Ked uz hranie po sieti, tak cez
OpenRPG. Hral som tak kadeco, aj viedol niekolkorocnu kampan. Ma to svoje vyhody, ale aj nevyhody.
kulik napísal:
Ešte ma napadla jedna, dalo by sa povedať výhoda. Ak má GM dopredu pripravené rozsiahle opisy a neinteraktívne scény môže ich rovno zavesiť do textového poľa a nemusí ich hráčom predčítať čo mu poskytne čas ak ho potrebuje.
Toto je vyhoda hlavne, ak s ludmi zbiehas predpripravene dobrodruzstva v niecom silne GM-centrickom. V momente, ako zacnes hrat nieco, kde maju hraci vacsie pravomoci, zacina to by skor problem, v kombinacii s:
kulik napísal:
A aj hráči nemusia po jednom vravieť čo idú robiť, proste to napíšu a je- tj. žiadne prekrikovanie, ide to rýchlejšie a hráči môžu detailnejšie popísať čo a ako to robia... ...zase sa tie činnosti môžu prekrývať- niekto napíše že sa napije z pohára, ktorý niekto v tom momente hodil o zem (tam by sa asi uvažovalo, kto má skôr iniciatívu).
Hraci musia byt disciplinovani a podobne ako vo forovych play-by-post neposuvat rozpravanie jednym dychom o privelky kus dopred - spoluhraci musia mat cas reagovat. Aj zo strany GMa to vyzaduje trochu iny pristup - tym, ze nema k dispozicii nonverbalnu komunikaciu od hracov, musi vediet odhadnut, co znamenaju rozlicne druhy hracskeho mlcania, napriklad.
Napriklad taky Shadowrun je ale velmi dobry na taketo hranie, pretoze vdaka mediu moze GM komunikovat s jednotlivymi hracmi bez toho, aby to ostatni videli (na rozdiel od posielania papierikov / chodenia za dvere). Co dodava hre celkom zaujimavy smrnc
O veciach ako posielane rozlicnych vizualov (pripadne audiovnemom) rozlicnym ludom ("Toto vidite" a bum, kazdemu iny obrazok... co oni nevedia) ani nehovoriac.
Ale zasa take PtA je po sieti problematickejsie, a Polaris si velmi nechcem ani predstavit.