OK, tak na zaciatok - ja nikoho neodsudzujem za to, ze hra WoW-ko. Je to jeho vec. Neodsudzujem hraca ale kritizujem hru
Aby sme mali jasno. Vase vlastne zavislosti a uchylky su vasa vec (rovnako ako tie moje su vecou mojou
).
Poiux napísal:
sposob a volnost manevrovania,pohybu vo svete... etc.
To nebolo nikdy nic objavne a nove, niektore single hry to dokazali uz pomaly desatrocia pred WoW-kom. Sorry
Poiux napísal:
sa to zvrhlo, vznikli battlegraundy a bolo videt kam to povedie a kam sa to aj dostalo - k nahananiu sa za equipom a ak chce byt clovek aspon priemerne silny, tak musi za tym sediet do aleluja
To sa tu cely cas snazim povedat. Nic sa nezvrtlo. Ta hra tak bola projektovana od zaciatku - ergo moje "zly system".
Poiux napísal:
Co sa tyka toho, ze niekto znenavidi nieco len preto, ze sa o tom bavia jeho spoluziaci do omrzenia... co je to za dovod... moji sa bavia do omrzenia o hokeji, nebudem nenavidet hokej koli tomu...
Poukazovanim na nedokonalosti oblubenej modly by som nenazyval "nenavistou", prilis silne slovo - z tohto pohladu je mi WoW-ko uplne ukradnute
Skor by som to nazval nechutou k spolocnosti, ktora tuto hru vytvorila. A zvysok vid. moje prirovnanie k telenovele
Poiux napísal:
Illidan a Dostojevskij. Rozdiel. A riadny. Hodnotovy, obsahovy a tak dalej. Neporovnatelne.
Ako som napisal rozdiel v tom nie je. Vnimas veci prilis zo zemskych rozmerov
Kazda vec ma pre jednotlivca taky vyznam, aky chce aby pre neho mala. Dokonca i na tom obsahu a hodnote zalezi na konkretnej osobe cloveka, nie na samotnom diele. A v konecnom casovom zuctovani maju obe veci uplne rovnaku hodnotu.
Poiux napísal:
Hej. Novy plyn. Plyn sa meni. MMORPG su interaktivne hry. Pribudaju nove veci, povolania, oblasti a neviem co... Svety sa menia. WoWko sa meni. Ci k lepsiemu, to som myslim uz rozobral, ale meni. Za tymi zmenami niekto stoji, ciasi praca. Za pracu je normalne, ze sa plati. Platia ju hraci, pac hraci hraju hru. Je pochopitelne, ze firme ide o zisk a preto neplatia 100 ale 500 sk mesacne (aspon myslim ze je to 500). Ci sa to oplati je zase na zvazeni toko ktoreho jednotlivca, pac vkus je dost subjektivna vec.
Je to 500.
Myslim si, ze Cerberove prirovnanie ku knihe bolo adekvatne. Ano, trochu sa prostredie meni (a mnohokrat vobec nie k lepsiemu
), ale clovek stale plati za ten isty obsah, len aby sa dalej mohol hrat. Prakticky neustale investuje peniaze do toho isteho, stereotypneho a po kratsom (ci dlhsom) case i nudneho. Je to ako by som si kupil napriklad Knights of the Old Republic, zahral si to a ked by som to chcel zahrat znova musel by som znova platit. Pripadne ak by som to chcel zapatchovat, pretoze to tak uz byva, musel by som platit dalsie peniaze. Okrem toho podpora takejto hry netrva vecne, jedneho dna skonci a potom mozes CD/DVD pouzivat ako podlozku pod poharik, pretoze si uz v zivote nezahras - a v konecnom dolsedku do toho investujes sto nasobne viac (ak nie viac) ako ja do jednej hry. A tu si budem moct zahrat aj za 10, ci 20 rokov (pokial to Microsoft a jeho debilne riesene systemy, dovolia
).