HuSä http://www.annun.sk/ |
|
[TRoS] La ilaha illa Allah http://www.annun.sk/viewtopic.php?f=55&t=5841 |
Stránka 1 z 7 |
Autor: | lev [ So. 01. Mar 2008, 1:26 ] |
Predmet príspevku: | [TRoS] La ilaha illa Allah |
The Riddle of Steel Roleplaying with an Edge The Riddle of Steel je RPG ktoré kombinuje komplexný súbojový systém, vyhodnocovanie činnosti s príbehovými mechanikami. Základom hry sú Spirituálne atribúty (SA), ktorých je 6 (pričom hráč si vyberá 5 z nich pre postavu, s podmienkou, že iba Passion môže zobrať viackrát): Conscience, Destiny, Drive, Faith, Luck, Passion. K vybraným atribútom si hráč dopisuje čo pre jeho postavu konkrétne znamená napr. Faith ("Niet iného boha ako Allah a Mohammed je poslom božím", "Som ateista, boha niet"). K atribútom sa viažú číselné hodnoty, ktoré nie sú mierou postoja postavy - sú výlučne pre hráča. Spirituálne atribúty majú 3 použitia: - v každom kole v boji, a v každom hode mimo neho si môže hráč pridať toľko bonusových kociek do svojho poolu, akú má hodnotu v atribúte, ktorý sa týka tohoto hodu. Ak postava šíri svojou činnosťou v konflikte svoju vieru, môže si pridať do tohto hodu toľko kociek, koľko má vo Faith. - hráč môže trvalo minúť SA, a môže si za ne kúpiť vylepšenie postavy (zlepšiť silu, zlepšiť boj s dýkou, ...) - míňaním SA na zlepšenie postavy dostáva hráč Insight body, ktoré môže použiť pri tvorbe novej postavy SA klesajú a stúpajú mimo to podľa činností postavy. Ak postava koná v dôležitých okamihoch podľa SA, Seneschal mu zdvihne SA, ak sa postaví proti svojmu presvedčeniu, klesne mu SA. Základ tvorby scén je v: - dávaní priestoru hráčovi zvyšovať si SA - v konfliktoch dávať možnosť použiť SA (inak povedané, hrať také konflikty, v ktorých postave ide o osobné veci, ktoré si volí hráč tvorbou postavy a SA) - vytvárať situácie, keď nasledovanie SA vedie k problémom - urobiť situácie, keď sa dva SA krížia (Faith a Conscience napr. keď muslim prichytí svojho brata pri cudzoložstve a viera mu radí jedno a svedomie druhé) SA a rozhodovanie o ich nasledovaní, križovaní a míňaní vytvárajú tému hry - "What is the Riddle of Steel?" Vzniká tak hráčom vytvorená odpoveď na otázky ako "Pre čo a koho je moja postava ochotná sa obetovať?", "Čo je dôležitejšie - rodina alebo moja viera?" a podobne. Súbojový systém je realisticky urobený, ale jeho funkcia nie je realistická v hre, a ani nemá byť. Priemerný počet kociek na jedno kolo je v boji asi 10 kociek. Pri použití dvoch plných SA má hráč k dispozícii 20 kociek, čo je už 200% súperových kociek, ktoré má v ruke Seneschal. Systém preto nie je realistický, ale príbehový - šanca postavy uspieť narastá ak jej naozaj ide o niečo (myslí sa tým nejaká hodnota SA, nie či mu ide o život v náhodnom boji). Toto núti Seneschala aj hráčov voliť boj vtedy, keď o niečo naozaj ide, inak hráč čelí nebezpečnému systému. V súbojovom systéme je dôraz na taktiku a odhad súpera. Hráči sa nestriedajú vo freeze-frame, ale robia skutočné výmeny výpadov proti sebe. V každom kole sa im obnovuje Combat Pool (CP), ktorý musia deliť medzi dve výmeny. Vo výmene sa útočník určuje z predošlej výmeny - ak obranca uspel, získa iniciatívu a útočí, ak neuspel, alebo útočník uhral remízu, zostáva obrancom. Výnimkou je úvod boja, alebo prvé kolo po pauze v boji - hráči sami rozhodujú skrytým