut. 18. Júl 2006, 19:47 ]
Predmet príspevku: 

Mrknu na to. Dík za tip. To je tak když to píšou dva lidi...  :P

EDIT: No jak se na to tak dívám, tak máš celkově pět bodů nad 0. Můžeš si udělat třeba +1/+1/+1/+1/+1/0
Takže to je 5x6 (tolik stojí +1 vlastnost) + 4 nulová vlastnost 34 (to je méně, než varianta se čtyřiceti body).

Nebo třeba +4/+1/0/0/0/0 to je 14 (+4 vlastnost) +6 (+1 vlastnost) +4x4 (nulove vlastnosti) = 36 (to je taky méně než varianta se čtyřiceti body).

Ale pokusím se to rozvést tak, aby to bylo jasně srozumitelné. Jestli jsme se nějak nepochopili, zkus to prosím rozvést.

Munchkin varianta
+4/+4/+4/-2/-2/-3 je 3x14 (+4 jiným systémem)  + 2x2 (-2) + 1 (-3) tedy 47 bodů. Což je sice teoreticky výhodnější. Ale prakticky si myslím, že ta postava bude spíš chudák.

Autor:  Aeris [ St. 19. Júl 2006, 7:41 ]
Predmet príspevku: 

Alnag napísal:
Ale pokusím se to rozvést tak, aby to bylo jasně srozumitelné. Jestli jsme se nějak nepochopili, zkus to prosím rozvést.


Už chápem, ja som si totiž myslel, že si kupuješ každý stupeň vlastnosti, trebárs ak chcem mať niečo +0, tak musím zaplatiť 1+2+3+4 bodov, aby som dosiahol z -4 na 0. Ale teraz už viem ako je to myslené, proste stačí tam dodať, že sa platí iba za konečný stupeň, to úplne postačí.

Autor:  Alnag [ St. 19. Júl 2006, 8:51 ]
Predmet príspevku: 

OK. Doplníme tam příklad, aby to bylo 100% neprůstřelné...  :P

Autor:  Joeyeti [ St. 19. Júl 2006, 9:15 ]
Predmet príspevku: 

Zdarek,

este som to necital ale vseobecne - ku kazdej mechanike by mal byt podla mna v pravidlach priklad. Osobne si to najradsej vzdy skontrolujem na prikladoch; aj keby to malo obsah knihy pravidiel zdvojnasobit, vyplati sa to. Mozno som jeden z mala, mozno si to hned vsetko nezapamatam, ale priklady su....... cool...  :wink:


J.

Autor:  Alnag [ St. 19. Júl 2006, 9:41 ]
Predmet príspevku: 

Dle rozkazu...  :lol:

Autor:  Dalcor [ St. 19. Júl 2006, 10:06 ]
Predmet príspevku: 

Prosím Vás, ale ne jako v DrD+, šlo by to? Raději ve stylu ADnD.

Autor:  Joeyeti [ St. 19. Júl 2006, 10:50 ]
Predmet príspevku: 

Dalcor napísal:
Prosím Vás, ale ne jako v DrD+, šlo by to? Raději ve stylu ADnD.


A pre neznalých DrD+........ prosím priblížiť  :wink:



J.

Autor:  Aeris [ St. 19. Júl 2006, 11:14 ]
Predmet príspevku: 

Keďže sa práve venujem vytváraniu postavy v tomto zaujímavom systéme, musím povedať, že je to podarený systém, v ktorom sa mi podarilo vytvoriť ešte lepšiu (v zmysle, že je presne podľa mojích predstáv) postavu než v DnD 3.5e, toto je zatiaľ prvý-krát čo smekám klobúk pred tvorcami.

Zároveň ma však zaujal systém bohatstva, ktorý som si zatiaľ len prečítal (vyzerá zaujímavo a netradične - aspoň pre mňa), ale hodlám sa mu neskôr venovať viac.

Práve som na vybavení, takže ozvem sa ešte neskôr keď bude postava kompletná ;)

Autor:  Dalcor [ St. 19. Júl 2006, 11:40 ]
Predmet príspevku: 

Joeyeti napísal:
Dalcor napísal:
Prosím Vás, ale ne jako v DrD+, šlo by to? Raději ve stylu ADnD.


A pre neznalých DrD+........ prosím priblížiť  :wink:



J.
někdy trošku idiotské příběhy zobrazující mechaniky jak fungují v "reálném" životě. Opravdu nejhorší je asi popis meditace, ve kterém dva goblini znásilní elfku.

Autor:  Joeyeti [ St. 19. Júl 2006, 11:44 ]
Predmet príspevku: 

Brrrrrrrrrrrr..............

Pochopil som  8)

Tak to "fungovanie v normálnom živote" určite nie, skôr typ "GM: Potrebuješ blablabla, systém je takýto.... Hráč: Aha, takže.... toto a potom ..... toto...."

alebo

"Ideme vytvoriť berserkera, ktorý má základné vlastnosti blablabla, takže potrebuje blablabla a nemôže blablabla, preto hodíme xxx pripočítame blablabla....."

alebo

"V boji škriatka proti elfovi majú teda tieto postavy bonus blablabla, škriatok má obranu blablabla a preto môže urobiť blablabla.......".......


no však viete o čom hovorím  :lol:



J.

Autor:  Aeris [ St. 19. Júl 2006, 12:07 ]
Predmet príspevku: 

Takže postavu mám už komplet, je tu už len jedna vec, ktorá ma trápi a to je Bohatstvo na počiatku. Moja postava má počiatočné bohatstvo 5. Má však zbroj v celkovej cene 5 a vzdelanie za 5, to znamená, že jej terajšie bohatstvo kleslo na 3? Alebo to platí až počas hry, keď si niečo kúpi? Takisto, môže moja postava mať Oblečenie v hodnote 3, Vzdelanie v hodnote 5, Vieru v hodnote 4, Zbran v hodnote 4 a Zbroj v hodnote 5, a to vsetko naraz?

Edit: zabudol som pripomenúť, že v char sheete chýba pri dovednostiach Eskamotérstvo

Autor:  Corvus [ St. 19. Júl 2006, 12:18 ]
Predmet príspevku: 

nad tymto 'bezpenaznym' systemom rozmyslam aj ja...prvy krat som tento napad videl v True20.. este som Fortunu nestihol celu prezriet takze neviem v com sa lisi...

Autor:  Alnag [ St. 19. Júl 2006, 12:50 ]
Predmet príspevku: 

Wow. Musím říct, že jste mne tu všichni fakt mile překvapili. Ze všech míst, kam jsem O Fortunu postnul tady dostávám úplně nejlepší zpětnou vazbu. Fakt nevím jak to mám říct jinak, takže DÍK!!!

Teď k připomínkám. Char-sheet se pokusím opravit během dneška. Ty šotci, to jsou mrchy (mizerný... né, Dalcore, ne ti z Dragonlance).

Vybavení. Máš základní bohatství 5. Nejstrategičtější je začít nákupem levných věcí.
Koupíš si tedy Oblečení v hodnotě 3. (to je méně než 15 i méně než tvoje hodnocení Bohatství, takže to tvé bohatství neovlivní). Dále si koupíš Víru v hodnotě 4 (totéž), Zbraň vhodnotě 4 (totéž) Vzdělání v hodnotě 5 (totéž ani to není vyšší než tvoje hodnota Bohatství) a Zbroj v hodnotě 5 (totéž). Výsledné Bohatství je také 5.

Kdybys ale kupoval např. zbroj v hodnotě 6 (což je víc než tvé bohatství), kleslo by tvé bohatství na 4. Proto je lepší začít u levných věcí.

Ale je mi to jasné. Chce to příklad.  :wink:

Teoreticky můžeš koupit třeba zbraň c cenou 20. Ale zároveň z tebe bude obratem chudák. Klesne ti bohatství o 3 (neboť je to víc jak 15 a zároveň o 15 víc než tvoje Bohatství).

PS: Aerisi, těší mne, že sis vytvořil postavu jakous chtěl.  :) O tom by to mělo být.

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/