HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 217 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Ďalšia
Autor Správa

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Stereotyp "ludia su roznorodi, ostatne rasy su monoliticke" mi dost besnym sposobom nevyhovuje. Bud nech su monoliticki vsetci, alebo nikto.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ako hovorca za trpazlikov ... nevidim problem v existencii viacerych dost odlisnych spolocenstiev - risi.
Kmenove usporiadanie vsetkych ludi mi pripada dost suche.
edit:
aby som svoj pohlad lepsie vysvetlil.
Trpazlikov vidim ako rozvaznu pomalsie uvazujucu rasu
Ludi vidim ako aktivnu, casto vzbrklu rasu.

Rozna uroven technologie, rozlicnost zriadeni, kultur a zvykov je lahko mozna aj medzi trpazlikmi. Cize ako monolitickych by som ich nevidel.
Sposobom uvazovania su si vsak medzi sebou podobni. Tak ako ludia

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Heh, to ináč je defaultný pohľad mnohých starých hier. Dokonca je ešte horší: Trpaslíkovia, elfovia aj halflingovia žijú vo svojich klanových usporiadaniach, ktoré sú dosť podobné, a najčastejšie v geografickej izolácii od ľudí. Ľudia vytvárajú rôzne spoločenské útvary, ale najčastejšie rôzne formy feudalizmu. Trpasličí a hobití dobrodruh bude vždy v podstate figter, a každý elfský dobrodruh bude vždy fighter/mage. Potiaľ príručka.

Moja rada: Neriešte worldbuilding. Ríše sú dôležité jedine ako element v pozadí postavy, dej je vždy lokálny. Ak vaša postava je z barbarského ľudského kmeňa, nemusia byť takí všetci ľudia. Tie elfské a traslícke tabuľky sú navyše schválne fluidné - "many dwarves" a "some dwarves"...

Ak chcete určiť, ako bude vyzerať vaša blízka oblasť (t.j. Keep a jej okolie), tak kľudne môžte, ale dajte to jasne najavo.

EDIT: Zamýšľam hrať spôsobom "sandbox play". Bližšie pozri tu:
http://www.enworld.org/forum/blogs/reynard/813-seven-sandbox-essentials.html
http://webamused.com/bumblers/?tag=sandbox-play

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Naposledy upravil Bifi dňa St. 12. Nov 2008, 14:06, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Defaultny pohlad bol moj umysel ... vratane jeho twistnutia trposov na bankarov a oportunistov.
Jasne davam najavo aki su trpazlici v blizkej oblasti, ake je ich usporiadanie, agenda, sposob zmyslania.
mam v pazi ze na druhej strane sveta ziju v pyramidach a tetuju si usne lalociky.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mno, lenze nam ako hracom ludi si sa snazil napressgangovat svoju globalnu predstavu ludskych spolocenstiev "ako takych" :P

Sandbox play je z mojej strany ok, dlho som to praktikoval ako GM.

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Baelarin koncept ludi mi celkom vyhovuje - ako oportunisticky hrac viem svoju viziu postavy obmenit a napchat kamkolvek. :-)

nemam cas extra aktivne sa podielat na tvorbe settingu, o to aktivnejsie ho budem vyuzivat ked sa utvoria hranice. :wink:

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
napressgangovat svoju globalnu predstavu ludskych spolocenstiev

Ak to chapes v zmysle ze som definoval ich aktivnost, chaotickost, nestabilitu tak ano.

Z jednoducheho dovodu ... ze sa mi to hodi do konceptu trpazlikov :D

Kocovnicke spolocenstva mongol-like barbarov ... sa mi hodia velmi malo (nemam ich ako moc vyuzit) takze trpazlici a ludia nebudu prepleteni ako som si to predstavoval.
Moji trpazlici sa ale postaraju aj sami od seba (pekne v zmysle sterilnej oddelenosti ras podla stareho pristupu DnD). budu poziciavat peniaze a tazit z tejto moci elfom. Any interest Majo?
:D
---
Je to vasa rasa, nepoviem uz o nej ani muk. Baelara sa ma pytala na nazor tak som jej odpovedal a potom ho napisal aj sem.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Naposledy upravil Aljen dňa St. 12. Nov 2008, 14:32, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 30.01.2008
Príspevky: 958
Body: 5
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Je to vasa rasa, nepoviem uz o nej ani muk.


