HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 79 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Z utrob slovenskeho kotla vypadlo zahadnym cinom prve slovenske RPG, zvane CaroDej. Autorom je (zda sa) Zsolt Varga, zvany Zsolo, tot jedna z mytickych postav kosickej fantastiky.

Poculi ste uz o tom niekto? Kupite si to niekto? Oferujete 69 korun? Bude to dalsi klon DrD? Alebo to bude prevrat?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
69 korun?  No bojim sa, ze za tuto cenu to nebude ziadna slava. Nejake podrobnejsie info by nebolo?


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nie, na to upozornil Crowen na RPG.sk. Jedine, co je, je cena a autor (aj to po patrani po katalogoch kniznice :-)).

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

vis maior
Obrázok používateľa

Založený: 20.07.2004
Príspevky: 4458
Body: 21
Bydlisko: Morava
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak ja si pockam az sa bude vediet viac. Vzhladom k cene sa ale bojim, ze pojde o nejaku 100 stranovu brozuru s uplne zakladnymi pravidlami. Nieco na sposob toho Sapkowskeho RPG ak viete co myslim..


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier
Obrázok používateľa

Založený: 11.09.2004
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: dublin/bb

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nahodov, sapkowskeho rpg malo niekolko skvelych myslienok, odohral so podla neho takmer 20 sessions, mne sa lubilo, bolo take jednoduche a genialne zaroven. ale to je OT

_________________
www.rpg.sk
Slovensko-český portál venovaný stolným RPG hrám
rpginspirations.blogspot.com
Find your RPG inspiration here. One idea a day.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Túžiš pocítiť na vlastnej koži ako sa cíti bojovník pri boji s drakom, ako čarodej ničí zlého démona alebo zlodej kradne poklad priamo spod nosa?

Obrázok

Kde bolo tam bolo...zem sa roztvorila a z nej vyliezol Crowen a upozornil všetok RPG ľud, že na brložných stránkach sa zjavilo akési Prvé slovenské pravidlá pre Dobrodružnú fantasy hru na hrdinov. Vraj 59 Sk. Ha ha ha, zasmiali sa škodoradostne D&Dčkari a odobrali sa ďalej hrať za zákonne zlých paladinov. Fíha, uškrnul sa zvyšok národa. Bude to paródia na Dračí doupě, alebo zaviali nové vetry do krajov československých RPG?

Po chvíľke zbesilého googlenia sa recenzentovi podarilo zistiť, že za tajomnou skratkou JW2 sa skrýva Zsolt "Zsolo" Varga, toť postava, ktorá je nie neznáma v okruhoch košických. I utekalo sa do Brlohu, kde za 50 a 10 korún predavač vylúdil milý úsmev, zošitok nenápadne skrytý na polici s Dechmi draka a dovetok, že s autorom možno prehodiť reč v Rubikone (košická herňa, pozn. red).

Samotné pravidlá sú vyvedené v tridsaťdvastranovom zošitku veľkosti A5. Nuž, za tú cenu nemožno čakať tristodvadsať strán v pevnej väzbe :-) Zvláštne poňaté sú ilustrácie -- ich rôznorodú kvalitu vzhľadom na podmienky odpustí každý čitateľ, lež je záhadou, prečo pôsobia dojmom, že pochádzajú od viacerých tvorcov... (Niektoré sú však vysoko nad očakávania!)

To však nie je podstatné. Po krátkom úvode (kde mňa osobne obveselila zmienka o Heroike...ale to je na iný príbeh), ktorý nepovie temer nič viac a nič menej, než ,,tu máte RPG", sa rozbiehajú pravidlá.

Vzhľadom na rozsah, ktorý bol k dispozícii, sa autori nezdržujú obsiahlymi opismi o tom, čo je to RPG, stačí im na to štvrťstrana. A po nej to odpália pravidlami, ktoré tvoria zvyšok knihy.

Základné jadro systému je spočíva v hádzaní šesťstenných kociek. Každá prekážka má stanovenú obtiažnosť (správnejšie by mohlo byť náročnosť...) reprezentovanú číslom. Čím je väčšie, tým je náročnosť väčšia. Ak na viachode kockou padne minimálne toľko úspechov, aká je náročnosť, postava prekonala danú prekážku. Prekážkou môže byť hocičo: overenie zručnosti, útok, kúzlenie a pod. (Pokiaľ sa dobre pamätám, na analogickom systéme funguje Shadowrun).

Z hľadiska ostatných fundamentov systému stačí snáď povedať, že existujú štyri základné atribúty. Povolania sú reprezentované jednak tromi archetypami, ktoré definujú počiatočné hodnoty atribútov. Všetko ostatné - znalosti, zručnosti, bojaschopnosť - je reprezentované schopnosťami (skillmi). Tie je možné (spolu s atribútmi) zvyšovať za získané skúsenostné body. Samotná tvorba postavy potom tiež spočíva v distribúcii bodov.
(Pýtate sa, kde sú rasy? O tom neskôr).

Všetky základné pravidlové mechaniky sú potom tvorené prekonávaním ,,prekážok". Oproti obyčajnému výsledku ,,spravil-nespravil" sú uvedené aj príklady miery úspechu či neúspechu. To v prípade opisu výsledku prekonania prekážky podľa výsledku hodu zaváňa narativistickejším prístupom; autori však túto myšlienku nejak ďalej nerozvíjajú.

Oproti ostatným minisystémom je zaujímavé, že autor obetoval tretinu knihy kúzlam a mágii. Kúzla sú rozdelené do prirodzených škôl (elementálne, liečiace a iné, je ich vyše 20). V každej z nich je niekoľko kúziel narastajúcej náročnosti (od plamienka, cez ohnivý vejár, až po ohnivú guľu). Mám pocit, že magický systém je podobný GURPSu: kúzla sa nakupujú podobne ako ostatné schopnosti. Zoslanie kúzla znamená hod voči príslušnej náročnosti; v prípade neúspechu môžu postihnúť zosielateľa kadejaké nepríjemnosti.

Boj opäť podľa typických pravidiel systému. Útok predstavuje hod voči pevnému obrannému číslu a podľa miery úspešnosti sa určí zranenie protivníka. Z hľadiska životaschopnosti nejestvujú životy, iba kategórie zranení - každá má istú kapacitu bodov, z ktorej sa pri zraňovaní postave uberá. Súboj nie je nič extra komplikované, akurát si treba asi zapamätať tabuľku úspechov a príslušných zranení. Pre nepriateľov epického hrania ostáva otázka, aký priemerný počet rán zbraňou vydrží postava, než zatrepe krídelkami (to sa však určite ukáže po pár hraniach).

Bojovej výstroje je na výber slušná hromádka. Zbrane sú rozdelené do viacerých kategórií, pričom každá má isté výhody, ale i nevýhody.

Zvyšok knižočky je tvorený hŕbou všakovakých pravidiel: rozšírené možnosti pre súboj - teda všakovaké špeciálne útoky, stať o magických predmetoch (odkiaľ vanie vplyv D&D, viď napr. meč +1, či pravidlá pre zvitky a odvary) a dokonca minibeštiár.

-----------------------
Sumár:
Je zrejmé, že ČaroDej útočí na poli, kde má oproti svetovým systémom navrch Dračí doupě. Teda bezkonkurenčnou cenou a rodnou rečou; a z tohto hľadiska má tento systém náskok. Navyše, autori využili každučký priestor a naplnili ho pravidlami. Je však možno trochu iróniou, že z hľadiska skladby obsahu možno nechtiac napodobnili pomerne nešťastný model Príručky hráča z Dungeons & Dragons. Vynechanie obsiahlejšieho úvodu do sveta RPG asi veľmi nenaláka hráčov (a tobôž R-ozprávačov) a záplave pravidiel tiež chvíľu potrvá, kým si ich hráči zažijú.

Ďalšou otázkou na zamyslenie je celkový systém hry. Z hľadiska tradície je len dobré, že autori zvolili klasický, pravidlovo založený systém. Možno by stálo za diskusiu, či niektorí pokročilejší hráči vzhľadom na rozsah neočakávali akýsi prelom v československých systémoch v podobe variantu systému-nesystému z čeľade FATE.

Možno aj z tohto dôvodu je možné ťažko predpovedať osud hry. Ako roduvední Slováci jej nemôžeme priať nič len úspech za propagáciu RPG na Slovensku. Ako členovia RPG komunity nič menej, už len za odvahu a odhodlanie autorov a za dosiaľ najväčší počin v RPG oblasti na Slovensku. A ako roduverní hráči D&D len hádať, čo by sa stalo, keby v rovnakej podobe vyšli preložené redukované pravidlá systému d20, alebo GURPS Lite. Čas ukáže...

_________________
Light hand of Empelol.


Naposledy upravil alef0 dňa Št. 25. Máj 2006, 7:32, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Chaos Sorcerer
Obrázok používateľa

Založený: 05.03.2005
Príspevky: 1277
Body: 16
Bydlisko: the Screaming Vortex
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Už som si to objednal, až to preštudujem vyjadrím svoj názor.

_________________
Chaos is the only answer


Hore
 Profil ICQ Facebook  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Zjavila sa stranka: http://www.carodej.larp.sk/

A inak: mam pocit, ze zatial, co my kecame, inde sa deju zazraky :-)

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
priniesli podla vas tieto pravidla nieco zaujimave? teda je nejaky dovod preco by niekto mal prestat hrat DrD, DnD, Gurps alebo hocico ine a zacat hrat CaroDeja? (odhliadnime od toho ze je to lacne a po slovensky)

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ech, uch, akoby som to....

Ak by sa na Slovensku vydalo nieco ako d20-s20 (d20 na 20 stranach), tak hm hm, netrufam si povedat, kto by mal navrch.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Túžiš pocítiť na vlastnej koži ako sa cíti bojovník pri boji s drakom, ako čarodej ničí zlého démona alebo zlodej kradne poklad priamo spod nosa?

Nie.  :lol:

alef0 napísal:
Základné jadro systému je spočíva v hádzaní šesťstenných kociek. Každá prekážka má stanovenú obtiažnosť (správnejšie by mohlo byť náročnosť...) reprezentovanú číslom. Čím je väčšie, tým je náročnosť väčšia. Ak na viachode kockou padne minimálne toľko úspechov, aká je náročnosť, postava prekonala danú prekážku. Prekážkou môže byť hocičo: overenie zručnosti, útok, kúzlenie a pod.

Toto som nejako nepochopil. Kedy je na kocke úspech? Obťažnosť (správne slovensky) ak som správne pochopil je počet úspechov.

alef0 napísal:
Pýtate sa, kde sú rasy?

Nie.  :lol:  (Ale nevrátil si sa k nim.)

Osobne som od recenzoúvahy čakal trochu viac než len rýchlikový opis, napríklad odskúšanie tvorby postavy (aké sú napr. možnosti urobiť postavu, ktorá by zodpovedala počiatočnému konceptu), poznámky z hrania, hlbšie porovnanie s už existujúcimi systémami alebo zamyslenie sa nad previazanosťou mechaník. Tiež by bol zaujímavý rozhovor s autorom. Na urobenie si hrubej predstavy toto možno stačí, ale tlačové vydanie prvého slovenského RPG (a naviac indie) si podľa mňa zaslúži viac pozornosti. Každopádne ďakujem za info.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Recenzia (nazvime ju radsej pekne po slovensky sneak preview) bola sita horucou ihlou :-) O piatej som si hru kupil a o desiatej uz visela recenzia. Zial, nemal som viac casu ani prilezitosti na testovanie. Povazuj to za vyhovorku... V kazdom pripade sa bude 10. juna konat turnaj. Ak sa podari, zucastnim sa na nom; odtial by mali vyplynut dalsie dojmy a pojmy. Inak, rozhovor s autorom je vyborny napad.

Ad uspechy: (Mari sa mi (nemam pri sebe pravidla), ze) uspech je kazdy hod z multihodu, ktory prekona narocnost ulohy. Potom sa moze brat do uvahy pocet uspechov. Vie niekto z akeho systemu to pochadza? (WoD? Shadowrun?) Mimochodom, o obťažnosti som sa dozvedel az teraz, dakujem, ale nijak mi to nejde z papule.

Ad rasy: ach :-) Rasy su spomenute v minibestiari ako alternativa k archetypom. Podla toho som pochopil, ze si hrac pri tvorbe vyberie bud rasu, alebo archetyp, ktory ma jediny vplyv na pociatocne hodnoty atributov.

_________________
Light hand of Empelol.


Naposledy upravil alef0 dňa Št. 25. Máj 2006, 11:53, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
alef0 napísal:
Ad uspechy: (Mari sa mi (nemam pri sebe pravidla), ze) uspech je kazdy hod z multihodu, ktory prekona narocnost ulohy. Potom sa moze brat do uvahy pocet uspechov. Vie niekto z akeho systemu to pochadza? (WoD? Shadowrun?)

Aha. Čiže obťažnosť je podľa toho od 2 do 6 a každá kocka, na ktorej padne aspoň toľko, je úspech (hádže sa šestkovými, nie?). Spočíta sa počet úspechov a ten určuje mieru uspenia, ale stačí aj jeden.

Tento poolový systém bol asi prvýkrát použitý v 1987 v Shadowrune ale nie som si istý a možno ho tiež nejaká "indie"/domáca hra používala už skôr.

Predtým to totiž vyznievalo takto: Spočítaš počet úspechov a ak ich je aspoň toľko, koľko je obťažnosť, hod bol úspešný ("Ak na viachode kockou padne minimálne toľko úspechov, aká je náročnosť ...") - preto som sa pýtal, ako určíš individuálny úspech (jeden úspech na kocke). Tak to totiž funguje v Burning Wheel - každá charakteristika je definovaná číslom (od 1 do 10+) a písmenom B (black, pre normálnu schopnosť)/ G (grey, pre hrdinskú alebo nadprirodzenú schopnosť)/ W (white, pre božskú schopnosť). Hádžeš toľkými šestkovými kockami, aké je pri charakteristike číslo. Úspech na každej kocke je 4 - 6 (B), 3 - 6 (G) alebo 2 - 6 (W). Spočítaš počet úspechov a ak je vyšší ako obťažnosť tak si uspel. A ja som sa pýtal práve na to, kedy je na kocke úspech (v prípade Burning Wheel to určuje písmeno B/G/W). OK.

M

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Som zmateny. Pozriem sa do pravidiel, lebo zacinam mat neodbytny pocit, ze pisem hluposti.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ja by som typol ze podhadzujes vlastnost spojenu s ulohou a pocet uspechov porovnas s obtiaznostou.... ale to strielam od boku...
alef0 by to mohol pozriet  :P

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 79 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun