Aljen uz dobre adresoval cely problem, ktoreho sa dotyka modelingova cast diskusie.
Corvus napísal:
no ak dostanes na ponuka hrania BtI odpoved: 'preco by som sa mala hrat na rande ked to mozem robit v reale', tak dostanes jasnu informaciu aj o tom na co som sa pytal ja. fakt ma to zaujima.
Moja odpoved v tejto faze samozrejme bude "Pretoze si mozes vyskusat chlapsku perspektivu celej veci", co samotne uz pride vela slecnam hodne zaujimave. Rozdiely medzi pohlaviami su proste zaujimava tema... a tak ako si chlapi vravia, ze nerozumeju zenam, tak naopak je to casto rovnako.
Ale skus sa na cely proces namotavania pozriet viac vcelku. Moje namotavacsko-jedosiriace skusenosti zatial jasne indikuju, ze ked namotavas cloveka na RPG, tak uz samotny koncept hry sposobuje prvotne obavy ("Budem to vediet?" "Nebudem ostatnym kazit zabavu?"), a preto maju vyssie sance jednak rules-light hry (pretoze odburavaju mechanicku cast "Budem to vediet?" a nechavaju iba improvizacnu/spolocensku cast... ktora je u mnohych ludi stale brutalne velka), a jednak veci, ktore sa odohravaju v dobre znamom prostredi/situaciach. Iste, ked mas nejaku divoku tolkienistku (galeria zdravi Iluviel
), HC Fantasy ma sance... pretoze je to pre dotycnu osobu dobre zname prostredie, su jej zname konvencie a "ako veci funguju". Podobne s trebars SW a ludmi, ktori videli filmy (a pacili sa im).
Pre velku cast populacie vsak nevies najst takyto dobre znamy, fiktivny setting (bud neexistuje, alebo sice existuje ale osoba sa ti s tym neprizna, pretoze jej to pride "divne")... a vtedy je dobre siahnut po realite. No a prave kedze kazdy z nas uz na rande bol (a pravdepodobne aj na pokazenom, ze hej), je to velmi dobre znama situacia. Tam si dotycna bude vediet predstavit, co by sa asi tak mohlo diat, etc. Ked vyberies spravny zaner (screwball comedy, napriklad) a budes to vhodne prezentovat (trebars "bude to hlavne o tom, co vsetko sa moze pokazit na takom rande a ako z toho vedia vzniknut komicke situacie... trebars ako
Nieco na tej Mary je"), vysledok bude pozitivny.
Ked takymto lahko stravitelnym sposobom ukazes, o com vlastne je RPG, mozes pridavat ine nezname elementy (dajme tomu setting). Ked sa ale pokusis o vsetko z tohto naraz, nastupuje pretazenie, odmietnutie a dobre znamy efekt "frajerky, ktoru som sa snazil dotiahnut do nasej kampane, ale vobec to nechapala".