Hej to je vec koncepcie, ci ma postava hraca vobec niekedy zomriet, a vacsina RPG hovori "NIE", a dava mechaniku iba na to, aby postava isla dolu pri hlupom hrani. To osobne vobec nemam rad (je to cosi podobne, ako hrat nejaku hru s Quicksave), jednoducho to straca atmosferu (darmo budete popisovat, aky je Maul hrozivy, ked sa hrac Obi-Wana a Qui-Gona uskrnu, ze maju kazdy po 5 Destiny pointoch a stastny critical im nehrozi).
O tom ci to nie je SW alebo je, urcite to nie su stare SW, kde nezomrie nikto, okrem Obi-Wana. (pre mna osobne jedno obrovske minus starych filmov, lebo to bije do oci, a posobi miesto vojny ako dovolenkove dobrodruzstvo). V prequeloch toto uz celkom neplati.
Navyse taky critical od niekoho, by musel dat aspon 20 dmg, aby niekoho zabil hned pri priemernej Constitution. Hrac si moze hodit FP na Fortitude save. Na useknutie koncatin sice nie je obrana, ale na ostatne efekty je, zase staci pouzit FP.
Blaster? Nemozne.
Rifle? Pri rifle 6.84%
Pri lightsaber na nizkom leveli, nemozne.
Pri lightsaber u Jedi na 9. leveli 16.41%
To samozrejme este vyzaduje nasobit beznymi threatmi, cize povedzme, ze realne je to u Jedi 1.641%. Uprimne, ak od niekoho takeho dostavate cez 60 utokov (pri dvoch utokoch na kolo je to 30), tak je velmi realne ze na hubu dostanete.
Ako je to pri Con 12+Toughness? WP 15.
Pri lightsaber u Jedi na 9. leveli 0.78%
Threat - 0.078%. Cize sa vam to stane tak v priemere za viac ako 1000 utokov.
A to som este nespominal Dissipate Energy, ktory moze zachranit Force-using postavy. Dovolim si tvrdit, ze nahodna smrt nepochadza iba tak od hocikoho, pripadne z velkej presily. To, ze postavu, moze zlozit hocikto je uz ina vec, prezit sa vsak da pri rozumnom postupovani aj dlhe hranie, a kriticke su najma lightsaber duely. Ale hovorim, Dissipate energy sme este ani nezapocitali do kalkulacii.
Ale chapem, ze to kazdemu nevyhovuje, len SW su aj viac nez iba filmy, dokonca mnohi ludia nemusia filmy a maju naopak radi hry z prostredia SW. V tom, ze Saga sa k filmom hodi, nic nespochybnujem. Este jedna vec, to ze hrdinovia nezomieraju, treba sa aj pozriet na to, ze vo filmoch sa odvija velka Saga, a neviem ci ma byt cielom hracov ju prekonavat vo vykonoch.
(inak povedane, ma WFRP hra nasledovat Gotreka?)