hodom či útočia, alebo sa bránia. Obranca má hlavnú výhodu v tom, že reaguje na útočníka. Kým útočník hovorí aký manéver robí a koľko kociek na neho použije, obranca tieto veci povie až po ňom, a teda sa prispôsobí a zvolí vhodný protimanéver. Manévrov je viacero, ako príklad spomeňme Fintu, ktorá umožňuje obísť tento proces - po tom čo obránca stanoví počet kociek na manéver, útočník môže zahlásiť fintu a zvyšovať si kocky v svojom manévri a zmeniť jeho lokáciu (pripadne zmeniť na iný manéver) - to ho síce stojí veľa CP kociek, ale obranca už nemá viac možností reagovať. Systém je gritty, nemá Hit Pointy a abstraktné pooly životov - každé zranenie sa počíta. Rôzne lokácie majú rôzne druhy zranení a následkov (pustenie zbrane, pád, zaliatie očí krvou, odpadnutie) a spôsobujú krvácania, bolesť a šok. Zásada v systéme je nenechať sa výrazne zasiahnúť. Terrain rolly sú krásne elegantným riešením súboja viacerých postáv a využívania prostredia. Postavy míňajú CP na to, aby sa hýbali tak, aby stáli čelom voči menej protivníkom, ale tým sa zase unavujú do útokov a obrany). Podobne sa môže postava snažiť zatlačiť protivníka k okraju hradby a zhodiť ho. Súčasťou systému je aj mágia. Tá je vo svete výnimočná, a má charakter perverzie reality. Systém je dosť "on the fly, powerful & with a price". Upresnenia k systému Knockdown (St+Ag)/2 Pri zranení z tabuľky sa hádže proti fixnému TN 8. Postihy a bonusy ovplyvňujú počet kociek. Po knockdowne redukcia CP na 1/3 z jeho maximálnej hodnoty. V ďaľších kolách už iba 1/2 CP. Na zemi môže postava útočiť (ale je to nebezpečné pre malý CP a tým pádom stratu iniciatívy a málo kociek na ruke), brániť sa parry, blockom alebo evasion. Pri zranení, ktoré síce v tabuľke nemá Knockdown, ale spôsobilo cez Pain, alebo Shock stratu CP do záporných hodnôt sa hádže, TN je dvojnásobok Margin of success útočníka. Pri ťažkých zbraniach (kladivo) je to trojnásobok. Pri vstávaní môže postava zároveň útočiť, Terain roll / TN 9, pri vstávaní a bránení sa Terrain roll / TN 8. Jeden úspech stačí na postavenie sa, a ďaľšie kolo sa postave obnovuje CP normálne. (RoS, TFoB) Pustenie a zdvihnutie predmetu Pri hociakom zranení ruky, alebo po úspešnom Countri a lokácii hodu, sa hodí Knockdown proti TN 8. Postih alebo bonus v tabuľkách zásahu určujú kocky, ktoré sa uberú alebo pridajú do tohto poolu. Ak postava hodí aspoň jeden úspech, udrží predmet v ruke. Okrem bucklerov sa nedajú pustiť štíty, lebo sú nasadené na ruke. Terrain roll proti Duck & Weave TN 9. Dá sa robiť pri evade, blokovaní a parry, nie pri útoku. Jeden úspech stačí na zdvihnutie. TN sa dá upraviť vzdialenosťou smerom hore (botchovaný Knockdown je TN 13), alebo smerom dole, ak postava nie je pod útokom. (RoS, TFoB) Armor Value šiat Nikde som nenašiel zmienku o tom, že by šaty samotné poskytovali nejaký armor, čo mi príde vcelku logické. Full Evasion Pri tomto manévri sme zakysli pri nasledujúcej situácii: Obránca pri Full Evasion hodí rovnako veľa úspechov ako útočník. Pravidlá hovoria, že v tomto prípade útočník neuspel, ale udržiava si iniciatívu, ale pravidlá Full Evasion zase hovoria iba o úspechu Full Evasion (pauza v boji), alebo neúspechu, ktorý nenastal v tomto prípade. Otázka teda je ako riešiť situáciu? Sú dve možnosti: - Full Evasion je úspešný, pauza v boji - Obranca sa uhol, ale zostáva v boji Rozhodli sme sa používať prvú možnosť. Viacnásobná obrana Pri boji viacerých proti jednému platia tieto pravidlá ohľadom obrany: Je síce možné robiť obranu proti každému súperovi, ale nie je možné robiť 2x parry tou istou zbraňou. Je možné urobiť napr. block a parry, parry dvomi zbraňami, parry a partial evasion a podobne. Je možné urobiť Full Evasion. Ak uspeje Full Evasion proti obidvom útočníkom, nasleduje pauza, ak uspeje Full Evasion iba proti jednému, tak sa obránca ubránil proti tomuto protivníkovi, ale druhý ho zasiahol (hoci aj za 0 damage), a nenastáva pauza. (Forge – zákaz 2x parry a upresnenie, dohoda hráčov – Full Evasion) Dĺžka zbrane Udeľujú sa len postihové kocky. Krátka zbraň má postih len na útok, dlhá na útok aj obranu. To kedy má ktorá zbraň postih sa mení pri damaging útoku (hoci aj za 0 damage). Keď útočník s krátkou zbraňou útočí na obrancu s dlhou zbraňou na začiatku boja, má postih na útok. Ak však uspeje a podarí sa mu uspieť v útoku, má postih na obranu aj útok postava s dlhou zbraňou. (RoS) Zaseknutie zbrane Toto pravidlo chýba – návrh PK je urobiť roll proti TN 8 s kockami z CP. Aljenov návrh -> tu. Lev sa prikláňa k PK návrhu. Zatiaľ nedohodnuté. (nedoriešené) Útok na plocho Dve možnosti: hráč ohlási koľko Woundov strhne zo svojho útoku pred jeho vyhlásením. Ak je Wound level 0, nič sa nestalo. Minúť N CP kociek. Po vyhodnotení útoku môže hráč znížiť zranenie o N kociek. (TRoSnet) Terrain roll Terrain roll je toto: hráč sa rozhodne urobiť niečo iné ako útok alebo obranu a niečo čo nie je pokryté pravidlami. Seneschal pridelí TN a hráč si urobí pool z CP, s ktorým hodí proti TN. Stačí jeden úspech. Boris bojuje s pirátom na palube, pričom ho pirát núti ustupovať a zatlačil ho ku stene. Boris sa rozhodne zlepšiť si zlú pozíciu a ustúpiť na vyššie umiestnené schody. Seneschal zhodnotí situáciu a pridelí TN 7 (5 za úzky manévrovací priestor a 2 za náročnosť manévru pri súčasnom blokovaní). Boris uspeje pri hode – teraz má viac priestoru a výhodu toho, že je vyššie. Iné použitie je možnosť vyhnutia sa nepríjemným situáciam – boj na úzkom priestore na vrchu hradby vyžaduje koncentráciu na terén, mimo koncentrácie ktorú míňa na bojovníka. Seneschal pridelí TN a stanoví následky neúspechu. Boris bojuje s kultistom na vrchu hradby mesta. Seneschal stanoví Terrain rolly kvôli úzkemu priestoru, a povie, že kto neuspeje riskuje balancovanie, ktoré znamená stratu polovice CP. Boris musí hodiť proti TN 5 (úzky priestor a je Hurried, lebo útočí), kultista TN 3 (úzky priestor, ale neútočí). Boris uspeje v hode, ale kultista roll botcne – zrejme stúpil vedľa a nezvládol ani balans.. a tak padá za prenikavého kriku dole hradbou. Opposed Terrain roll je snaha prekaziť súperov Terrain roll. TN je rovnaké ako daný Terrain roll TN. Pri remíze vyhrá ten, kto hádzal samotný Terrain roll. Boris, nebojácny bojovník opäť bojuje s pirátom na lodi a opäť ho zatláča a opäť chce ustúpiť na schody. Pirát to vidí a chce to prekaziť. Seneschal pridelí TN 7 Borisovi, a tým pádom aj pirátovi. Hodia si, a pirát má viac úspechov. Borisov Terrain roll zlyhá, a Seneschal rozhodne, že záblesk slnečného svetla na pirátovej šabli zdezorientoval Borisa a znemožnil mu jeho ústup na schody. Rovnako by mohol povedať, že Boris sa síce dostal na schody, ale pirát na ne vybehol zároveň s ním a teda nezískal žiadnu výhodu. Súboj viacerých protivníkov sa rieši Opposed Terrain rollom. Hráč si hodí proti TN dané tabuľkou podľa počtu protivníkov, a oni tiež (môžu hod ignorovať, potom sa to počíta akoby hodili 0 úspechov). Ak uspeje hráč, alebo je remíza, je v konfrontácii iba s jednym protivníkom podľa vlastného výberu. Ak má jeden protivník viac úspechov, konfrontuje ho, alebo si vyberie jedného z ostatných, ktorý bude toto kolo bojovať s hráčom. (takto sa zranené postavy môžu dostať z boja). Ak dvaja alebo viacerí protivníci hodia viac úspechov ako hráč, postavia sa mu dvaja – vyberú si spomedzi tých, ktorí hodili viac úspechov ako hráč. Ak si zvolia, že sa nechcú postaviť hráčovi a nezostane nikto iný, hráč si vyberie spomedzi tých, kto hodili menej úspechov ako on. Ak hráč botchne, musí sa postaviť trom súperom. (štyrom ak sú malí, ako hady ) Boris bojuje s tromi pirátmi. Rozhodne sa rýchlo pohybovať po lodi, aby čelil iba jednemu z nich. TN je 8. Hodí si a Seneschal hodí pirátske hody. Boris má dva úspechy, piráti majú 2, 2, 3 úspechy. Boris tak bude musieť bojovať toto kolo s jedným protivníkom, ale nevyberie si s kým – to si vyberie pirát s najvyšším počtom úspechov. Ak by si piráti hodili 2, 3, 3 tak by Boris bojoval s dvoma pirátmi toto kolo. Postavy sa pohybujú pri výmenách po mieste kde bojujú – útočník zatláča obrancu. Mimo to sa dajú však urobiť podstatné zatlačenia cez Terrain rolly. Pri útočení je TN 3, pri obrane TN 4. Rozdiel úspechov medzi útokom a obranou udáva počet stôp o koľko bola postava zatlačená. K tomu sa pripočítajú úspechy z Terrain rollu. Úspech zatlačenia nemení iniciatívu – na to je úspech útoku alebo obrany. Boris bojuje s nakakaným manželom jednej svojej známosti, ktorá prerástla do aféry. 6 stôp za Borisovým súperom je plytká rieka. Seneschal povie, že kto v nej bude stáť bude musieť hádzať Terrain rolly pre riziko pádu pri pohybe v nej. Boris sa rozhodne súpera zatlačiť do rieky. Boris bodá za 6 kociek a pridáva zatlačenie za 5 kociek. Protivník môže reagovať na Terrain roll, ale nemá už kocky nazvyš. Boris hodí 4 úspechy na útok a 4 úspechy na Terrain roll. Jeho súper odráža úder 2 úspechmi. Borisov rozdiel 2 úspechov nezraní protivníka (ktorý má na tele brnenie), ale zatlačí ho o 2 stopy, a 4 stopy navyše za Terrain roll. Jeho protivník sa ocitol v rieke. TN Terrain rollov Kód: Terén Státie/Plazenie Opatrnosť Normálne/Obrana Rýchlo/Útok Šprint Úzky 1 2 3 5 7 Močaristý, 2 3 4 6 8 skalnatý Ľadový, 2 4 6 8 10 Šmykľavý Úzky 2 3 4 5 6 (na nezaseknutie) Obmedzená možnosť pohybu (napr. nohy vo vode) 5 6 8 TN pri viacerých súperoch Kód: Počet Rýchlo Šprint 2 súperi 6 5 3-5 8 6 6-9 9 7 10+ 10 8 Pri šprinte +2 armor penalty na Fatigue checky. (TFoB) _____________________________________________________________________________ La ilaha illa Allah Kampaň v Riddle of Steel Koniec 12. storočia. Blízky východ si môže vydýchnuť po ďaľšom obrovskom konflikte. Saladin dobil Jeruzalém a vrátil ho pod moslimskú kontrolu; západ vyslal 3. križiackú výpravu, ktorá sa netušene rúti na obyvateľov kultúrne premiešanej lokality, ktorá hladuje po miere. Postavy:
Termíny 29.2. - vytváranie postáv, pizzeria Astra 9.3. - testovanie súbojov, 1 na 1, 2 na 1, testovanie mágie, dotváranie postáv, u leva 16.3. - 14:30 začiatok, 1. session Materiál k hre Stručný úvod do herného prostredia Jeruzalenského kráľovstva Companion alternatívne gifts, flaws a skill systém |
Autor: | Corvus [ So. 01. Mar 2008, 2:04 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
som zvedavy ako to dopadne. drzim palce |
Autor: | lev [ So. 01. Mar 2008, 13:05 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Zopár komentárov k priebehu prípravnej session. V prvom rade bola dobrá zábava celý večer. Som veľmi rád, že sa naplno využila tvorba settingu ako z Pitch sessionu, systémom "Áno, ale". Pomerne rýchlo sme sa zhodli na moslimoch a križiackých výpravach - ja, Quicci a Peekay. Aljen tento setting moc nepoznal, a tak sme rozoberali čo by sa mu páčilo, nakoniec z toho vyšla kresťanská postava taká aká je teraz, takže inak povedané každý dodal do charakteru settingu niečo svoje (Peekay - "Reálny setting áno, ale s mágiou", Quicci - "Križiacké výpravy áno, ale s dospelým contentom a v období po nich", Aljen - "Áno, ale chcem mať kresťanskú postavu v tomto kultúrnom mixe", Lev - "V období po križiackých výpravach, ale aj pred nimi."). Ako alternatívy sa rozoberali primárne historické settingy: Japonsko, rozpad Ríma, Reconquista, križiacké výpravy z kresťanskej strany, piráti, Irokézi (evidentne ďaľšia populárna vec, Peekay: "Lev sa chytá za hlavu, to je dobré znamenie!") Inak dodám nejaký základný reading ako robil Bifi k svojej Arcane o settingu. To do: - popis (výzor) postavy + stručný background (stačí naozaj dva, tri odstavce ako máme aj postavy v PtA threade) - proficiencies & vagaries - výbava postáv |
Autor: | Peekay [ Ne. 02. Mar 2008, 10:20 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Jooj, keby ste ludia vedeli, ako vznikal ten koncept leprozneho mladika... Osobne tak trochu dufam, ze komentare stylu "v zasahovej zone 14 nic nemam, to ostalo lezat 50 mil na severovychod od Aleppa" sa minuli na Pitchi, nech sa moze trochu rozvinut aj dramaticky potencial postavy, nielen potencial komicky . K postave napisem, ked si ujasnim, ake Vagaries chcem mat (a k tomu primerane doladim background). Celkovo sa velmo tesim, dufam ze sa Aljen neciti, ze sme ho do moslimov dotlacili svojim bezbrehym nadsenim A teraz ma ospravedlnte, idem si v ramci pripravy pozriet Kingdom of Heaven. (a samozrejme sa opat raz ukazalo, ze cim bojovejsi system, tym vacsi doraz budu hraci klast na nebojove aspekty hry - "To je neuveritelne... mame plnu knihu zasahovych zon a vnutornych poraneni... a on hra travica!" * ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- * insider joke na ucet jedneho nemenovaneho clanku |
Autor: | Quicci [ Ne. 02. Mar 2008, 14:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
v ramci pripravy backgroundu som pregooglil moslimskych ucencov a situaciu na Blizkom Vychode okolo roku 1190. background som urobil s notnymi dierami (vid rozvoj charakteru cez flashbacky), a s niekolkymi nastrelmi na cinnosti. neviem sa rozhodnut ake bojove proficiences si mam nastavit... asi pojdem na Sword & Shield a ostatne cez defaulty. |
Autor: | lev [ Po. 03. Mar 2008, 19:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Veľmi -early- verzia sľubovaného pdfka s nenapísanými poslednými dôležitými kapitolami. Budem sa snažiť dokončiť do utorku, stredy. Link. |
Autor: | Bifi [ Ut. 04. Mar 2008, 0:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Pekne, Lev, klobúk dolu. Je to ale drsný bejzik - vysvetľovať v poznámkach pod čiarou eunucha a hašašínov mi príde fakt pod úroveň. A som si všimol, že tam máš nejaké pravopisné chyby (léno, emir, okcidentálci...). Oceňujem aj arabčinu (lá illáha illá lláh na s.17 ), ale okrem toho, že sú tam občas chyby (napr. mihráb, tawhíd, ´ahl al-kitáb sú písané naopak, zľava doprava, a transliterácia mien je občas chybná), je na 90% zbytočná, keďže je to slovo také isté (imám, vezír, mihráb atď.)... Islam (nie "islám"!) je z koreňa SLM, ktorého základné slovo je salám, teda mier. A náboženstvá sa píšu s malým písmenom. Chýba Ti tam prejav islamu (a politického islamu) v dobe, v ktorej hráte, vrátane takých vecí ako výška zakátu, postavenie kresťanov a Židov, džizja, rôzne muslimské smery/sekty (napr. ismajlíja) a ako vlastne moslim uvažuje, ako sa správa (práca, rodina), aké uznáva hodnoty a autority. |
Autor: | lev [ Ut. 04. Mar 2008, 0:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Juj moja alfa verzia je spdnutá K pravopisným chybám, nuž to mi nikdy nešlo, dík pozriem a opravím. Väčšinu toho čo tam chýba mám ešte v pláne doplniť (teraz som písal o vzdelávaní a postavení žien) - kľúčová časť Kultúrne a civilizačné rozdiely je vlastne direct porovnanie kresťanskej mentality bežného človeka s moslimom v danej lokalite. Btw s tým opačným písaním názvov som si všimol, že debilný word ich prehadzuje pri kopírovaní, a nechce sa mi s tým úprimne piplať lebo je to iba ako dekor. |
Autor: | Aljen [ Ut. 04. Mar 2008, 1:05 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
aby si teda nebol iba zbifiovany, musim povedat ze mne to urcite velmi pomoze. Dik ze si si dal tu namahu a spravil vycuc historie z toho obdobia. Gramaticke chyby som si zatial nevsimol edit: v arabcine som si nevsimol ziadnu chybu (asi preto ze ju neovladam ani zamak) v slovencine sa kdetu najdu |
Autor: | Quicci [ Ut. 04. Mar 2008, 2:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
lev: ak mi posles rovno dokument, na gramatiku sa pozriem a opravim. Bifi: Bifi napísal: Chýba Ti tam prejav islamu (a politického islamu) v dobe, v ktorej hráte to hej - pravdou je, ze informacii o kriziakoch je pre nas bezne dostupnych podstatne viac ako o moslimoch - sme v Europe. Bifi napísal: vrátane takých vecí ako výška zakátu, džizja, rôzne muslimské smery/sekty (napr. ismajlíja) tu imho zalezi ako hlboko pojdeme do prostredia, detailne rozpitvavat nieco s cim sa vobec nestretneme nema velky vyznam, snad ako color settingu. Bifi napísal: postavenie kresťanov a Židov, a ako vlastne moslim uvažuje, ako sa správa (práca, rodina), aké uznáva hodnoty a autority. toto by naopak pomohlo vsetkym. btw - vies poradit dobry zdroj informacii o stredovekom moslimskom svete? dostupnu kvalitnu publikaciu v CZ/SK/EN? (mimo net, skor na obohatenie knihovnicky: v tomto historickom obdobi mam trochu medzery...) |
Autor: | lev [ Ut. 04. Mar 2008, 3:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Kopa bežných chýb opravená, revised, expanded, ale stále neúplné (deadline mám v stredu, aby mal na to Peekay čas, a nechce sa mi s tým zas až toľko piplať, predsalen zbúchané to je za dva dni a nejdeme hrať zase hru kde je treba toho podstatne viac). Link na doc je tu. Btw, Quicci doplň čo uznáš za vhodné, budem len rád. |
Autor: | Peekay [ Ut. 04. Mar 2008, 10:19 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Ono zasa s tym deadlinom to nie je az take zufale - nejake (relativne povrchne) vedomosti mam, mozem si precitat alfa-verziu, plus nie je vylucene ze sa na sluzobke dostanem k netu (by som teda prosil, na informatickej vystave kua). Takze sa s tym kludne hrajkaj, radsej (este) vyssia kvalita ako hotovo v stredu na obed |
Autor: | Bifi [ Ut. 04. Mar 2008, 21:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Quicci napísal: btw - vies poradit dobry zdroj informacii o stredovekom moslimskom svete? dostupnu kvalitnu publikaciu v CZ/SK/EN? (mimo net, skor na obohatenie knihovnicky: v tomto historickom obdobi mam trochu medzery...) Žiaľ nie, venoval som sa súčasnému (politickému) islamu. |
Autor: | lev [ Ne. 09. Mar 2008, 21:57 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
Tak prebehla 0.tá session kde sme sa bavkali s prevažne bojom. Na očakávanie sa vyskytli mnohé sporné momenty, hoci vo viacerých prípadoch zafungovalo: - pozrieť ešte raz pravidlá - použiť zdravý rozum Celkovo mám z boju v TRoS fakt ten pocit "gritty realizmu", ktorý mi nepriniesol ešte žiaden iný systém. Na taktike veľmi záleží a systém zvláda schopne aj boje viacerých postáv naraz (čo recenzie sprdávali). Páčilo sa mi, že žiaden boj nielenže neskĺzol do nudnej roviny striedania útokov a obrany, ale ani nemôže do nej skĺznuť v tomto systéme. Zdá sa mi že systém je svižný, žiaľ knižka nemá dotiahnuté viaceré sporné veci, takže to išlo miestami pomaly. A ten gritty výpad čo urobil Aljen keď bojoval s Quiccim a Peekayom do Peekayovho pelvisu greatswordom, a zasekla sa mu v ňom zbraň bol fakt hustý. Dám ešte vedieť ohľadom termínu. Zoznam zákysov: Armor šiat je 1 alebo 0? Vstávanie zo zeme (rieši Flower of Battle) Pustenie zbrane (rieši Flower of Battle) Remíza pri Full Evasion - uspel obranca a pauza, alebo zostávajú postavy v boji? Vyradenie pri Terénnych hodoch - vyriešená otázka čo s útočníkom, ktorý bol vyradený v prvom kole v boji viacerých postáv, ale dostane sa k slovu v druhom kole po úspešnom hode (teda má na výber zasiahnúť do boja a je automaticky agressor. Stráca stance.) Dajú sa robiť 2 parry jednou zbraňou ak je postava pod útokom dvoch útočníkov? (toto sme stanovili ako nie) Na zmenu postihov pri dĺžkach zbrane je treba damaging úder. Krátke zbrane majú postih iba pri útoku, dlhšie pri útoku aj obrane. (v pravidlách) - dobré značiť postih osobitnou kockou inej farby. Full evasion pri 2 a viac protivníkoch - ak hráč uspeje svoje rolly proti jednotlivým útočníkom, vyšiel mu celý evasion a je pauza, ak mu vyjde iba proti niekomu, tak sa mu uhol, ale neprichádza k pauze. Zaseknutie zbrane - roll na čo a podobne? |
Autor: | Quicci [ Ne. 09. Mar 2008, 22:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: [TRoS] La ilaha illa Allah |
tesil som sa na SS TROS a ten ocakavania splnil. hoci sme len skusali a zoznamovali sa s tym "kolko treba kociek na co", mal som pred sebou obraz bojujucich postav, a nie vysledky hodov. kombovanie je tu potrebne, inak sa suboj nevyhra. gritty system indead |
Stránka 1 z 7 | Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |