HuSä
http://www.annun.sk/

Dungeons and dragons 3/3.5 -magia
http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=3&t=361
Stránka 1 z 3

Autor:  Ozzy [ Po. 08. Nov 2004, 20:59 ]
Predmet príspevku:  Dungeons and dragons 3/3.5 -magia

aj vas serie kuzlenie v novych pravidlach? nemate radi spell components? prieci sa vam vyvolavanie fireballu ako pozeranie sa na zapalku? nech sa paci! aleboaspon navrhnite niake vylepsenia

Autor:  Shadow [ Po. 08. Nov 2004, 22:00 ]
Predmet príspevku: 

NOooo ono spell componenty boli uz aj v ADND, ale vacsina ludi ich nepouzivala lebo to len zatazovalo magov ktory uz mali aj tak dost problemov :)

Autor:  alef0 [ Po. 08. Nov 2004, 22:09 ]
Predmet príspevku: 

Spell componenty boli už od nepamäti (viď joj môj článok o histórii D&D), toto pochádza že vraj od Jacka Vanceho (niežeby som čítal ktorýkoľvek z jeho produktov).
Už sme videli manu (Dračák a iní!), runy (EoB - teda to som osobne nevidel) atď. Neviem, je ešte niečo iné? (lepšie?)

Inak, dívanie sa na fireball ako na zápalku nie je celkom kruté, máme predsa Saving Throws, prípadne niektorí vyvolenci majú [Improved] Evasion, a niektorí iní vyvolenci majú counterspelly :-)

V našej kampani sa komponenty neuvažujú, iba v prípade, že sú nejak špeciálne (špeciálne drahé) alebo v prípade, že mága ozbíjajú o miešťok, prípadne mu zviažu ruky, či zapchajú ústa :-)

Autor:  Annun [ Po. 08. Nov 2004, 22:11 ]
Predmet príspevku: 

Shadow napísal:
NOooo ono spell componenty boli uz aj v ADND, ale vacsina ludi ich nepouzivala lebo to len zatazovalo magov ktory uz mali aj tak dost problemov :)

Práve som to chcel podotknúť. :) Componenty boli. Osobne si ale nemyslím že to je zlý nápad, aspoň pri kúzlach vyššieho levelu, kde sa vyžadujú vzácne ingrediencie, pretože to mágov trochu oslabuje a núti ich to trochu viac sa starať o to, čo majú v batohu. Na druhú stranu si ale myslím, že nie je odveci ignorovať ti bežnejšie komponenty, respektíve predpokladať, že ich má správny mág pri sebe vždy (a raz za čas mu za to dajmä tomu stiahnuť nejaký ten groš :) ).

Autor:  alef0 [ Po. 08. Nov 2004, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

Poznáte teda ešte nejaké iné systémy mágie?
* komponenty ((A)D&D) - kúzlo má tri komponenty - verbálne (krik), somatické (mávanie rukami) a materiálne (netopiere guáno). Kúzelník sa každý deň môže naučiť istý počet kúziel, ktoré si však musí dopredu pripraviť (na dnes sa naučím toto, toto a toto).
* mana - kúzelník má magickú energiu (analógia životov). Čím náročnejšie kúzlo, tým viac many stojí. Ak kúzelník nemá manu, nemôže kúzliť
* runy ala Dungeon Master? (pozná to niekto?)

Jedinú nevýhodu komponentného systému vidím v tom, že kúzelník nie je veľmi pripravený na nečakané situácie (,,teraz by sa zišiel Knock. Takže spíme.")..

Autor:  Shadow [ Ut. 09. Nov 2004, 2:03 ]
Predmet príspevku: 

Dungeon master samozrejme poznam :) A aj tam bola mana....

A od toho mas sorcererov, zakuzlia si lamky co chcu len maju mensi vyber :)

Autor:  alef0 [ Ut. 09. Nov 2004, 8:26 ]
Predmet príspevku: 

Shadow napísal:
Dungeon master samozrejme poznam :) A aj tam bola mana....

A od toho mas sorcererov, zakuzlia si lamky co chcu len maju mensi vyber :)


Tiez si myslim. Na webe sa iste da najst devatoro manovych systemov pre (A)D&D. V tretej edicii je potom len problem, ze tym pada hlavna myslienka Wizard vs Sorcerer (vs Warmage)...

Autor:  Dalcor [ Ut. 09. Nov 2004, 10:15 ]
Predmet príspevku: 

No já jsem třeba zavedl v naší kampani že u kouzel který mají mluvený komponent musel sesílající říct správně frázi zapsanou jako kouzlo.

