HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Autor Správa

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro napísal:
a to ze nanho budu pozerat ako na finalneho arbitra vylucuje to, ze ak sa dohodne, ze DM ma pravdu a ze mozu byt casom tie rozhodnutia vselijake, tak mu netreba az tak vediet tie pravidla dokonale?


Ano, v kombinacii s informaciou "su to novacikovia" sa to realne vylucuje. Pozri si PHB alebo podobnu prirucku, vsade sa pise "GM musi poznat pravidla omnoho lepsie ako hraci".

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay napísal:
Ono to globalne nie je predsudok, v niektorych hrach je to axioma, ktoru ked vyhodis, tak sa uplne rozsypu. Predsudok je to iba v momente, ked sa to snazis preniest do hier, ktore maju vyslovene povedane, ze to tak nema byt (napriklad onen TSoY).

Hrsy se může stejně dobře rozsypat i s tímto axiomem. Vypravšč totiž musí neustále mít v úvahu, že to co vytváří není jeho svět, ale svět, ve kterém se pohybují postavy hráčů a musí být dostatečně uvěřitelný i pro ně. Pokud si postaví hlavu a začně prosazovat názor, který v rámci světa možná není až tak zcestný, ale který hráči nedokážou přijmout, má problém - zejména když se odvolá na toto pravidlo.

Jinak neochoty začátečníků vést hru jsem si vědom a hodlám se pustit do sepsání příručky pro začínající Vypravěče, formou otázek a odpovědí - přičemž otázky bude klást jeden z mých hráčů, který hru vedl pouze jednou.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vskutku, Prirucka hraca D&D:

Citácia:
str. 5: Tvorba dobrodruzstiev moze zabrat vela casu. Mnoho DMov zistuje, ze priprava im zaberie viac casu, nez samotna hra. Ale takito DMovia povazuju tento cas za najzabavnejsi a najuzitocnejsie straveny z celej doby, ked DMuju. Vytvaranie zaujimavych postav, prostredi, zapletiek a vyziev, ktore predlozite priatelom moze byt vybornym miestom, kde mozete prejavit svoju kreativitu.

str. 6: Potrebujete poznat pravidla. Nemusite ovladat prirucky naspamat, ale mali by ste mat jasnu predstavu o tom, co sa v nich nachadza, takze ak vyvstane situacia, ktoru potrebujete vyriesit pomocou pravidiel, mali by ste sa vediet odkazat na konkretne pravidlo.



Ale musim povedat, ze Cerebro je v tomto pekny priklad, lebo doba, za ktoru sa vycvicil zo zaciatocnika na terajsi stav je pomerne kratka a teraz si este pamata, ze ako to bolo.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Jerson napísal:
hodlám se pustit do sepsání příručky pro začínající Vypravěče, formou otázek a odpovědí - přičemž otázky bude klást jeden z mých hráčů, který hru vedl pouze jednou.


V tom pripade by mali ale odpovedat viaceri GMovia, nielen ty.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Záleží od hry. V DnD a Agone napr. preferujem pozíciu hráča, lebo nie som zrovna takticky najzdatnejší a navyše mám rád kooperatívny element spoločného taktizovania (aj keď v Agone je to také všeliaké) s ostatnými hráčmi. Také Star Wars d6 mi naopak príde ako veľmi zábavná hra pre GMa, ktorý sa tam dokáže dobre vyhrať s Dark Side. Zatiaľ najlepšie zážitky ako hráč som mal v Pendragone.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro napísal:
osobne mam radsej hranie ako postava, ako DM mam stale pocit akehosi stresu, ze to nezvladnem a hraci sa nebudu bavit :ikonka06:

Nie je toto presne ten dôvod?

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 27.07.2005
Príspevky: 134
Body: 5
Bydlisko: České Budějovice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Peekay napísal:
V tom pripade by mali ale odpovedat viaceri GMovia, nielen ty.


Budeme na odpovědi dva. Nicméně pochybuju, že by do toho šlo více lidí a jejich zájem vydržel. Ale to už jsem OT.

_________________
Jerson má vždycky pravdu, kromě případů, kdy jí nemá.


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Bifi napísal:
Cerebro napísal:
osobne mam radsej hranie ako postava, ako DM mam stale pocit akehosi stresu, ze to nezvladnem a hraci sa nebudu bavit :ikonka06:

Nie je toto presne ten dôvod?
dovod, ze by sa mi to malo pacit koli stresu? ani nie.... vzhladom nato, ze velmi nerad stresujem...

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

Cisárovná
Obrázok používateľa

Založený: 17.04.2006
Príspevky: 893
Body: 3
Bydlisko: intrákové podzemie Bratislavy
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro napísal:
osobne mam radsej hranie ako postava, ako DM mam stale pocit akehosi stresu, ze to nezvladnem a hraci sa nebudu bavit :ikonka06:


súhlasim s Cerebrom, že toto môže byť jeden z dôvodov, prečo je pre niektorých ľudí zábavnejšie byť hráčom ako GMom, keďže na hráčov zvyčajne nie sú kladené až také nároky....

aj keď samozrejme všetko závisí od systému, v ktorom sa hrá (GMless hry vs. dračak napr.)

pre mňa osobne je zatiaľ zábavnejšie byť hráčom ako GMom, možno aj kvôli nedostatku skúseností, ktoré ako GM mám, čím sa GMovanie pre mňa stáva zložitejšie ako len hranie za postavu

_________________
Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music.
Don't try to change things you can't change. Try to learn how to accept them.


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
thera napísal:
pre mňa osobne je zatiaľ zábavnejšie byť hráčom ako GMom, možno aj kvôli nedostatku skúseností, ktoré ako GM mám, čím sa GMovanie pre mňa stáva zložitejšie ako len hranie za postavu

tak isto to pocitujem aj ja... proste mam pocit, ze so systemom nie som az tak oboznameny, ako by som mal byt... lenze nejak nie a nie najst GMa pre DnD v Ke

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cerebro: co tak hrat nejaky system kde nepotrebujes mat nastudovane hrube prirucky?

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus napísal:
Cerebro: co tak hrat nejaky system kde nepotrebujes mat nastudovane hrube prirucky?

a) mam naplanovane nejake udalosti, co by sa mali stat a DnD ako system je mi nato z mne znamych systemov najvhodnejsi co sa tyka mechanik atp
b) GMil som aj CaroDeja, system, ktory vysvetlis laikovi za 30 minut dokopy a pochopi ho uplne v pohode (+10-15 minut, ak ma ovladat nejake kuzla) a mal som aj tak rovnaky feeling... napriek tomu, ze som ho ovladal... neistota v systeme je len dalsim faktorom...

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tiez suhlasim s Cerebrom. Hrubka priruciek ma na to svoj vplyv, ale zase na takom priklade CaroDeja alebo aj Dracaku (ktory ma znacne menej pravidiel ako D&D) vidiet, ze asi dolezitejsi je ten pocit zodpovednosti a tremy ("co ked mi to nevyjde"), ktory nie kazdy dokaze zvladnut.
Alebo takto: casto je viac nez zjavne, ze DM ma ovela viac zodpovednosti ako hraci, a to privadza ludi k treme. Na druhej strane, tie vyhody nie su na prvy pohlad az take zjavne, resp. su prilis individualne.

Extremne povedane:

DM musi prist na session, nech sa deje, co sa deje. Musi si urobit dobru zapletku. Musi ovladat pravidla. Musi umanazovat a umravnovat tu haved, co mu kvici okolo stola. Musi si byt vedomy toho, ze pochvala je daleko, kritika velmi blizko. Musi prekonavat tremu.

Hrac moze, ale nemusi prist na session. Hrac moze presediet session a nepovedat ani slovo. Hrac nemusi ovladat pravidla. Hrac moze robit kdejaky bordel bez zodpovednosti. Hraca je malokedy tercom priamej kritiky. Hrac musi prekonavat tremu, ale ak je privelka, moze byt ticho.

A to vela ludi odradza.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
DM musi prist na session, nech sa deje, co sa deje. Musi si urobit dobru zapletku. Musi ovladat pravidla. Musi umanazovat a umravnovat tu haved, co mu kvici okolo stola. Musi si byt vedomy toho, ze pochvala je daleko, kritika velmi blizko. Musi prekonavat tremu.

Hrac moze, ale nemusi prist na session. Hrac moze presediet session a nepovedat ani slovo. Hrac nemusi ovladat pravidla. Hrac moze robit kdejaky bordel bez zodpovednosti. Hraca je malokedy tercom priamej kritiky. Hrac musi prekonavat tremu, ale ak je privelka, moze byt ticho.


WUSHU! (Pieta TM) ehm :oops:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ten vykrik je sice dobry, ale zase, hm, pripomina mi fanusikov Linuxu, ktori na otazky pouzivatelov Windowsu odpovedaju "NAINSTALUJTE SI LINUX!" :-)

--------------------------
Este mi napadlo: zda sa mi, ze cielom ucastnikov RPG je mat co najmenej zodpovednosti a co najviac pravomoci. Taky GM ma vela relativne vela pravomoci vymenou za znacnu zodpovednost. V takom Wushu je to mozno dotiahnute do extremu: kazdy hrac ma vela pravomoci, ale vela zodpovednosti. Problem je v tom, ze kym v D&D je to nasunute na jedneho hraca, teda DMa, v takom Wushu ma vlastne kazdy hrac rovnaku pravomoc a rovnaku zodpovednost. To moze niektorych hracov tesit, ale inych zase odstrasovat.

Vseobecny problem je asi v tom, ze nie kazdy hrac ma volu / chut / naladu na seba brat zodpovednost a ti ktori maju, su DMovia, ktorym to nevadi.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 67 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun