HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 66 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5
Autor Správa

Pútnik

Založený: 18.09.2006
Príspevky: 21
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bentley Mirrorshade: GNS? Jedna taková teorie zabývající se RPG hrama. Docela zajímavá, ale dost složitá, hlavně na vysvětlení... a ani to moc nestojí za řeč, bylo by to tu dost OT. Pro zkrácení simulacionista v GNS terminologii je prostě někdo, kdo se vžívá do charakteru/atmosféry hry - simuluje charakternebo atmosféru. IMO docela nešťastná terminologie, ale dejme tomu...

_________________
Hi, Alnag! I couldn´t live without you ;)


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bentley Mirrorshade napísal:
Keď ide o politickú drámu v hlavnom meste, prehľad gamemastera a jeho erudovanosť v danom settingu sa sakramentsky hodí, minimálne na ten sebavedomý úsmev s akým servíruje hru.


Přesně. Alespoň já mám jako DM rád, když vím, že je všechno jak má být. Mám rád pocit jistoty (a to i v rybářské dědině na konci světa).

Bentley Mirrorshade napísal:
Zas v takej odľahlej, zaostalej a izolovanej rybárskej dedinke na konci sveta môže byť úplne jedno, či leží v Gondore, Brelande, na Pobreží mečov alebo Sicílii. A práve takéto dobrodružstvá mám tendenciu robiť a v takom prípade mi je prehľad vo svete na...


No sice to není druh hdy, který bych hrál nějak často, ale tím, že hraješ nějaké odlehlé místo si jakoby zredukuješ rozsah toho světa (vesince a okolí). Takže tě třeba nezajímá světová geografie. Ale měl bys o to detailněji propracovat ten maličký vesmír v kterém se věci dějí. Podle mně je to jen otázka měřítka, ale potřeba fuknční ekologie je tu vždycky.

Bentley Mirrorshade napísal:
Čo je GNS?


Záruka jistojistého flamu. Prosím tohle téma sem netahejte. Děkuji.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 04.10.2005
Príspevky: 106
Body: 5
Bydlisko: KE

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Alnag napísal:
No sice to není druh hry, který bych hrál nějak často, ale tím, že hraješ nějaké odlehlé místo si jakoby zredukuješ rozsah toho světa (vesince a okolí). Takže tě třeba nezajímá světová geografie. Ale měl bys o to detailněji propracovat ten maličký vesmír v kterém se věci dějí. Podle mně je to jen otázka měřítka, ale potřeba fuknční ekologie je tu vždycky.


V zásade súhlasím. Problém je v tom, že izolovanosť takého prostredia ma podvedome núti vytrhnúť sa z rámca settingu a vytvoriť čosi unikátneho, čosi, čo by mi v kontexte celého sveta nesedelo, miesto, kde môžem na všetko zabudnúť a sústrediť sa na okamžité dianie. Toto si, pravda, premyslím. Ale nejedná sa prosto o zredukovaný svet, ale skôr nejakú satelitnú realitu, ktorá s ním nemusí vôbec súvisieť. Opakovaním podobného postupu by mohla vzniknúť akási "bezsettingovosť", možno niečo ako svet-nesvet nových edícii DnD, tváriaci sa ako Greyhawk. Vlastne na tom je založená väčšina one-shot dobrodružstiev, čo sa dajú stiahnuť kade-tade. Znalosť prostredia nie je potrebná, potrebné veci sa dajú domyslieť za behu (a ktovie, z improvizácie, dostaočne opakovanej, sa môže postupom času vyvynúť plnokrvný setting (ostatne, tak asi Gary a spol. a mnohí ďaľší stvorili svoje svety, bez prvého plánu)) a ide tu skoro výhradne o charaktery a príbeh. A tým sa človek určite ochudobňuje o unikátny pocit z daného sveta. Čo tým chcem povedať? Keď si to tak teraz po sebe čítam, naozaj neviem, to už je len taká polemika čisto v záujme diskusie.

Aha, teraz ma napadlo, že takýto minisvet je ideálny na experimentovanie. DM nemusí ani vedieť čo chce, povie, čo mu príde na myseľ, ekológia nemusí byť predpripravená a až na konci sa ukáže, čo sa z toho vylúpne za prostredie. Skrátka čosi, čo by som si vo väčšom meradlo nedovolil zo strachu, že hráčom nenapraviteľne zohyzdím predstavu o danom svete.

Pozn. Áno, teóriu GNS poznám, len tá skratka mi neprišla povedomá (nie je to jedna z tých pre mňa chronicky známych) a toho simulacionistu som myslel presne v jej zmysle. A samozrejme ju tu nebudem ťahať.  :)


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Fakt je, že když se GM na něčem zasekne, je to ve hře docela problém. Třeba když hráči přijdou na nějakou logickou chybu - pak jsou dvě možnosti - mimo hru jí přiznat, buď to nechat, nebo rychle provést náhradu ("Uviděli jste plukovníka Floka, který ... - Ale ten je přeci mrtvý, umřel u toho výbuchu muničního skladu!? - Aha, ... tedy jak jste si uvědomili, vidíte osobu, která je plukovníkovi dost podobná, a říká: "Jsem James Flok. Zástupce svého zesnulého bratra".)
I když lepší je, pokud má GM už připravenou odpověď a zdánlivá chyba není chybou, ale záměrem. ("Uviděli jste plukovníka Floka, který ... - Ale ten je přeci mrtvý, umřel u toho výbuchu muničního skladu!? - ... který má zavázanou hlavu, ruku v pásce a podazřívavě se na vás dívá: "Pánové? Potřebuji si s vámi promluvit o jedné explozi." - "A my s vámi o vaší naprosté neznalosti nekromancie, plukovníku".

Myslím si, že pokud má Vypravěč promyšlené základy a zákonitosti světa i pozadí příběhu, může z nich hodně věcí odvodit docela snadno a rychle, takže práci věnovanou přípravě globální aspektů se mu vrátí ušetřením komplikací v jednotlivostech.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Šéfkuchár
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 1648
Body: 5
Bydlisko: Krynn, Mirrodin a Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson - Dragonalnce mluví v případě smrti postav s něčím cemu tuším říkají Obscure Death. Znáš to, stačí aby se postavy nepřesvědčili zda plukovník Whatever je opravdu zabit. T9mto způsobem se Verminaard oběvuje v dalších DL modulech, i když s ním postavy bojují na konci tuším DL3


Hore
 Profil  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Dalcor napísal:
Jerson - Dragonalnce mluví v případě smrti postav s něčím cemu tuším říkají Obscure Death. Znáš to, stačí aby se postavy nepřesvědčili zda plukovník Whatever je opravdu zabit. T9mto způsobem se Verminaard oběvuje v dalších DL modulech, i když s ním postavy bojují na konci tuším DL3


Akorát se to s tím Obscure Death nesmí moc přehánět. Ono když už se zdánlivě mrtvá postava objevuje po své sedmé domělé smrti je to už mírně trapné.  :wink:

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 66 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun