1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)? Ešte si to premyslím a neskôr zaeditujem.
2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?Zábava je na prvom mieste. Role-playing nech vezme čert, ak prekáža v zábave ostatným hráčom (a rozprávačovi).
3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?Je to previazané, jedna vec podporuje druhú a naopak. Ani ten najlepší príbeh nebude záživný, ak ho sledujeme pasívne, namiesto aby sme sa ponorili do postavy, a tým pádom do príbehu samotného. A naopak, samotné stotožnenie sa so svojim charakterom je zbytočné (a prinesie sklamanie - načo sa vcítiť do postavy existujúcej v situačnom vákuu), ak sa postava nemôže zapojiť do zaujímavého príbehu. Ale ak sa mi budú vyhrážať smrťou, ak nedám jasnú odpoveď, poviem, že príbeh.
4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?Jednoznačne sa prikláňam k pripravenému príbehu. (Pravdaže, v prípade krízy musí mať GM pripravený plán B alebo ho rýchlo vymyslieť. Pripravený príbeh neznamená, že si GM nemôže zaimprovizovať, ale určite by mal mať hru pevne v rukách a mať právomoc preskočiť akúkoľvek časť hry, ktorá sa ťahá a nudí, aj na úkor voľnosti postáv.) Určite by to nemalo vyzerať takto: "Tu je svet! Hrajte sa."
5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?Pokiaľ všetko vyzerá prirodzene a vierohodne, nevadí mi to. Hráči by mali mať stále pocit voľnosti a voľby (s tým, že by sa nemali vedomo
drasticky odkláňať od príbehovej línie), aj keď je tá voľnosť v skutočnosti ohraničená konsenzom medzi GM a ními a voľba povedie k rovnakému výsledku (čo ale hráči nesmú vedieť a výsledok musí byť v súlade s ich predošlým konaním).
6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?Ako hráčovi mi to nevadí, ak to nie je do očí bijúce. Ako GM to robím nerád, preto všetky moje hody sú verejné a dokonca zaznamenávané (elektronický dice-roller).
7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?Chcem, aby moja činnosť mala očákavateľný výsledok a priniesla satisfakciu, ale prekvapenie z času na čas je tiež kľúčové pre udržanie napätia.
8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?"Dones mi rastlinku X a ja ti spravým odvar na revmu pre pána Y, ktorý ti na oplátku dá úlohu získať 7 Yettiho koží...." - ďakujem, toto má možno miesto vo videohrách, ja preferujem zápletku, čo ma neberie ako poslíčka a nechá ma rozvíjať psychológiu a spol, a prináša zaujímavé situácie.
9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?Chcem riešiť morálne dilemy, pri ktorých sa odreagujem od svojich problémov.
Nie, chcem prežiť niečo výnimočné, tak naozaj skôr to A.
10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?Základná premisa postavy by mala byť daná vopred, priebeh hry by ju mal ďalej obohacovať a/alebo meniť.
11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie). Film FTW. Toto treba spraviť s bežnými vecami:
Nuž, raz za čas podobná vec ako obzvláštnenie nevadí... ale minimalizovať, prosím! Priestor na rozhovor medzi postavami má miesto aj pri riešení vážnych problémov. Nemám čas, chuť ani trpezlivosť na simuláciu každej nudnej prkotiny.