HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 93 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalšia
Autor Správa

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Uz aj vas dostihla kliatba indie hier, ktora vam znemoznuje normalne hrat klasicky Dracak, D&D a podobne?
Ani vas nemaju stari hraci radi?

Co s tym?
Ako sa vyliecit?

Quicci napísal:
po bifiho wushu som začal aplikovať niektoré postupy do hrania v Elder Hardcore DrD-skupinke, a to bol jeden z dôvodov prečo som mal [vymazané] minulý víkend  

prišiel som na víkend do Prahy za kamošmi, títo sa mali stretnúť skrz to že sa celé sobotné poobedie malo hrať dračko.

keďže s nimi pravidelne nehrám, s DM sme sa dohodli 2 min pred hraním, že budem hrať NPC, s tým, že som dostal 2-3 vety k tomu čo to má byť a aký je jej význam.

- tvorenie postavy som si odbyl tromi riadkami, atribúty a štatistiky som sypal za hry, čo trochu dráždilo "rule-lawyerov".
trhlo ma, keď niekto ohlásil, aby som si hodil na odolnosť, či sa postava opila (pričom jej opilecké výkriky zamotali dej tam, kam to bolo treba)

- spojité hranie aj s popisom srania v kríkoch som sa snažil urýchliť na scénické, pre príbeh podstatné momentky. toto dráždilo "detailistov" a "realistu".

- mal som výhrady k nezmyselnému a opakovanému rozoberaniu nepodstatných pravidiel, na ktorých sa strácalo dosť času (nakoniec sa plánovaný story arc nedokončil).

- po hre som mal výhrady k nedostatku informácií, DMovmu riggovaniu hodov, slash&loot&burn systému hrania.

nakoniec večer dopadol tak, že som sa odpásol asi hodinku po hraní na druhý koniec Práglu do krčmičky, kde sme s inou bandou rozobrali nesmteľnosť chrústa na dreň.


Corvus napísal:
keby na nich vytahnes este conflict resolution tak ta asi ukrizuju  


Quicci napísal:
skôr boli vyoraní ako myši keď som im to po hre spomenul...

argument na ktorý sa zmohli bol pekný: "...je to pekné čo vravíš, ale my sme si už na toto zvykli..."

:?

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
podla mna sa to moc liecit neda... niet cesty spat a aj ked sa o to niektori snazia uz to nikdy nebude to nevinne zabijanie priser a branie ich pokladov  :cry:   :lol:

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To nie je nutne iba vec indie hier, určite aj hranie Feng Shui, Over the Edge, Wraith: the Oblivion, Buffy The Vampire Slayer by v mnohých smeroch robilo tieto isté problémy. To len, aby sa tu nerobila zbytočná búrlivá diskusia o indie a komerčne vydávaných hrách.

Podľa mňa je dôležité si uvedomiť, že hranie má veľa podôb, a nie každému všetko vyhovuje. Ľudia by sa mali vedieť normálne dohovoriť medzi sebou na podstatných veciach, a potom by si mali vedieť podať ruky a povedať si, že pre rozdielnosť spolu nebudú hrať túto hru.

Tri veci mi vadia na klasickom prístupe:

- držať sa postavy za každú cenu
- menenie hodov GMom
- ilúzia, že všetky preferencie sa dajú zvládnuť v jednej hre

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
To je zrejme vyvoj hraca ako takeho (ktory niektore hry len nakopnu spravnym smerom). Tak ako pokrocilych hracov D&D/Dracaku asi casom opusti nazor, ze DM je tu na to, aby zabil hracov a hraci na to, aby zabili DMa, alebo ked hraci a DM pridu na to, ze pribeh je lepsi ako chaoticke (aj ked mozno zabavne) znasilnovanie stromov a krcmarovych dcer, tak sa casom tiez hraci vyvinu v to, ze loot a XP nie je to prave.

To mi pripomenulo situaciu, ked sme zhruba pred rokom chceli odohrat Biely hrad (legendarne dobrodruzstvo z Draciho doupete) a inak, nez ako frasku sme to nedokazali, jednoducho nam to prislo detinske.

S tym tvorenim postavy som mal osobne problem uz na Cerberovom one-shote v Kosiciach. Jednoducho som vyhlasil, ze nechcem featy, lebo mi prislo divne zabit zo stvorhodinoveho sessionu hodinu generovanim postavy, kde sa polovica veci aj tak nepouzila.

Takisto by som mal odpor voci opekaniu slaninky, hodinovom obchodovani (pokial to nie je nejaka extra drama), nahananiu sliepok domorodcov (pozdravujem legendarnu Shadowovu sessionu) a podobne.

Jednoducho, clovek sa vyvija a kopa veci, ktora mu kedysi prisla genialna, mi teraz pride tak, ze sa chytam za hlavu.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
tu nejde len o ten loot a xp. ide o to ze kym clovek nevie ze rpg sa daju hrat aj inak, tak dusi to DrD a neriesi... jak si ale zahra nieco co je totalne ine (MW, Wushu whatever) tak tak sa mu znacne rozsiri obzor a zacne si vyberat co a ako chce hrat.. no a potom tu je problem ked skupina ktora roky drvila DnD zrazu zisti ze kazdy clen si hru zrazu predstavuje inak a spolocne hranie je potom znacne ohrozene.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
next weekend.coming up:

čaká ma obdobný zážitok v DrD grupe v Záhorskej...

"teším" sa...  :?

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Hmm
kedze som vlastne az do tohtorocnej jesene nikdy nehral D&D-like hry tak ma nejak loot a XP (cerebro je aj tak skupan) az tak netrapia.
Roleplayingova online minulost ma naucila si skor vazit dobreho, prepracovaneho a dramatickeho pribehu ktoreho sa sam mozem stat sucastou (urcite nezabudnem na mnohe Guild Wars roleplay sessiony ked som bol divakom a hercom aj do 5tej do rana (a obcas sme sa nepohli z jednej lokacie - nebolo nutne :) )).
Na D&D-like ma casto prave pravidla a hlavne kocka otravuju. Zly hod obcas pokazi peknu cast pribehu ktora by sa mohla odohrat :(

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Aljen: opakujem ze tu nejde ani tak o ten loot a xp ale o pohlad na RPG ako hru. ty si trochu specialny pripad kedze mas hlavne MMORPG pozadie (co je podla mna este horsie  :lol: ) ale to co hras s Cerebrom je to co sa nazyva 'klasicke hranie'...

a tu nejde o ten roleplay, ten moze byt uspokojujuci aj v DnD (a mozno, hoci sa tomu zdraham uverit aj v MMORPG)... a nejde tu ani o kocky.

ide o to co ta hra hracovi prinesie, aky druh zabavy poskytne. 'alternativne (nespravne indie) hry' poskytuju totiz vacsinou nieco uplne ine nez DnD, DrD, GURPS, Shadowrun a spol.
ako priklad dam Wushu/Roanoke o ktorom je tu aj thread: v zivote mi 'klasicka hra' nedokazala navodit atmosferu akcneho filmu.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ono su tam predovsetkym ine druhy zazitkov. S neviemkym som mal debatu, ze klasicke hranie je ako TV serial - clovek si sadne, popozera, vie, ze kazdy tyzden bude mat tu svoju davku zabavy, ci je leto, ci je zima a pod.

S alternativnym hranim je to skor take ako kino. Je raz za cas, niekedy sa clovek netrafi do spravneho filmu alebo nalady (alebo uvidi film za 20%), ale ked sa kino vydari, tak je to zazitok, co sa odrazi na dlhu dobu.

Zrejme sa neda povedat, co je lepsie, kazdemu vyhovuje nieco ine. Akurat moze nastat stav, ked filmovi fajnsmekri sa zacnu divat na klasicke TV serialy s nadhladom, ironiou alebo cistym pobavenim. (Serial, ktory kedysi clovek zral, sa v ociach casom uplne zmeni.)

_________________
Light hand of Empelol.


Naposledy upravil alef0 dňa Po. 26. Nov 2007, 16:12, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

Cisárovná
Obrázok používateľa

Založený: 17.04.2006
Príspevky: 893
Body: 3
Bydlisko: intrákové podzemie Bratislavy
Pohlavie: Žena

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
velmi pekne prirovnanie :)

a dost s tym suhlasim...

_________________
Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music.
Don't try to change things you can't change. Try to learn how to accept them.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Zovšeobecnene tvrdím:

Dá sa vrátiť späť ku "klasickým" hrám. Avšak je to návrat späť s jasnejšou predstavou, ako by DrD / DnD / VtM / Shadowrun / whatever mohol fungovať a ako nie. V očiach ľudí bez tejto predstavy je jej uplatňovanie kazením hry.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nebude to tym (aspon mam taky pocit), ze mnozstvo hernych prvkov pouzivanych v alternativnych pristupoch je uplne protichodnych proti tomu, co sa traduje v klasickych hrach? A ked nie protichodnych, tak nepredstavitelnych?

Kedysi som si napr. nevedel predstavit, zeby mohol napr. hrac nieco opisovat (miestnost a pod.), ved to by bolo proti mojim predstavam a pravomociam a takych veci je viac.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
súhlas s Bifim a alefom.

viem si celkom pekne predstaviť viesť hru v DrD/DrD+/SR/DnD... s tým, že by hráči mali právomoci posúvať a tvoriť príbeh.

zažil som už niečo podobné v skupine kde sa DM striedali; pri dôraze ukončiť story arc na jednom sedení by toto mohla byť fajn alternatíva - tak aby si kreslo PJa bral vždy niekto iný.

aby som to napasoval na levov príklad: to bude ako keby seriál postupne režírovali všetci herci hrajúci titulkové postavy.

ďalší nápad je hra bez DMa, to však zaváňa Chaosom.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
trochu by som s alefom polemizoval ohladom toho prirovnania film/serial, pretoze sa to opiera o jeho vlastne skusenosti... alternativny sposob hrania neznamena one shoty ani nic podobne, naopak je vela hier ktore su na kampanove hranie priamo robene alebo su na ne minimalne bez problemov pouzitelne (TSoY, Burning Empires/Wheel, conspiracy of shadows, prime time adventures, Fate atd.)

to len my sme mali stastie na jednorazove hry.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
čo vymyšlate...
rozdeliš systemy na DnD a na indie a konec? nič ine? black & white?
nedaju sa kombinovať?
maju myslim obe sancu sa vzajimne doplnat

ach, tieto debaty, prepačte za moju neokrochanosť (alef nezabudni poplakať jebovi na rameni..ehm prispevku)

akosi mi vobec nechybaju tie indie hry, lebo sa tam nemozem stotoznit s postavou z ceruzky, papiera a statov tak ako sa možem v d20novom systeme...
proste nepoznam tu postavu, je mi cudzia a to že sa cas z nich hrava len epizodne tiez neprosieva vzitiu sa do role/ulohy...
nebavi ma hrat nikoho... faceless jerka bez nejakych statov. jak v tom mountainbitch... (ak corvus bude namietať čo som to nepovedal skorej, tu je moja odpoved: nevedel som ake je pre mna doležite zžit sa s postavou aby mi čosi povedala, aby som si ju vedel prestavit a aby som poznal jej slabiny a sily)

toto by bolo na dlhy clanok, ale nemam chut po celom dni v praci nejako riesit teto veci.. sorry...
nechapem co je zle na upgradovani statov, na xp, na istej forme lootu (ach ano, ale WoW som nehral a viete jak to myslim, tak prosim bez [vymazané] poznamok) pokial nezatienuju hru a vyvoj postavy (v indie hrach, aspon tych co poznam, je nejaky vyvoj postav???)

to može byt aj to prečo nemam rad MMORPG.. nemaš ending... nebavi ma len zbierat zbrane... a rovnako ma nebavi hrat len taku epizodku :)

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 93 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun