Toto je tema pre profily postav novej Grupy B
Dolan Nievel 22, druid (
podrezany, rozsekany a zomlety do klobas)
character sheet
1. RODINA, DEFINUJÚCE POSTAVY, BACKGROUND
otec: Dieter (56)
matka: Herta 56
bratia: Dieter 38, Manfred 36, Olaf (2), Berman (1), Ivan (14), Timotej 25, Johan 24
sestry: Katarine 34, Anna 30, Jana 29, Renate 26, Daniela (2), Nina 18
druidi: Alok ?, Hilbert 70 (arch druid, ktoreho nevidel), Sam ?
() - zomrel
? - neznamo
Dolan sa narodil do rodiny farmára Dietera, žijúceho na vidieku celý život. Rodine sa darilo veľmi dobre, a Dieter investoval peniaze do svojich detí, najmä na ich vzdelanie. Starší synovia sa tak dostali na školy do miest a osamostatňovali sa už od mladosti. Dieter, Manfred a Johan sú kňazmi (Taala, Shallye, Haendryka) v mestách, kým Timotej opustil štúdium pre lásku, a živí sa ako rybár na vidieku, kde žije so svojou ženou. Okrem Johana majú všetci bratia svoje rodiny, a Dieter aj Manfred majú deti. Sestry v rodine boli pod silne patriarchálnym vplyvom otca vychovávané ako budúce matky, to platí o Katarine, Anne a Jane, ktoré sa takisto presídlili do mesta so svojimi rodinami. Renate zostala na vidieku, kde sa stará o matku. Najmladšia sestra, Nina je mentálne postihnutá autistka.
Nina bola jeden z dôvodov rozpadnutia udržiavania vzťahov v rodine. Starostlivosť ubíjala matku, aj otca a väčšina rodiny si išla po svojom. V tom čase už na výchovu Dolana nezostávalo toľko času a tak pri dospievaní bol poznačený najmä svojim okolím - kde prebývala komunita druidov. Do tej sa nedostal úplne náhodou, pretože jeho otec často pomáhal druidom, či už jedlom, či už príbytkom pri problémoch s prenasledovaním. Dolana tiež ovplyvnila skúsenosť, keď bol ako 12 ročný v lese odignorovaný svorkou vlkov, ktorí prebehli okolo neho. Či už to bol zásah matky prírody, či požehnanie druidov, či jeho vnútorný talent, rozhodol sa o tom nehovoriť, až kým u otca neprebýval druid Alok, ktorému prezradil čo sa stalo. Aloka príbeh chlapca zaujal a rozhodol sa, že ak otec nebude mať nič proti, prijme ho, a bude jeho majstrom. Otec súhlasil, ale s podmienkou, že bude naučený slušnej a poctivej praci pastiera, aby sa v živote vedel uživiť. Alok mu odpovedal, že ak sa bude snažiť, môže z neho byť pastier nielen zvierat ale i lesa. O tom však otec veľmi počuť nechcel, pretože mal starostí už dosť. Napriek tomu, kvôli dochádzajúcim peniazom, Nine a svojmu zhoršujúcemu sa zdraviu, zveril ho Alokovi, ktorý ho prijal za svojho učňa.
Od toho času začal mávať aj vízie v snoch, ktorým pripisoval veľkú váhu. Nevidel v nich nutne predzvesť, skôr považoval myseľ za rozbité zrkadlo, ktoré keď sa skladá, vrhá stále iný obraz o človeku, pričom sa pri jeho skladaní môžeme porezať. Sny mu skôr ukazovali kým je. Nevidel ich ako zvláštnosť zoslanú Matkou, pretože ako ho učil Alok, Matka k nám hovorí stále, a každý ju počúva, ale nie každý si to pripúšťa, a aj keď jej každý môže rozumieť, nie každý jej chce rozumieť.