Absolutne nevyhovujuce!

(chcem, aby si chrlil napady, ale sucasne neobmedzoval sirku napadov, ktore mozu chrlit ostatni. Slovami majstra: "nerieste worldbuilding")

_________________
GM for hire, pôvodca polovice zla, Bič boží a lesba v mužskom tele.
"You're so willing to take risks for your country, why aren't you willing to do the same for your own happiness?" -- I. Derevko


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
svoj napad som vychrlil
zahrnal myslienku kocovnickych ludi, ibaze chcel viac. A to okrem barbarov aj pokrocilejsie spolocenske systemy.
Mix kriziackych kralovstviciek a hyborie.
Ako som popisal ludsky kotol.
Ak budu tisicky kilometrov okolo iba mongoloidi, trpazlici budi ini a budu inak fungovat... simple

okrem toho som staval na Bifiho prvom prispevku na zaciatku temy kde ludsky svet uz v naznakoch popisuje.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Kráľovná
Obrázok používateľa

Založený: 09.01.2008
Príspevky: 732
Body: 5
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nemusia byť všade iba barbarské kmene, ale mne sa zase nepáči predstava vyspelých miest - zober svoju predstavu o ľuďoch a vráť sa o generáciu naspäť.

Beriem, že ľudia sú aktívni a zbrklí, ale rada by som, aby neboli na takej úrovni ako ostatné rasy - aby boli zatiaľ aj objektívne menejcenní, aspoň čo sa techu týka - trpaslíci kľudne môžu finančne exploitovať ľudí aj v hradištiach, môžu ich podporovať v snahe podobať sa na neľudí, a budú ich vnímať ako rozvíjajúci sa zdroj, ktorý budú môcť ťažiť v budúcnosti stále viac a viac, ale aktuálne sú v začiatočnej fáze (aka nové územia na divoké zneužívanie toho, že ľudia o bankovníctve vedia veľmi málo).

Presuňme teda focus ľudí z väčšiny barbarských kmeňov na väčšinu hradísk a niekoľkých, veľmi ojedinelých miest (tie by samozrejme boli kmeňovými náčelníkmi brané s veľkou rezervou, ba priam nepriateľsky), ale pokúsme sa ich udržať nevyvinutých na úroveň ostatných (a aj fyzicky zneužívaných ostatnými rasami).

Opäť, nehovorím, že to takto bude, takže by som počkala, čo povedia ostatní, keď budú mať viac času - len naznačujem, aký feeling by som tam ja rada videla.

_________________
Thinking isn't sufficient. I want to know. -- J. Bristow
"I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do."


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Cize Bifiho post o ludskom ranofeudalnom svete na zaciatku temy ignorujeme???
(mal som silny dojem ze prave o tom je toto predpripravene dobrodruzstvo)

Co sa tyka worldbuildingu ... v rovnakom poste je spomenute ze mame vymyslat rise a kadeco ine :)

Ja bankovnicky focus trpazlikov (ten sa mi totiz paci :) ) ako som vravel mozem presunut z ludi inde (medzi samotnych trpazlikov) pride mi to ale ako urcite ochudobnenie moznych intrig a politikarcenia.

V tom pripade by trpazlici mohli len standartne obchodovat s ludmi. Ziadna monetarna politika ale vymenny obchod (potraviny za zelezne a ocelove vyrobky). Vyuzitie cennych kovov, meny, rozsiahleho viacvrstvoveho obchodu ... a uverov(!) si myslim ze je mozne len s pokrocilejsou spolocnostou ako s osamostatnenymi hradistami a roztrusenymi kmenmi. Nevravim ze to je nejaka tragedia, upravit to vo svojej hlave mozem.
V takomto svete totiz rozmyslam co by viedlo trpazlika aby isiel branit nejake zaostale ludske hradiste kdesi na kraji sveta (zaplatit mu nezaplatia a spravit to z lasky v mene obrany tvorov ktorymi opovrhuje za ich zaostalost? ROFL)

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inač Baelarin nápad má čosi do seba - ako také Young Kingdoms v Elricovi. Rapídne vznikajú menšie ríše, ktoré sa hneď zase rozpadajú. Ľudia by mohli byť fakt tak na úrovni Keltov alebo Germánov či raných Slovanov. To nevylučuje, že sa na tomto území rozprestierala mocná stará - a možno aj ľudská - ríša, ktorá zanikla (v Elricovi Melniboné). Však kde by sa inde brali tie dungeony?

Dokonca by som elfov videl veľmi rád ako Melniboneáncov, proste mix high elfov a dark elfov - skazená, prastará spoločnosť, bez ideálov, tak múdra, že už niet čo objavovať, žijúca zo zabudnutej slávy vo svojich pomaly sa droliacich mestách s vysokými vežami a hlbokými mučiarňami. Sú tak cudzí, lebo sú z inej planéty - z planéty plnej červeného piesku a skučiaceho vetra. Každý mladý elf sa od malička učí čarovať a bojovať, lebo náhodne sú z nich každoročne losovaní "dobrovoľníci", ktorých hodia do jamy s prastarým zvíjajúcim sa zlom, a oni bojujú odvekú symbolickú bitku medzi démonom Ur-Natharu, požieračom svetov, a Simhainom elfským hrdinom. Až sa raz niektorému z mladých elfov podarí príšeru poraziť, bude to pre nich znamenie, že sa majú vrátiť na svoj domovský svet (na ktorý vedie niekoľko nestrážených portálov, roztrúsených v ruinách nášho sveta).

Trpaslíci by zase mohli byť bytosti zo živého kameňa, rasa posadnutá túžbou zeme dosiahnuť dokonalosť, avšak prekliata. Sebaľútosť a posadnutosť remeselnosť dokonalosťou z nich urobila úplne izolovanú rasu, ktorá donekonečna pritesáva nádherné podzemné paláce a krívajúcim krokom sa šuchtá chodbami z drahého kameňa. Je ich už len málo, ale občas sa takémuto osudu niektorý z mladších trpaslíkov vzoprie, a odíde do ľudských krajov, medzi barbarov.

Ale to je len taký nápad.
A na halflingov sa vyserme.

A dobrodružstvo s tým nesúvisí, navyše je to sandbox. Teda niečo sa deje, napr. v podzemí hentam koboldi organizujú vzburu, na druhej strane goblini bojujú s vojakmi, v dedine sa skrýva čarodej a tak... A vy ako postavy proste rozhodnete, kam vyraziť, čo urobiť - kým zostanete v tomto malom geografickom zábere.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ďalšie kroky tvorby postavy sú:

5. Hod na životy (urobíme na mieste).
6. Hod na peniaze a equip (mohli by sme urobiť aj online, predsalen equip trvá kopu času)
7. Voľba presvedčenia - Lawful, Neutral, Chaotic.
8. Výška, váha, vek, výzor, oblečenie, povahové črty...
9. Meno.
10. Opísať si na denník sejvy a to-hit sekvenciu pre AC+9 až -5, aby sa pri hre nemuselo listovať tabuľkami.
11. Optional. Vybaviť kúzla - čarodej a elf dostane pridelené a rozhodne, čo namemoruje. Klerik čaruje až od 2. levelu.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Mne osobne sice klasickejsi ludsky ranofeudalny svet vyhovuje omnoho viac, ale nejak to prehltnem ze tam budu ludia maximalne na urovni hlinenych a spinavych hradist plnych povier, strachu a prava silnejsieho (s mojou silou 18 sa medzi nimi iste nestratim :P).

Namet elfov sa mi hodne lubi (podoba sa mojej predstave o hodne starej a volakedy takmer dokonalej spolocnosti - teraz zvrhlej a degenerovanej) co ehm znamena ze Majo asi suhlasit nebude. Vela pozitivneho tam nevidim :ikonka17:

Trpazlici mi pripominaju trposov z Burning Wheelu ... hodne postihnutych greedom.
Nie je zlee.
---
celkovo mi tento obraz sveta posobi hodne chaoticky a v hlbokom upadku vsetkych civilizacii (ja som si predstavoval zrejme vcassiu epochu - rakovinovy rozmach ludi a vpletene ostatne civilizacie ktore z nich cicaju to co potrebuju :P )

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen napísal:
Co sa tyka worldbuildingu ... v rovnakom poste je spomenute ze mame vymyslat rise a kadeco ine :)

Je tam napísané "keď si v neskorších fázach tvorby postavy budete robiť background". :P

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 217 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun