alef0 napísal:
Co robit, ked si pripravite uzasne patvrstvove detektivne dobrodruzstvo, kde mate do detailov naplanovane, co sa ma stat a nakoniec zistite, ze hraci skoncia v prudkom zakyse?
Ještě bych se s dovolením vrátil k původní otázce (která mi předtím unikla). :ikonka01:
Jeden herní designér razí teorii, že speciálně v detektivních dobrodružstvích nejde o to, zda hráči najdou stopy, ale jak si s nimi poradí. Tedy, hráč který je na tom správném místě prostě najde všechny dostupné stopy, které tam jsou a které si DM pracně připravil.
Nicméně to, že je najde ještě neznamená, že mu vyžvaníme o té stopě všechno, co se o ní dá zjistit. Prostě ji jen najde. To je základ. Další práce se stopou (k čemu je a jak se pojí s ostatními) to je právě pointa onoho detektivního dobrodružství.
Pokud tedy zákys nastává proto, že hráči nehodili Spot/Search Check, je to špatné. Pokud hráči nejsou schopní dát stopy dohromady asi z nich nebudou dobří detektivové. I tady bych to neřešil odhalením těch současných stop nějakým Knowledge checkem (protože o tomhle detektivka není - ta je o tom okamžiku prozření, kdy si řeknete - aha, takhle to do sebe zapadá a o to by vás hod okradl), ale přidal bych další (a event. další a další) stopy, dokud by se nějak nepohnuli.