Annun napísal:
MGS mi vždy prišiel príliš konzolovitý
Tým myslíš užívateľsky príjemný, svieži, nápaditý a zameraný na čistú zábavu namiesto frustrácie? :D
Annun napísal:
a pripomínal mi skôr interaktívny film, čo mi ako PCčkárovi nikdy nebolo trikrát po chuti.
Aha, interaktívny film, žáner príznačný pre platformu PC v 90. rokoch? :wink: Mne MGS vôbec nepripomína interaktívny film, skôr by som povedal, že to je "filmová hra". Clear as mud, eh? Ale, aby som nebol len zlý, tak je nepopierateľné, že veľa konzolových hier je takých, takých... "na efekt". MGS by som ale asi medzi ne nezaradil...
Annun napísal:
V skratke, nebavil ma. Hral som len jeden diel (nepýtajte sa ktorý, nemám prehľad), no relatívne rýchlo ma tu unudilo.
Mne keď sa prvýkrát dostalo do rúk demo na MGS, prešiel som ho a ostal chvíľku v mĺkvom zamyslení... Prečo takto nevyzerajú všetky počítačové hry?
Annun napísal:
Všeobecne hry z japonskej produkcie (FF, MGS, veci ako Zelda a spol) ma nikdy nedokázali zaujať, boli na mňa príliš lineárne, filmové, bombastické a 'citové'. Plus, vyslovene mi v nich (nie vo všetkých samozrejme) vadí grafika strelená štýlom mangy.
Hmmm. Linearita rovná sa silnejší príbeh, prepracovanejšie postavy, adresnejší dizajn levelov a správne udávané tempo. Zbáznil by som sa, ak by som hral výlučne hry s úplnou voľnosťou. Filmovosť a bombastickosť sa ťažko dajú považovať za zápor bez dodatočného vysvetlenia, ale asi viem, čo máš na mysli.
Vyčítať "citovosť" je už ale naozaj zvláštne, lebo práve ona robí z ľudí ľudí a nie... niečo iné. A z hier, diapozitívu, plátna, popísanej strany, celuloidu... robí UMENIE. A preto ju milujem. I keď chápem, že ľudia nepozerajú, povedzme, futbal, aby si pri ňom poplakali (i keď na DRUHEJ strane... :D )
Ha! Pred polrokom by som sa mangy a podobných japonských kratochvíľ nedotkol ani 10 stôp dlhou sukovicou!!! A teraz... No, povedzme, že sa môj postoj k veci kuštičko zmenil
:lol: Pri polopovrchnom pohľade ale MGS veľmi mangovsky nepôsobí, takže nahajme tak.
Skoro celý život som žil v predstave, a mám pocit, že som nebol jediný, že
my, pécéčkári sme vyššia hráčska kasta, intelektuáli, vyvolený národ, ktorý stojí so svojimi zložitými, inteligentnými a sofistikovanými hrami vysoko nad úrovňou konzolistou, čo sú v podstate len deti, menej vyspelí jedinci a frézari.
Nemohol som sa väčšmi mýliť.
Na jednoduchej analógii, ukážem, ako to vidím teraz. Pécečkári sú užívatelia Linuxu. A Konzolisti sú užívatelia Windows.
Aký OS používate vy? (pre tých s dlhším vedením (ako som ja), toto je len rečnícka otázka)
MGS je jeden z najúžasnejších príbehov, aké som mal tú možnosť kedy zažiť. Je plný posolstiev, filozofických myšlienok (čo, samozrejme, ľudia, ktorí nedohrali ani jeden diel NEMôŽU vedieť a takisto nepochopia, o čom to tu ksakru žvaním), existencializmu a citovej vypetosti, ingrediencii zmiešaných ad absurdum precízne do brilantného príbehu, ktorý má oveľa viac vrstiev, než sa môže vzdať. A príbeh netvorí len dej ale aj postavy a atmosféra, a v tomto prípade, aj neuveriteľne zábavné hra. HELL, keby z tej hry vystrihli všetky rozhovory, animované sekvencie, samotný príbeh... aj tak by to bola po**či zábavná gamesa. Ale v spojení tohto všetkého sa z neho stáva... čosi VEĽKÉ, pred čím mi neostáva (pravdaže, z pozície mladého priaznivca fantastiky a odporcu materializmu, ovplyvneného mnohými subkultúrami), než pokľaknúť a v zbožnej úcte ďakovať Bohu (Kojimovi).
Čo pre mňa znamená MGS? Tak túto otázku možno zodpovedať, len ak si uvedomíme, čo by spravili ruskí realisti, keby bývali mali možnosť spoznať toto dielo o vojne, mieri a tisícoch ďaľších vecí. Viem jedno. Leo Tolstoj by so slzou v oku smekol baranicu.
(A takisto by si želal mať podobný, sexy obtiahnutý obleček, ako je Snakeov sneaking suit :wink: )
Pozn. pod čiarou (?)
Skôr než sa ma na to niekto opýta, áno, videl som Schindlerov zoznam, čítal Foucaultovo kyvadlo a hral Planescape:Torment. :)