Ako sa začal oddávať prírode, o to viac sa prehlbovalo puto s Ninou, ku ktorej si postupne začal nachádzať cestu, ktorú iní nedokázali nájsť. Práve preto, že sa ju nesnažil meniť, ale snažil sa pochopiť, kto je, si ako jediný s ňou rozumel. Je dôležité povedať, že rozumel je relatívne pri takomto stave, kde Nina bola schopná ho niekedy aj napadnúť, pretože žila úplne mimo reálny svet. Napriek tomu, Dolan odolával, a mal Ninu z celej rodiny najradšej a bol schopný pre ňu urobiť čokoľvek. Starší bratia a sestry si išli po svojom, a oddialili sa od neho, niekedy sa dokonca hrdo stavali nad neho, ako nevzdelaného pastiera, čo behá po lese s bandou starých ľudí, robiacich čudné veci. Dolan taký nebol, neopätoval im povýšenectvo, ale ani nebol schopný hlbšieho puta so súrodencami. Najbližšie mu bol jedine Timotej, ktorý mal tiež v srdci lásku k vidieku, ale nakoľko sa ešte za mlada odsťahoval (viac krát utiekol z domu), málokedy sa s Dolanom videli.
Do toho prišla smrť Dietera, po ktorej sa rodina rozpadla. Naposledy sa videli spolu na otcovom pohrebe, a odvtedy už neboli všetci spolu. Niežeby sa na rodinu ako takú vykašlali, matke posielali zarobené peniaze, ale rodina aj tak začala trpieť deficitom a tak sa aj Dolan oddelil od rodiny, a začal sa živiť ako pastier oviec, ktoré zdedil po otcovi. Dlho to však nedokázal, pretože aj keď si to nepripúšťal, otcova smrť ho mrzela nakoľko si uvedomoval, že medzi nimi chýbal vzťah, aký mali s otcom starší bratia, ktorých mal radšej. Dolan bol jednoducho na okraji pozornosti. Zároveň ho lákal les, aj keď už bez Aloka a Sama, ktorí sa jednej noci vytratili z okolia. V tom čase, ani teraz, sa nevie, či utiekli, alebo boli chytení inkvizítormi. Dolan mal však šťastie, nakoľko pôsobil ako pastier neškodne.
A tak v horlivom a netrpezlivom srdci mladosti, napriek možným rizikám sa rozhodol predať stádo a začať druidský život naplno. Rozdelené peniaze rozdelil na tretiny. Jednu dal matke, a druhú tiež, pre Ninu. Tretiu časť podaroval rôznym mrzákom a chorým na dedine, odkázaných na pomoc (kedykoľvek niekoho tak vidí, myslí na Ninu), a jediný majetok, ktorý mu zostal bol jeho vetrom ošľahaný plášť, jednoduché šaty, drevená tvarovaná palica, dýka, jednoduchá taška, v ktorej nosil byliny a korenie. Zašiel do lesa a na dva roky sa z neho nepohol. Cez leto žil cez deň a cez zimu viac v noci, čo sa v ňom uchovalo dodnes. Potravu si zháňal z rastlín a uhynutých zvierat - nikdy nezabíjal zviera kvôli jedlu. To viedlo aj k tomu, že je vychudnutý.
Počas tohto obdobia sa začalo rozširovať medzi súrodencami, že sa pomiatol - hlavne medzi kňazmi, ktorí videli v takom správaní odklon od správneho učenia, a videli jeho správanie ako “superstition“. Aj keď sa vedelo že je druidom, bratia rozhodne nehovorili o takých veciach - vystaviť brata nebezpečenstvu bolo pre nich jasne zlé, napriek ich vzájomnej ľahostajnosti.
Najťažšie to brala Nina, ktorej autizmus začal dosahovať kritickej úrovne. Ku koncu bol problém už so základnymi vecami, ako príjmanie potravy. Keď sa Dolan vrátil, Nina na neho nereagovala, a matka sa zrútila, a vynadala mu, že sa vykašlal na rodinu, na čo, miesto toho, aby sa bránil tým, že súrodenci ich opustili, kým on tu bol, znášal matkine kritizovanie. Každý deň sa staral o sestru, až sa napokon jej stav začal znovu zlepšovať. Odvtedy sa snaží, aspoň s každým slnovratom byť s Ninou a kýmkoľvek s rodiny koho nájde. V tom čase sa aj začalo hovoriť o liečivej sile Dolana. To všetko začalo byť silne v jeho neprospech, pretože začal priťahovať pozornosť zhora, ako neučený kňaz s liečivou silou, a divným zmýšlaním, behajúci po lese. Zvlášť nebezpečne pôsobí muž Tom z dediny, o ktorom sa hovorí, že poštval inkvizíciu na Aloka a Sama, za peniaze.
A tak Nolan uteká pred inkvizíciou, s márnou snahou nájsť niekoho, kto by mohol pomôcť Nine. Dozvedá sa o možnosti dať sestru do Nulnu, kde by sa o ňu mohli starať, každopádne bez peňazí to nebude, a tak sa vydáva do mesta, aby si našiel nejaké dobre platené zamestnanie.
Na lodi stretáva počas rozhovoru Mistral a Rudolfa, ktorí mu poradia guildu žoldnierov, kde sa chystajú, a tak sa k ním pridáva. Počas prvej noci, keď loď kotví v dedine, sa však v noci udeje neslávny incident. Po ňom, s tradíciou Old faith - keď niekomu zachrániš život, si za neho zodpovedný - má Dolan okrem pomoci sestry na najvyššej priorite bezpečie Mistral aj Rudolfa, a pôjde s nimi aj do nebezpečenstva - čo neznamená, že ich nebude od viacerích akcii zrejme odhovárať.
2) CHARAKTERISTIKA
- pokojný a rozvážlivý
- cíti sa "vinne" ak má veľkú sumu peňazí, zrejme ich dá svojej rodine, alebo najnižšej vrstve - určite nie v meste
- cíti sa zle v meste
- čítanie, písanie neovláda, a počítanie iba s menšími číslami (hoci s peniazmi vie narábať)
- dobrá pamäť na hovorené slovo
- nevyzná sa na trhu, takže je ho možno ľahko oblbnúť, aj keď sa zrejme bude vyhýbať obchodovaniu
- väčšinou neodpovedá priamo (ano, nie)
- chudý, stredná vyska
- zvláštne znamenie: infekcia na pravom oku, ktorá je už síce zahojená, ale zanechala na pravom oku krvavú stopu - nemá vplyv na videnie, čisto image - aj keď prenechávam na DM ak to chce rozvinúť
- je veľmi ľahko "opiteľný", nie však alkoholik - spravidla sa vyhýba alkoholu
- alergie: problémy s parfémami napr., niektoré alchymistické mixy
- strach: veľké mestá, v ktorých sa necíti dobre (dal by som aj nejaké penalty)
- nerozmýšla o vlastnej rodine, v tomto smere je skôr askét, ale rozhodne nie v celibáte - je však veľmi nepravdepodobné, že by ho niekto pobláznil
- vo väčšej spoločnosti sa stráca, dokonca sa jej bude vyhýbať
3) DRUID
- je dôležité chápať, že druid nie je dobrý v zmysle bežného chápania, narozdiel od ostatných chápe existenciu dobra aj zla, a cieľom vidí rovnováhu medzi týmito, pretože prevaha jedného, ako história dáva za pravdu znamenala úpadok a ohrozenie celého života a kolobehu - ovšem nie je možné dúfať, že by sa upísal jednej či druhej strane
- v skutočnosti neverí na boha v zmysle akom sa to chápe v Impériu. Matka je abstrakcia prírodných síl sveta, a skôr než viera má formu rešpektu.
- Rhyu vidia druidi a zvestovatelia ako zboštilú podobu Matky, takže v zásade je to pre nich priateľský kult (narozdiel od ostatných imperiálnych) - historicky prebrala vlastnosti Matky, podobne tiež elfská bohyňa Isha. Isté aspekty Pani z Jazera tiež sedia na Matku, ale tieto otázky nepovažujú druidi za dôležité. To že známe rasy majú v pateone istý avatar Matky je pre nich jasne dôkazom, že Pravda je známa každému, aj keď si ju nepripúšťa.
- chaos je vnímaný ako dôsledok odklonu od rovnováhy - nielen v zmysle pádu portálu (o ktorom sa už vie málo), ale aj v zmysle odklonu od Matky, a stavaním si pateónu bohov. Víťazstvo chaosu chápu ako neodvratné, pretože veria, že ak sa stráca rovnováha, už nie je cesta späť (nemožno znižovať mieru chaosu, pretože zásahom sa strácame z rovnováhy prirodzeného plynutia udalostí, a tak prispievame k narastaniu chaosu), a tak chaos jedného dňa ovládne svet, a poriadok bude chaos. Nakoľko však potom nemôže zavládnuť nič iné ako chaos, svet sa zrúti, a možno príde nová éra. Tieto veci však nie sú ich starosťou, druidi sa snažia udržať rovnováhu tam kde sa to dá. Svet nezanikne, ale stane sa z nej Matka, ktorá prežije svoje deti.