Maximilian Sebastian Schreiner
Koncept: Aristocratic artist. Cunningly insane. Intelligent beast. Tempting villain.
Inšpirácie: Dracula, Hannibal Lecter, Niccolo Paganini, Colonel Kurtz
Životopis: Narodený v roku 1343 do rodiny mestského remeselníka. Max vynikal v hudbe, dokázal si bezchybne zapamätať zložité polyfonické útvary, ktoré počúval v katolíckom kostole v svojom rodnom meste Strassburgu. S príchodom orgánu do tohto kostola nastal problém po smrti organistu Wilhelma von Sachsenburga. Ukázalo sa, že Max disponoval neopísateľným talentom a rýchlo nastúpil na miesto organistu, čo ho živilo a neskôr mu dodalo aj slávu po vystúpeniach v iných mestách neskoršej Svätej Ríše Rímskej. Zasväcujúc život hudbe, Max prežíval tajné romániky, no sám hovoril, že kým vzťahy sú pominuteľné, hudba je transcendentálna. Zvrat prišiel v jeho štyridsiatych rokoch, keď sa zaplietol s kontesou Carlottou Niedmanovou. Tá mu dala do manželstva najhorkejší dar - vdýchla doňho nesmrteľný život, ktorý sama nosila. Max bol sprvoti nadšený, jeho problémy ustúpili, jeho technika a cit pre hudbu dosiahla diabolských výšin.
Pre Maxa to však znamenalo aj život v úzadí. Nakoľko nemohol vystupovať večne, musel sa stiahnúť a často putovať po Európe spolu s Carlottou, aby nevzbudzovali podozrenie. Menil mená, zbieral majetky a veľa čítal. Carlotta z neho spravila aristokratického intelektuála, s rozvážnosťou a gentlemenskými spôsobmi. Jeho charizma ho robila často neodolateľným spoločníkom, jeho tvár večne zakonzervovaná vo veku štyridsiatich rokov vzbudzovala rešpekt. Jeho oči hypnotizovali poslucháčov, jeho reči oslňovali jeho hostí.
Max však neunášal nesmrteľnosť tak ako Carlotta. Kým Carlotta bola svetská, a mala život rada, pre Maxa sa večné skrývanie, nutnosť nasávania pre prežitie a bezhraničná existencia stali jeho hrobkou, ktorá ho v svojich chladných útrobách uzavrela. Navonok to na Maxovi nebolo vidieť, lebo dokonale zvládal svoje emócie, ale postupne prepadal šialenstvu. Alebo prepadol šialenstvu svet v ktorom sa nachádzal?
* ďalej nechcem nič rozoberať, lebo to ponechávam na hranie *
Issues: Insanity - Max prešiel pomyselnú hranicu geniality a šialenstva. Neschopnosť vyrovnať sa s nesmrteľnosťou a životom v úzadí ho doviedla k maniakálnemu a nespoľahlivému správaniu. V pilotnej časti sa to prejaví tým, že Max rozbieha zápletku - rozhodne sa eliminovať svojho nepriateľa upíra Nathana. Na to uzavrie diabolskú dohodu s jedným z tajomných lovcov, drogami a alchýmiou upravených profesionálnych žoldnierov z tajnej spoločnosti, ktorá ide upírom po krku. Pri Maxovej nevypočítateľnosti je však otázne, čo je to za dohodu. Na scéne sa tiež objavuje Jared, ktorého Max oslovuje ako "brata zastihnutého na opačnej strane civilnej vojny". Ako sa spoznali, aký je medzi nimi vzťah, ako a prečo vznikla medzi nimi dohoda? Ako sa dostal Max na špirálu šialenstva, a čo sa stalo s Carlottou?
______________________
Traity: Aristokrat (E) - vzdelaný, charizmatický, so starosvetským náhľadom na život. Sčítaný, hudobne nadaný, disponujúci kombináciou intelektu a pôsobivosti, ktorá sa blíži (ale nie je) hypnóze. Člen Inner Circle.
Carlotta (C) - Maxova žena. Upírka staršieho pôvodu, vyzerajúca na štyridsať s blond vlasmi a veľmi jasnými modrými očami. Svetsky pôsobiaca, predstavuje protipól rozvážnejšej časti Maxa.
Félix (C) - jeden z tajomných lovcov. Zjazvený s vyholenou hlavou, plnou bradou, prísnym pohľadom a basovým tónom v hlase. K fachu sa dostal po eliminácii rodiny upírom neznámeho pôvodu. Vynikajúce schopnosti a bystrosť z neho robia obávaného, aj keď mladého lovca - na svoju horkokrvnosť a pomstychtivosť však môže tvrdo zaplatiť. Údajne má kvôli svojim razantným postojom problémy s Jaredom.
Nemesis: Nathan. Prastarý upír, ktorý je v priateľskom vzťahu s Maxom. Presný dôvod toho, prečo sa v tajnosti Max rozhodne eliminovať Nathana zostáva tajomstvom, ktoré sa odkryje v priebehu seriálu.
Sety: Ruina nad Seinou na brale nad ohybom rieky. Na druhej strane rieky je riečny prístav na výletné loďky a turistický rezort. Max momentálne žije v rujnách niekďajšieho hradu, v jeho obývateľnejších častiach. Má viacero sluhov, ktorí pre neho pracujú. Z prístavu je v neustálom spojení s okolitým svetom.
Kláštor Malých bratov, Kostol Božieho zjavenia v dedinke, ktorú už skoro rozrastajúci sa Paríž pohltil. Organ na poschodí chrámovej lode, pri západe slnka defiluje na mosadzných píšťalách príbeh Kristovho ukrižovania, kreslený farebným svetlom prenikajúcim cez staré vitráže. Max má výborné konexie na rád, ktorý finančne podporil na rekonštrukciu chrámu a vlastnoručne sa podieľal na oprave organu, na ktorý hráva.