Nuz, ja si vacsinou pripravujem dobrodruzstva dopredu - mozno nie pol roka, ale urcite aspon jeden den :ikonka30: ak sa mi velmi chce a mam cas, tak kompletne a velmi podrobne (vratane pokladov a player handoutov) - ale to sa stava zriedkavo. Vacsinou spociva priprava v hrubej dejovej linii, hlavnych NPC, map a udalosti - a zbytok sa vykrystalizuje pocas hry.
S kampanou to vyzera podobne - hlavne crty su davno rozhodnute, priblizny priebeh tiez - a postupne ju dotvaram prikazdom dobrodruzstve. Myslim, ze inak to ani moc nejde. Do vsetkych podrobnosti a kompletne kampan aj tak nemozno pripravit, pretoze kazdy vie, ze dobrodruhovia aj tak pojdu namiesto doprava dolava (tota [vymazané] slobodna vola
). Jednoducho pripravim prostredie a buduce udalosti, a do toho hodim dobrodruhov, nech si robia, co chcu.
A celu kampan robit on-the-fly je podla mna tiez nie moc stastne... kampan potrebuje aspon nejaku stabilitu a zakladne fakty, ktore treba rozhodnut dopredu - ci je baronka skutocne zla, alebo posadnuta demonom, alebo zalubena do miestneho masiara, ktory je v skutocnosti nepriatelskym agentom... Da sa viest kampan, ktora sa len odohrava na rovnakych miestach s rovnakymi NPC - ale je myslim lepsie, ked v jej priebehu zdanlivo nahodne fakty postupne do seba zapadaju a davaju nejaky zmysel.
K.