HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 
Autor Správa

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pravidlá:Wushu
Setting: mytologicki vikingovia
Priprava: mastroval som ja. moja priprava nebola prakticky ziadna.. cital som si settingovu knizku Vikings pre AD&D z ktorej som nepouzil nic okrem zoznamu mien :lol: okrem toho som pozeral Beowulf, Beowulf&Grendel a 13th Warrior.

priprava s hracmi priamo pred samotnou horu trvala 2 hodiny co bolo dost, trochu sa zapasilo s vymyslanim vhodnych traitov hlavne pre zenske postavy. Dohodli sme sa ze chceme vela krvi a nasilia, ale hra nakoniec bola zamerana na osobne konflikty a na blood&gore doslo prakticky az na zaver. Dohodli sme sa na zakladnom konflikte, kde slo o porazenie bosorky, ktora unasala zeny z dediny. Hlbsie veci a jej motivy sa dopracovali pocas hry. Nakoniec sme sa dopracovali az k rozhodovaniu o osude skandinavie.
Tak ako hra celkovo vypalila by som ju kludne nazval Mountain Witch viking-style bez mechaniky dovery a temnych osudov. Hraci boli velmi aktivni aj v popisovani veci mimo svojich postav, takze som sa ako GM moc nenarobil :lol:

Postavy:

Citácia:
Granmar (Lev)
Trollborn (polotrol) berserker zmietajuci sa medzi clovekom a zvieratom.
- Berserker 5
- Z mojich oci ide strach 4
- Divocina moj domov 3
- Samota 1 (fear)


Citácia:
Kaya (Venus)
Vedma, zastankyna starych bohov.
- Priroda ku mne hovori 5
- Vlk Hroti 4
- Vzbudzujem bazen 3
- Trol je moje prekliatie 1 (fear)


Citácia:
Osmund (Quicci)
Skald a bojovnik.
- Slovo je mocnejsie ak mec 5
- Ked slova zmlknu, ozve sa Fang (mec) 4
- Zeny mi skacu do narucia 3
- V hmle na mna caka netvor 1 (fear)


Citácia:
Gudrun (Thera)
Panenska dcera nacelnika dediny, zapalena krestanka.
- Moj pohlad lame srdcia 5
- Moj Boh ma ochrani 4
- Som synom svojho otca 3
- Moja laska Wulfgar 1 (fear)


Sceny:
1. Mook scena: Bojovnici sa vracaju z neuspesnej vypravy domov. Zrazu sa strhne burka a musia bojovat proti rozzurenemu moru. Islo tu o to ci sa im podari dostat na breh aj s lodou

2. Nemesis scena: okrem burky boli napadnuty vodnou priserou s kopou chapadiel. Podarilo sa im ju porazit.

3. Konflikt medzi postavami. Teologicka debata medzi pohankou Kayou a krestankou Gudrun na oslave. Pritomny je Gudrunin slepy otec Borgar a priselec krestansky knaz Erik, ktory pokrstit vacsinu dediny. Vyuzil strach dedincanov z unosov a teroru z hmiel. Gudrun vyhrala a Kayin vplyv v dedine sa zmensil.

4. Medziscena bez konfliktu. Neslavny navrat siestich prezivsich bojovnikov, ktoru nasli dedinu v dezolatnom stave. Dozvedia sa o unosoch aj o pokrestanceni. Hroziacu dalsiu nabozensku hadku prerusi unos dalsieho dievcata. Rozhodnu sa vydat sa najst stratene zeny. Kaya vyvestila ze pre uspech vypravy su doleziti aj zastupcovia starych aj novych bohov a relikvia, ktoru bojovnici doviezli z vypravy (v tomto okamihu bola relikvia len platene vrecko a nikto z nas nevedel co to nakoniec bude). V prestrihu bolo vidiet ze dievca uniesli trolovia a nesu ju hmlou prec. Na cestu sa vydaju 4 postavy a knaz Erik.

5. Mook scena a Osmundov fear: V noci boli postavy prepadnute hmlovymi priznakmi unesenych zien. Ak by postavy prehrali, prisli by o relikviu. Nakoniec to ale vyhrali.

6. Nemesis scena a Granmarov fear: Krasna kralovna nalakala Granmara do lesa a zvadza ho. Povie mu ze vek ludi konci a ze by mal zavrhnut svoju ludsku polovicu a pridat sa k nej a uz nikdy nebude sam. Zhypnotizovala ho a dala mu prikaz chranit ju ak dojde na jej ohrozenie. Keby lev vyhral, tak sa dozvie nejaku informaciu.

7. Nemesis scena a Gudrunin fear: Wulfgar (Gudrunina laska) davnejsie zmizol a bol prehlaseny za mrtveho. Zrazu sa objavi na cele skupiny ladovych muzov. Je ale premeneny, ma ladove oci, bledomodru studenu pokozku. Teraz si prisiel pre Gudrun a chce ju odviest ku kralovnej. Socialny konflikt, keby postavy prehrali tak sa strhne boj ale vyhrali a dohodlo sa ze ich ku kralovnej podobrotky odviedie vsetkych.

8. Kombinovana Nemesis a Mook scena: Nemesis konflikt:Wulfgar ich odviedol do obrovskej ladovej jaskyne plnej trolov. Bezvladnu Gudrun niesol na pleci. Ta sa ale prebrala a popalila ho svojim krizom. Tu uz nebojovala so strachom, pretoze zistila ze toto uz nie je jej Wulfgar. Vypalila mu krizom jedno oko. Wulfgar ju chcel v zurivosti zabit, ale kralovna ho zadrzala, lebo chcela Gudrun zivu. Gudrun konflikt vyhrala, tym ze vo Wulfgarovi svojim pohladom prebudila cloveka. Mook scena a Kayin fear: konecne doslo na krv a odseknute hlavy v boji s trollmi. Trolovia boli zabiti a ladovi muzi boli zniceni Erikom, ktory vytiahol relikviu a bola to krestanska lampa s vecnym svetlom.

9. Po porazke poskokov Osmund vykrocil ku kralovnej ale bol zadrzany Granmarom. Nastal boj v ktorom bol Osmund zabity a Granmar zostal umierajuci v kaluzi krvi a do hry sa uz nezapojili. Zostali uz len baby :D

10. Nemesis scena: Final showdown. Kralovna sa z krasnej zeny premenila na obrynu. Doslo k tomu ze obor (jotun) bojoval proti zastupcovi starych bohov aj noveho boha. Tu sme sa dohodli, ze podla toho kto vyhra a pripadne zasadi posledny uder sa rozhodne ci bude skandinavia na dalsich 1000 rokov pohanska, krestanska alebo ak by vyhrala obryna, tak by boli ludia v skandinavii vyhladeni. Gudrun bojovala s relikviou a bola rozdrvena v obryninej pästi. Knaz Erik bol zasliapnuty. Vyhrala Kaya vyvolala z vodnych par burkove mracna a hromy a blesky tak zatriasli jaskynou az skolabovala a obrynu zavalila. Skandinavia zostala na dalsich 1000 rokov verna Odinovi.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
dojem z hry mam podobny ako popisal Corvus: potoky krvi sa zmenili na Dramu kvoli tomu ze... sme proste taki hraci. zo styroch postav boli vo vikinskom pribehu klasicky archetypalne tak 2, a dvaja hraci boli hracky - z tohoto krvava kupel nebola. teda, nie taka aku sme chceli na zaciatku.

oproti ostatnym hram nebola atmosfera taka husta, rozdrobili sme ju spolocne na zaciatku (povinne si pozrite tych Fikingov!).

imho najlepsie zahrany protagonista bol Granmar v podani leva, bojovy stroj s rozpoltenym osudom mu sadol.

baby hrali tiez v pohode, v ramci moznosti: venus nepozna nordicku mytologiu natolko aby flawless zahrala pohansku knaznu/vedmu/carodejku. ale i tak sa snazila.

motiv nevinnosti a stratenej lasky do hry dala thera, postava gurdun neposobila ako uplna krehotinka, a fajn sa uplatnila pri eskalacii konfliktu.

mne sla pre zmenu slina na popisovanie "farby" - atmosfery a prostredia. nenechal som sa brzdit, ako ani ostatni, a tym sme Corvusa mierne posunuli do ulohy moderatora.

celkove hodnotenie: 75% / B- / 2

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
No dve veci použijem na hociaké ďaľšie hranie.

1) Dokopať hráčov na aspoň aké také traity pred hrou
2) Pohovoriť si s hráčmi a zistiť, či sú schopní sa chytať toho, čo si sami napísali

Aj na Sorcerera to budem riešiť týmto štýlom.

Inak tam nebolo nič vyložene zlé, bolo to veľmo dobré. Fakt kuul z pohľadu hráča pre mňa bolo, že postavy nemali vyložene spoločný príbeh, ale skôr každá postava bola protagonistom v svojom príbehu, takže kým mňa by (dajme tomu) nebavilo zrovna hrať na tie náboženské stránky, ako divák sa mi to fajn sledovalo, a zároveň som si mohol zahrať to čo som chcel. Inak povedané dobre sa podarilo zladiť rozdielne (tématické, osobné) príbehy do jedného klbka.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja som si uz davnejsie uvedomil, ze je nutne aby bola postava pre hraca inpirujuca... teda aby si vedel predstavit ako ju bude v potencialnych konfliktoch vyuzivat. a hej je fajn ked ma aspon aky taky zaklad postavy pripraveny dopredu, pripadne ked sa vie priblizne aky typ hry sa bude hrat, tak si to trochu nastudovat ako inspiraciu.

co je pre mna velkym pozitivom, ze zase sa instantne na mieste vyrobil zaujimavy pribeh. a kedze sa robil spolu, kazdy hrac do neho dodal to, co ho zaujimalo. ja ako GM som nemusel hadat co by vas asi tak bavilo.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun