HuSä
http://www.annun.sk/

[GROUP] Stalker: Shadow of Chernobyl
http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=55&t=5450
Stránka 2 z 2

Autor:  lev [ St. 14. Nov 2007, 15:15 ]
Predmet príspevku: 

Bifi: :thumbsup: To je ešte lepšie a viac než som dúfal, len tak ďalej. Čím viac takých vecí vymyslíte, prepojíte, použijete a vytvoríte NPC, tým mi nielen uľahčujete robotu, ale aj si nastavujete čo chcete mať v hre.

Z môjho GM pohľadu mi zostáva jediná nezodpovedaná otázka: rýchlosť advance.

Uvažovať treba, že TSoY má kľúče, ale v Stalkerovi pribudne aj misia (XP orientačne zatiaľ), takže XP sa získajú rýchlejšie. Chvíľu som uvažoval zrušiť misie XP, ale škoda by ich, lebo tam vznikajú pekné veci (doručiť dokumenty Sidorovičovi a zároveň niekomu inému znamená viac XP, ale aj viac problémov).

Takže koľko XP na advance? 10-15-20?*

Ešte k protivníkom, vaša kategória je veterán. Silnejší protivníci sú experti, ktorí majú začiatočné ability a hodnoty + 15-20 advancov, polovičné pooly. Experti sú všetci named. Mimo nich sú tu ešte mutanti a anomálie, na mutantov som osobne dosť zvedavý, lebo v TSoY sa parádne statujú so Secretmi a podobne, sú veľmi rozdielni a mrte nepríjemní, ale nebudem prezrádzať. No a anomálie a Zóna, to som zvedavý najviac, to bude dúfam ukážka toho, ako sa v TSoY dajú robiť zaujímavé veci bez zmeny systému.

Celkovo hierarchia ľudských NPC:
Nováčik - začiatočné ability, žiadne pooly
Skúsený - +5 advance, žiadne pooly
-----> Named NPC
Veterán - +10 advance, polovičné pooly
Expert - +15-20 advance, polovičné pooly

Je to prehnané, naopak, alebo nie?

* ešte je problém s dĺžkou hrania, ťažko mi odhadovať dopredu. Cez poolový systém misii sa dá dĺžka hrania vhodne upraviť.

Autor:  Corvus [ St. 14. Nov 2007, 15:59 ]
Predmet príspevku: 

no pokial viem tak len dolezite npc maju pooly (polovicne) a mali by byt vyrobene podla pravidiel.
bezmenna alebo zabehu urobena postava nema ziaden pool a skilly take ako sa ti hodia.. nejake strasna hierarchia podla mna nie je potrebna.. smrdi to dnd levelmi.

edit:co sa tyka rychlosti postupovania, tak to neviem odhadnut ani ja... ja by som kludne nechal default 5

Autor:  lev [ St. 14. Nov 2007, 16:05 ]
Predmet príspevku: 

No v pravidlách je jedine (vidím, že som pooly prepálil):

Citácia:
With people, abilities can be built as you need them. If this SGC has any real importance to the story, you'll need a name. After that, just assign abilities as you need them. With a small scale, it should be easy to decide if someone's a Unskilled or a Master or anything in between. Write down the ability and rank and make sure to keep that consistent. If you're making up someone on the fly, they have no pools. If you decide to give them a Secret, they can only use it once in a scene.

If you have a major SGC that you're building before play, design that character as normal. However, their pools should be halved, as they do not have the chances to spend them that the players' characters do.


5 je setsakra málo, to by som musel vyhodiť komplet kľúč misie, lebo aj keby som dával odmeny iba za 1 XP, tak by ste levelovali 2 krát rýchlejšie za session ako v normálnom TSoY.

Autor:  Corvus [ St. 14. Nov 2007, 16:16 ]
Predmet príspevku: 

ok tak potom 10 + xp za misie.

Autor:  lev [ Ut. 20. Nov 2007, 0:35 ]
Predmet príspevku: 

Tá Berezovka je dobrý nápad, ešte to chce popísať bližšie z pohľadu Warriora. Možnosť je tiež nechať tieto veci do hry ako flashbacky: teda vieme len približne čo sa stalo, vieme že to nakoniec prepojilo postavy, ale ako a čo sa stalo sa dá odohrať v hre. Therina postava bude mať flashbacky aj ako odhaľovanie svojej reálnej identity.

S Corvusom som rozmýšlal nad rozšírením choroby jeho dcéry na variantu, že tá choroba nie je iba taká nejaká obyčajná, a došlo k nej zámerom a cudzím zavinením. Ak má niekto nejaké nápady ako to ďalej zakomponovať, tak sa môžete prepojiť s jeho postavou.

Autor:  lev [ Ut. 20. Nov 2007, 1:01 ]
Predmet príspevku: 

Je to výborné, len treba zmeniť rok, hrá sa v 2012. Inak by to bolo jedno, len ma zaujíma ako dávno od hrania sa udalosť stala.

EDIT:

Bifi zmenil ten rok na 2008, takže je to štyri roky dozadu.

Zmenil by som potom u Lisy jej amnéziu: pôvodne mala byť čerstvá, takto bude cez štyri roky. Thera inak mala možnosť popísať si nejaký flashback, a inklinovala k tomu, že v ňom videla vnútro sarkofágu, takže tam už kedysi bola. Toto by ju zasadilo k jedným z prvých stalkerov v Zóne, čo by vysvetľovalo jej skúsenosti, ďalej mi to nahráva dokonale na jej príbeh (resp. mám iba nejaký ústredný bang na jej postavu, ktorý obráti dúfam hru, zvyšok ešte budem dotvárať podľa priebehu hry).

Autor:  Bifi [ Ut. 20. Nov 2007, 19:50 ]
Predmet príspevku: 

Trebárs preto, že nás najala shadowy agentúra Zadugin, ktorá je veľmi úzko prepojená s armádou? Že sa z nejakého dôvodu dostali k spisom z incidentu v Berezovke, vyhľadali nás, pričom mňa oficiálne prepustili z armády (neoficiálne prevelili), zložili z nás tím a vyslali na misiu? Pričom niektorí z nás to vnímajú ako úžasnú šancu, keďže si od Zóny sľubujú zázraky? Nestačí takto simple?

Autor:  Bifi [ Ut. 20. Nov 2007, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

Prechádzam si to ešte raz a asi nie úplne rozumiem. Máme tu:
- Misiu, ktorá má svoj vlastný kľúč. To znamená, že postavy nás všetkých implicitne sú motivované vziať džob od dílera Sidoroviča, ktorý navyše ponúka veľké peniaze. (Motivácia č. 1.)
- Kľúče, z ktorých už niektoré sú previazané na Zónu - napr. Key of the Explorer Corvusovej postavy, môj univerzálny Key of the Mission. (Motivácia č. 2.)
- Background postáv jednotlivo a ich motivácie, napr. Lisa má vízie Zóny. (Motivácia č. 3.)
- Background postáv spoločne (okrem Corvusovej), čo môže byť dôvod sám osebe. (Motivácia č. 4.)
Z toho mi vychádza, že každá postava má už dva-tri dôvody do Zóny ísť. To mi už pripadá nebezpečne veľa. Neviem si predstaviť, ako to chceš spojiť.


Ale k Tvojim otázkam:
○ Vymyslite si, čo ste už pre Sidoroviča urobili kedysi
Vôbec nič. Má nejaké kšefty z mojím súčasným zamestnávateľom, veliteľom tímu Bieli tigri z agentúry Zadugin, ktorý si necháva hovoriť Rostov. Ako zúčtovanie nejakých starších dlhov Sidorovičovi poslal mňa, na túto jednu misiu.

○ Rozhodnite sa, ktorou cestou sa chcete vydať
Neviem, nakoľko to je podstatné pred hrou, je to príležitosť na RP a spoznanie sa. Moja postava principiálne preferuje cez Dikuju territoriju, aby znížila šancu, že ju zatknú vojaci.

○ Pripravte si výbavu na misiu
Pechotná puška AK-103 so zabudovaným nočným videním, ďalekohľadom a zameriavačom, niekoľko zásobníkov (vrátane prierazného streliva), jedna magnetická tvarová nálož, vojenský nôž, maskovacia celta, poľná lekárnička (obväzy, zásypy, antiradiačné pilulky, tablety na čistenie vody, lieky proti šoku, histaminiká a antibiotiká, oxytetracyklín, aspirín, sada na zošívanie rán, alkohol, šatka, skalpel, pinzeta atp.), stalkerský oblek s antikinetickou úpravou, 3 útočné granáty, ďalekohľad s nočným videním/infravíziou, 4 katalytické ohrievače, zásoby MRE na 3 dni a vody na 1 deň, čierne leštidlo na topánky (dá sa aj zapáliť a okrem toho pôsobí ako repelent), tepelné tablety a magnézium na zapálenie ohňa, drôtená pílka, ešus a príbor, hygienické potreby, sada na rybolov a kladenie ôk, PLB, píšťalka, signálne zrkadlo, GPS lokátor a kompas, vodotesné puzdro na dokumenty, multi-tool, brúska, klbko 550 šnúry. Odhadom tak 60 libier.

○ Vstup do baru nie je zadarmo, museli ste urobiť niečo pre frakciu Povinnosti, alebo ste mali dobré kontakty s barmanom, rozmyslite si čo konkrétne
Tu sa nechytám. Možno nesiem malú zapečatenú schránku pre nejakého Ekológa. Alebo Voronin spolupracuje so Zaduginom.

Autor:  lev [ Ut. 20. Nov 2007, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

Motivácia 1 - Hej, ale to nevysvetľuje, prečo robia džob spolu. (Implicitne sú viazané aj metaherne v tom, že sa každý z nich chce dostať do stredu Zóny, ako sme sa dohodli)

Motivácia 2 - Opäť, bez tebou vyššie uvedeného špecifikovaného popisu by som nevidel dôvod, prečo postavy spolupracujú.

Motivácia 3 - To je osobná misia, ktorá síce môže mať prepojenie s vami ostatnými, ale pokiaľ ju nechcem revealovať hneď na úvod, tak nevidím ako to môže prinútiť postavy spolupracovať.

Motivácia 4 - No a toto som presne po vás chcel, postavy by už mali byť schopné spolupracovať a dôverovať si na nejakej úrovni.

○ Rozhodnite sa, ktorou cestou sa chcete vydať
Citácia:
Neviem, nakoľko to je podstatné pred hrou, je to príležitosť na RP a spoznanie sa.


Toto bolo dohodnuté v príprave, že postavy sa už budú poznať a misia začína in medias res, ale som ochotný to teda zmeniť, ak je záujem.

Autor:  Warrior [ Ut. 20. Nov 2007, 21:04 ]
Predmet príspevku: 

○ Vymyslite si, čo ste už pre Sidoroviča urobili kedysi
ako policajný vyjednávač som pomohol zachrániť jeho dieťa pri jednej rukojemníckej dráme?

○ Rozhodnite sa, ktorou cestou sa chcete vydať
co sa tyka tohoto, nechavam to uplne na znalejších ludoch zony

○ Pripravte si výbavu na misiu
Dragunov s nočným videním, dalekohladom, zameriavačom, nožičkami, laser a zásobníkmi prierazné/fosforové/dutá špička...
Glock 17 s podveseným laserom a tlmičom, zasobníky...
SAS nôž, mačeta kukri, lekárnička... a som sice mierne magor do vojenskeho equipu, ale ani za svet by som nenapisal ani 1/3 z toho čo dal Bifi :oops: každopádne ako policajt zásahovej jednotky by som bral niečo podobné...

○ Vstup do baru nie je zadarmo, museli ste urobiť niečo pre frakciu Povinnosti, alebo ste mali dobré kontakty s barmanom, rozmyslite si čo konkrétne[/quote]

toto fakt neviem

Autor:  lev [ St. 21. Nov 2007, 16:31 ]
Predmet príspevku: 

Stretnúť by sa na nejakú chvíľu dalo, ale neviem či je to až tak nutné.

Ono, Bifi pochopil o čo mi ide, len neviem či o to majú záujem aj ostatní. Totiž on urobil časť sveta, ktorý som naschval nechal poloprázdny preto, aby ste si tam mohli dať svoje veci, a to čo tam dal mi stačí na hru, ale potom sa nečudujte, ak sa vám hra nebude páčiť, lebo je natočená v smere "tak ako sa páči Bifimu a levovi".

Mám pocit, že sa zbytočne veľa píše a hovorí o hraní, pritom mi stačili takéto elementy na ktorých sa dá vystavať celá hra (Berezovka, Zadugin).

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/