Pamatuji si že můj Bladesinger měl Spider Climb a fráze zněla kuovap okaj chedz opuzel, nebo tak nějak, Pokud jsi udělal chybu kouzlo vyšumělo.

Také jsem si opsal z knih Dragonlance fráze užívané Raistlinem apod (jazyk magie Krynnu je Indonézština a sleep při překladu fráze Raist říka: Já přikazuji tobě spát :) )

Jinak jak v 2E tak i ve 3E (speciálně v novéme připravovaném settingu) používám bodový systém magie.
Kouzlo 1. levelu rovná se 1 bod
Kouzlo 2. levelu rovná se 2 body

Mág třetího levelu má 4 body na seslání kouzla (2 body za 2.lvl a 2 body za 2 x 1.lvl kouzla) a může si vybrat jestli 4 x sešle Magic Missile, nebo 2x Flaming sphere

Autor:  Dalcor [ Ut. 09. Nov 2004, 10:19 ]
Predmet príspevku: 

A Sylvaen tvoří pro trpaslíky Runovou Magii pro D20 založenou na kombinaci a provázanosti run, tj runa pro oheň udělá malý plamínek, oheň plus vzduch plus pohyb = Fireball.

Magie elfů - pracovní verze
Magie Faeria se liší od standardní magie užívané ve třetí edici Dungeons & Dragons. Pro účel kampaně Sylvane považujeme standardní magii jako magii lidskou, vyvinutou z původní prastaré elfí magie.
Starou magii si Faeria přinesly ze svého domova, před příchodem na Arlan. Elfí magie spočívá ve spojení elfa a jeho okolí. Elfové jsou velice citliví ke svému okolí, k životnímu prostředí ve kterém žijí. Tuto citlivost Faeria umí ovládat nejlépe ze všech elfích ras na Arlanu a Merianu. Faeria se musí absolutně soustředit, aby dokázal cítit energii svého okolí, kterou poté dokáže formovat. Magie Faeria se tak nedělí na magii /DIVINE a ARCANE/. Faeria formují své okolí a jako takoví jsou schopni zformovat onu sílu do jakéhokoliv tvaru. Po skončení efektu kouzla se tato magická energie, či předivo spojí opět ze svým původním prostředím. Existuje i speciální druh elfí magie vzniklý z válečného šílenství – Taikal´Sotil – Válečná magie, taková magie vzniklá z bolesti je pak určená převážně k zabíjení, působení chaosu, energie uvolněná při posledním výdechu umírajících protivníkůse pak používá k jejich znovupovolání do boje jako nemrtvých. Faeria pohrdají lidsko magií a nazývají ji šarlatánstvím. Když v dávných dobách učili první lidské čaroděje magii, ti nebyly nikdy schopni absolutního souznění nutného k sesílání Taikala. Proto se svými učiteli vyvinuli způsob zapisování na svitek a do těžkých grimoárů a jejich těžké učení. Jelikož je jednodušší k učení je mnoho elfů, kteří tuto magii umějí a znají. Dokonce někteří Faeria arcimágové excelují užití obou magií (Josidiah Namrys – Mistr hvězd z akademie v … je Taiakalon L 20, Wizard L15)

Autor:  crowen [ Ut. 09. Nov 2004, 12:43 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
Poznáte teda ešte nejaké iné systémy mágie?
* komponenty ((A)D&D) - kúzlo má tri komponenty - verbálne (krik), somatické (mávanie rukami) a materiálne (netopiere guáno). Kúzelník sa každý deň môže naučiť istý počet kúziel, ktoré si však musí dopredu pripraviť (na dnes sa naučím toto, toto a toto).
* mana - kúzelník má magickú energiu (analógia životov). Čím náročnejšie kúzlo, tým viac many stojí. Ak kúzelník nemá manu, nemôže kúzliť
* runy ala Dungeon Master? (pozná to niekto?)

Jedinú nevýhodu komponentného systému vidím v tom, že kúzelník nie je veľmi pripravený na nečakané situácie (,,teraz by sa zišiel Knock. Takže spíme.")..


Ja v mojom svete a systeme pouzivam jednotny system magie. Ak chce postava vyvolat kuzlo/zoslat modlitbu, musi sa sustredit, uspiet v testne na zoslanie. Aj ked zosle aj ked nezosle, unavi ju to.

Miera unavy zalezi od narocnosti kuzla. Kuzla maju 4 urovne narocnosti: nenarocne, narocne, velmi narocne, extremne narocne. Zvladnutie magie ma tiez 4 stupne, novic, adept, majstre, velmajster. Unavu za vyvolanie kuzla znizuje hlbsie studium magie/modlitieb. Velmajstra (najvyssi mozny stupen zvladnutia kuzlenia) najjednoduchsie kuzla vobec neunavuju. Ak sa novic pokusi zoslat extremne narocne kuzlo, moze pri tom od vycerpania a fyzickej namahy aj umriet, velmajstra to iba velmi unavi.

Ak je postava vycerpana, okrem unavy jej to znizuje kondiciu (ubera zivoty) lebo kuzlenie je pre nu narocne.

Samozrejme postave unavu pridavaju aj bezne cinnosti ako cestovanie, boj, beh, ... Moze meditaciou unavu znizit, alebo sa vyspat, oddychnut si chvilku, vypit nejaky osviezujuci a posilnujuci lektvar a podobne.

Magiu u mna mozu praktikovat carodejovia a knaz. Jednotlive povolania si povod magie vysvetluju rozne. Carodejovia si ju vysvetluju jednotou s Prirodou, knazi ako dar bohov. Zatial co knazi maju iba relativne obmedzeny vyber modlitieb v zavislosti od nabozenstva, carodeji maju kuziel relativne vela. Carodejom moze byt iba elf, clovek alebo polelf. Elfovia k carovaniu nepotrebuju ziadne komponenty, ich jednota s Prirodou je takmer dokonala. Ludia potebuju komponenty, hlavne na narocnejsie kuzla. U polelfa zavisi od jeho majstra.

Autor:  alef0 [ Ut. 09. Nov 2004, 15:13 ]
Predmet príspevku: 

Dalcor napísal:
No já jsem třeba zavedl v naší kampani že u kouzel který mají mluvený komponent musel sesílající říct správně frázi zapsanou jako kouzlo.

"*Mira a mi rojos rayos!"
-- Asantil zo Songhalu kúzli Color Spray

Pekný nápad, kdesi som čítal, že v Dračáku malo každé kúzlo napísané ,,vyvolávacie slovo" (zmes latinčiny a iných prapodivných jazykov...")

Bodový systém je zvláštny, určite dáva väčšiu voľnosť kúzelníkovi, ale ruší sorcererov. Ale ako zámienka je to dobré (,,vo svete ostali dva druhy mágie, manový a bežný nemanový, užívatelia many, ktorí ovládajú mágiu zo srdca (z krvi) na hlbšej úrovni sú cieľom závisti tých druhých...)

Autor:  Dalcor [ Ut. 09. Nov 2004, 15:33 ]
Predmet príspevku: 

Původně je to 2E systém pro Dragonlance k užívání magie po odchodů bohů...

Autor:  Fingolfin [ Ut. 09. Nov 2004, 22:28 ]
Predmet príspevku: 

Mne osobne sa najlepsie paci moznost kuzlit normalne, bezne kuzla, namemorovanim a potom uvolnenim energie poskladanim obrazcov v hlave (ci jak to AD&D vysvetluje :lol: ). Manu neznasam. Uplne mi to lezie na nervy.. uz len pre tento stupidny dovod som velmi nemusel klikfest zvany Diablo. No a dalej, na tie narocne, da sa povedat vzacne a artefaktove kuzla (napr. nejake kuzlo na ocarovanie predmetu, vyrobu magickeho predmetu, ja neviem co, otvorenie nejakej brany... to je uz na predstavivosti GM) aj reagenty.
Dufam, ze som to napisal aspon nejak zrozumitelne :D

Autor:  Dalcor [ St. 10. Nov 2004, 8:39 ]
Predmet príspevku: 

alef0 napísal:
"*Mira a mi rojos rayos!"
-- Asantil zo Songhalu kúzli Color Spray

Pekný nápad, kdesi som čítal, že v Dračáku malo každé kúzlo napísané ,,vyvolávacie slovo" (zmes latinčiny a iných prapodivných jazykov...")

Přečti si frázi na seslání spider climb odzadu :)

kuovap okaj chedz opuzel

Autor:  Ozzy [ St. 10. Nov 2004, 21:37 ]
Predmet príspevku: 

skor ma stve ze to tam nechali alebo neupravili ved sakra je to divne a neviem si predstavit hraca v boji vytahovat z vrecka paradajku alebo flasu s muchou(svatojanskou)

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/