HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 33 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia
Autor Správa

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
este je tu zrudi ktory sa ponukol odmastrovat kampan Paths of the Damned z wfrp2.
bud vo warhearte alebo vo wfrp2. to je na dohode.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Schattenjäger Inquisitor
Obrázok používateľa

Založený: 14.05.2006
Príspevky: 21708
Body: 61
Bydlisko: Holy Terra
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
stezky prokletých by som odmasteroval, ale dal tam aj mnoho ineho, svojeho :)

inak corvus, zrejme si ma az tak dobre necital, lebo (prečital som si rozbor prveho bodu) som sa celkom aj ja vyjadril, že niesom len za to, aby si len PJ pripravoval pribeh...
ale čo už.. kto chce psa biť, palicu si najde :ikonka01:

_________________
We are the Pilgrims, master; we shall go
Always a little further: it may be
Beyond that last blue mountain barred with snow
Across that angry or that glimmering sea ...

fly me to the moon and let me dance among the stars
=][=


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nebud paranoidny. toto nebolo o nijakom biti psa.
ak som ta zle pochopil a si za to aby mali hraci rozpravacske pravomoci a autorsky sa zapajali do tvorby pribehu tak sa ospravedlnujem ale z tvojho postu som to nevyrozumel.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Pútnik

Založený: 31.05.2007
Príspevky: 8
Body: 5

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Chcel by som este nieco povedat k mojej hre.

Nebol som asi prave najlepsim hracom, bola to pre mna v podstate nova skusenost, postavu som si tiez este nestihol velmi rozvinut a navyse mi proste neide az tak dobre spontanne reagovat v priamej reci. Riesenie konfliktov mam rad, aj principy, na com by mala byt hra zalozena, problem je v tom, ze mi to proste az tak dobre neide (ale vidno to napriklad uz podla knih co citam alebo o co sa vo fantasy zaujimam - su to prave tie menej epicke zalezitosti, hoc i takych sa najde dost.) Ja som ako hrac uz skazeny vselicim a chybaju mi neiktore skusenosti.
Snad to so mnou nebolo doteraz az tak zle, rad som sa ale zucastnil.

Akosi som citil, ze nejaky takyto problem s pristupom hracov a GM k hre nastane a tiez som s tym uzrozumeny a chapem to.


Hore
 Profil  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
k tomuto celemu este linka na vyborny a zrozumitelny clanok od Baja na tuto temu:
http://metagame.bloguje.cz/592406-zodpo ... ch-her.php

su tam spomenute tri sposoby aky sa pri klasickej hre pripravuje pribeh:

1. Vypravěč chce dát postavám dobrý příběh (ať na základě preferencí svých, nebo hráčských) – metoda Railroad

2.Důležitá je svoboda hráčů – metoda Nečinný bůh

3.Důležité je obojí – metoda uzlové body

prave tretiu metodu vy vsetci preferujete a presne tak sme aj doteraz hrali.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Totálne aplaudujem Corvusovi za odvahu a úprimnosť, za jasne a zrozumiteľne položené otázky a za ohľaduplné a vnímavé spracovanie odpovedí (ktoré sú starostlivo zodpovedané) a vyvodenie záverov. Nebol by som sem napísal (je to vaša téma), ale "it got me going" a preto prosím o odpustenie, ak sa sem nehodí alebo bude nanič to, čo sem práve postujem. (Corvus má môj plný súhlas ak sa to rozhodne vymazať či oddeliť.)

Ja problém vidím z odlišnej perspektívy, tak ako aj vy individuálne máte odlišné perspektívy (síce neviem, ako hráte, ale mnoho vecí je v tejto téme vysvetlených). V RPG teórii som namočený už šiesty rok a posledné 4 roky hrám skoro len "cielene príbehovo", t.j. s použitím mnohých techník, ktoré tu Corvus výstižne identifikuje ako odlišné od "klasického hrania" (otázku, nakoľko existujú rozdielnosti v samotnom "klasickom" hraní, teraz ponechám bokom). Rozbieham práve hru, ktorá je pre mňa osobne návratom k "plain old fun", aké nám kedysi dávno dávalo DnD, pred tým, ako sme od neho začali očakávať veľké veci. (A k tomu, čo sa dá/nedá robiť s DnD či inými "klasickými" hrami, sa žiada veľa povedať, ale snáď niekde inde, niekedy inokedy.) Takže niekde sa stretávame, akurát ideme opačným smerom - a preto mi napadlo, že sem dám zopár svojich myšlienok.

1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?
V poslednej dobe mám pocit, že existuje aj stredná cesta. Dlho som tak viedol rôzne hry v GURPSe (najmä Vampire), ale aj DnD 3e, WFPR 1e a všeličo ďalšie. Je to robenie príbehu postavám na mieru. Hráč tvorbou postavy dáva najavo svoje preferencie (ak si dá vysoké zakrádanie sa, chce, aby v príbehu jeho postava mala možnosť sa zakrádať; ďalej voľby zvláštnych schopností, kúzel, majetku, kontaktov, situácie opísané v backgrounde postavy atď...) a GMovou úlohou je byť schopný ich identifikovať a vymyslieť na ne príbeh. Nehovorili sme o tom otvorene, ako je teraz módou v prípravných stretnutiach, ale istá komunikácia tam prebiehala. Taktiež hráči často vstupovali do hry domýšľaním detailov o svojich postavách, ktoré zároveň boli podieľaním sa na tvorbe prostredia/príbehu (čo je ostatne často primárna funkcia backgroundu postavy). Pričom ako GM som si veľmi nepripravoval lineárne príbehy (mapy vzťahov som nezávisle na Edwardsovi vymyslel niekedy v '96), ale povedzme, "uzlové scény". Hráči svojimi voľbami v hre deklarujú svoje preferencie a tým aj spolutvoria príbeh (ak je GM dostatočne reflexívny). Áno, tá spoluzodpovednosť nebola implicitná, ale nehrali sme tým "klasickým" spôsobom, že hráči si prežívajú GMov pripravený príbeh a ich úloha je redukovaná len na herecké vypĺňanie hluchých miest a prekonávanie prekážok spôsobom, aký si GM vopred zaumienil. (A pritom sme nehrali narativisticky.) Teraz túto metódu plánujem vzkriesiť a používať s čo najväčším uvedomením.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?
Toto je jedna z vecí, ktoré som na vlastnej koži pochopil niekedy v roku 2002. Aj keď možno nie je každý hráč zodpovedný za príbeh, každý hráč musí byť zodpovedný za zábavu ostatných hráčov. Dokonca som sa stretol aj s tým, že hráč, ktorý sa tak zachoval, z toho obviňoval GMa, že nedokázal vytvoriť taký podnet, ktorý by tomu zabránil (pritom uznať, že bol prick a urobil si nekompatibilnú postavu, bol problém). Odhliadnuc od názoru, že postava skutočne nie je hodinový strojček (čo vcelku dobre rozoberá Bajo), si dnes myslím, že takéto chovanie je proste výsledkom nedostatočného taktu, ohľaduplnosti, či schopnosti komunikovať na ľudskej úrovni a sú to teda ľudské (nie hráčske) zlyhania, pre ktoré už nemám toleranciu.

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?
Neviem, či sa to dá oddeliť. Za úplne legitímne odpovede považujem "príbeh je dobrý, ak mi dá dostatok podnetov na dobré vcítenie sa do postavy" alebo "chcem sa vcítiť do postavy v zaujímavom príbehu" a pod. Problémom pre teoreticky podkutých hráčov je samozrejme definovanie príbehu. Lenže bežný hráč si pod dobrý príbeh zaradí čokoľvek - od dobrej scény alebo dobrých opisov GMa, cez to, že sa niekoho postava dobre zachovala, GM vytvoril pútavé NPC, alebo že veci dávajú zmysel, až po pripravený sled scén alebo kladný koniec kampane. A má na ich základe úplne legitímne očakávania.

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?
Ja chcem teraz skúsiť mástrovať tak, že kampaň bude štrukturovaná na "akty" (čosi ako krátke dobrodružstvá dĺžky 1-2 sedenia), ktoré síce možno budú mať pripravený sled scén, ale bude spústa priestoru na rozhodovanie hráčov medzi týmito "aktmi". Čiže trebárs v prvom dobrodružstve postavy zaženú zlodejov, ktorí chceli vylúpiť obchod modžského kupca, ale potom sa hráči môžu rozhodovať: budú chcieť skúmať, čo je na tom kupcovi podozrivé? alebo prenasledovať zlodejov do ich úkrytu? alebo začnú nové (spočiatku nezávislé) dobrodružstvo?

5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?
Súčasťou takýchto rozhodnutí musí byť istá taktika, ktorá je samozrejme založená na informáciách o potenciálnych ziskoch a rizikách. Ak postavy stoja na križovatke ciest, pričom (ani hráči) nemajú absolútne žiadne informácie, ktoré im umožňujú sa rozhodnúť, tak je to "ne-voľba". Nie je to situácia, v ktorej sa dá urobiť rozumná voľba a tá križovatka tam vôbec nemusela byť. (Z čoho vyplýva, že ma ako hráča asi viac vytáčajú momenty, v ktorých sa mám rozhodnúť, ale nemám ako, ako momenty, keď GM chce do hry nejaký obsah dostať stoj čo stoj.) Ak je to povedzme križovatka medzi dlhou, ale bezpečnou cestou a krátkou ale tŕnistou, tak už to voľba je - a je to dokonca príbehová voľba. (Obzvlášť, ak v hre aj ide o čas alebo o zásoby, t.j. postavy môžu aj niečo získať, ak sa vyberú kratšou cestou.)

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?
Asi áno, lebo to zneplatňuje moje taktické voľby ako hráča. Bajo raz rozprával historku, ako si v DnD na jedno hranie urobil vysokolevelovú postavu, absolútne zameranú na obranu, ktorá mala AC-čko snáď medzi 30 a 40. GM si hádzal skryte a trafil ho každým útokom. To naserie.  :D  Na druhú stranu, niektorí hráči majú radi "skrytý airbag", teda pocit, že ich GM zachráni, ak im to bude zle padať... Skôr si ale myslím, že aby taktické voľby pri tvorbe postavy a hre samotnej (najmä v boji) mali ozajstnú váhu, hody by mali byť otvorené. Ak GM chce postavy zachrániť, nech si nájde iný spôsob, je ich dosť.

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?
Na hrách využívajúcej konfliktové riešenia mi občas vadí prílišná explicitnosť stávok. Rád ako GM používam zvraty a rád ich ako hráč očakávam.

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?
Toto je absolútne zásadná vec, ktorú ešte stále nie som schopný opísať/vysvetliť klasickým hráčom. Narativistické hranie proste je o postavách. Chýbajú mi slová, ako to vyjadriť. Každopádne teraz v mojej kampani chcem skúsiť "klasický" prístup, uvidíme, či sa podarí (mal som už zopár pokusov, a žiadny nevyšiel  :P ).

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?
Tak ja som teraz v bode, že si od dilem a ťažkých príbehov chcem trocha oddýchnuť (neplatí to však úplne, viď moja hra Contenders na RPG fóre). Takže chcem urobiť kampaň, ktorá bude o priamočiarych kvestoch, taktickom boji a dobrej zábave. Samozrejme, kľúčové je, aby boje/protivníci a scény v hre neboli náhodné, ale naviazané na hlavnú tému/zápletku. To je asi zásadný rozdiel oproti tomu, ako som videl DnD bežne hrávať.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?
Osobne by som povedal, že to závisí od systému. V GURPSe bude začiatočná 150-bodová postava už skoro "hotová", rovnako ako v DnD 15-levelové NPC-čko. Ale v klasickejšie poňatom DnD je 1-levelová postava len noob, o ktorom má zmysel začať hovoriť až po nejakých úspechoch, pričom tie úspechy sa samozrejme uskutočnia hraním. A niet asnáď väčšieho uspokojenia, ako keď hráč v hre zažije, že sa o jeho postave rozprávajú historky...

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).
Už som naznačil vyššie. Bežné scény majú význam len ako lepšie prekreslenie postavy, vzťahov medzi postavami, vzťahov medzi postavami a prostredím, prostredia alebo témy, či háčik alebo spôsob odovzdania informácií, ktoré sa neskôr ukážu ako dôležité. Čo sa dá vcelku napasovať na veľa scén...

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Legenda

Založený: 30.04.2007
Príspevky: 1081
Body: 2
Bydlisko: ZA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1.Hral som hlavne hry kde hrac v podstate netvoril pribeh Drd, Dnd, WoD, alebo len v urcitej miere. Ta miera v ktorej hrac zasahuje do deju v tychto hrah mi v podstate stacila, ale tazko povedat, este som nehral hry ako My life with Master, Wushu, takze neviem posudut.

2.Treba v tom najst primeranu mieru. Ked sa paladin zacne chovat ako suknickar a neznaboh, tak hra moze sklznut do dost plitkeho humoru.

3.Obidve veci su pre mna rovnako dolezite.

4.Zazil som hry kde sa hra uz dost rozpadala. Bola tam uplna volnost. Hra zacinala byt pre niektorich dost nudna. volnost je dobra (nutna), ale treba brat ohlad na vsetchych hracov.

5.Nevadi mi to, ak sa o tom nedozviem. A ak sa o tom dozviem, tak by mi to asi nevadilo, ale nesmelo by sa to diat casto.

6. Ak tym riesi nejake fatalne situacie, ako npr. nezmyselna smrt postav, tak mi to vyhovuje. Nemam rad ked niekto zosiluje prisery.Aj ked sam som to robieval ked som bol PJ, lebo som si myslel ze hracov hra nebude bavit ked tam budu velmi slabe prisery, ale ako hrac som prekvapivo zistil, ze to vobec nevadi, ked postavy stretnu uplne slabe prisery.

7.Chcel by som mat aspon nejaku predstavu co mozem ocakavat, napr. ze ked niekoho pekne pozdravim, ze mi neda za to facku..

8.Obidve veci su rovnako zaujemave, v poslednom obdobi ma celkom zaujala ta druha vec.

9. Hra by mala mat stavu a trochu napatie. Hra je zaujemavejsia ked su tam tazke rozhodnutia, riesenie medziludskych vztahov a patranie kto je vlastne s kym a preco, a nakoniec zistit ze to bolo uplne naopak.  :)

10. Dobre je mat nejaky backgroud, ale clovek sa vyvija. Ale nejake zakladne veci by mali byt stanovene predom, a proti nim by nemal ist, jedine vo velmi extremnych situaciach.

11. Vacsinov sme to hrali tak pol na pol. Aj pri obycajnom nakupovani moze vzniknut vela srandy..


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
odpovede od Aljena:


1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?
Mam rad ked ma pribeh hlavu a patu (1 hlava a milion piet), a ked nieje od zaciatku kliseovite priehladny. Takze som rad ked ma GM aspon koncept. Ale pocit ze moje rozhodovanie nieco meni a ze v kazdom momente mozem rozhodovat ako sa pribeh bude odvijat je pre mna dolezity. Ak by som musel odpovedat jednoznacne, tak niesom rad ked som len divakom.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?
Nie. Zabava je pre mna prvorada  a urcite by som nepresadil volu postavy na ukor celej hry alebo pribehu (napr. ze by som ako paladin zburcoval cely tabor nepriatelov pretoze sa nechcem sneaknut okolo ale radsej chcem hrdinsky umriet v boji)

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?
Obidve je pre mna dolezite. Ak by som si musel vybrat, uprednostnim pribeh. Vacsinou sa ale snazim aby postava k pribehu nejak postavila (podla jej osobnosti) a sucasne ho neznicila

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?
Absolutna volnost moze viest k dost velkej nude, ale ako som uz pisal pre mna su dolezite obidve veci cize linearny pribeh ktoreho sa GM uzko drzi (a teda moje rozhodnutia ako postavy vela neovplyvnia) by velmi netesil.

5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?
Kedze neviem co by bolo vlavo tak nie  Ak je logicke a realne stretnut zbojnikov a druzina by boj uvitala (dlho sa nic nedialo, a je malo informacii ktore sa mozno budu dat ziskat od porazenych zbojnikov atd) tak mi to vobec nevadi.

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?
Nie nevadi. Nahoda moze rovnako ako tvrdohlave spravanie postavy fatalne znicit pribeh (Hlavny zaporak padne po strasnom criticale, nielen nahodna smrt postavy)

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?
Jednoznacne to druhe v pripade ze sa GM zachova aspon trochu logicky. Real svet sa tiez nesprava ako chceme a ako planujeme. Mnozstvo veci ovplyvnuje to ako sa na nase akcie pozeraju ini.a ako sa zachovaju

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?
Obidvoje . Najradsej rozvijanie vztahov postav a  psychologiu mojej postavy podla toho ako sa spravali pri questoch a ulohach. Cize prirodzene podla toho ako sa postavy javia v extremnych situaciach si o nich moja postava robi nazor. Taktiez nie vzdy mam ako hrac prave naladu na dungeon alebo na psychologiu a socialne konflikty.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?
Opat zavisi od mojej momentalnej nalady, ale na 70% uprednostnim to prve.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?
Skor to druhe, aj ked postavu mam viacmenej pripravenu vopred s tym ze viem ako sa priblizne v akej situacii zachova. Zavisi to od jej moralneho kodexu a vnutorneho vnimania dobra/zla a toho co je pre nu dolezite/nedolezite.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).
Ak tie bezne veci nezabijaju "film" tak ich vitam. Jednoznacne by vsak nemali byt pricaste. Rozhodovanie sa co robim kazdu hodinu a co si davam na veceru kazdy den je nudne.
Tieto veci by vsak mali byt pritomne na upokojenie dynamickeho pribehu a nutnosti nieco zavazne riesit.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

röndör
Obrázok používateľa

Založený: 21.07.2004
Príspevky: 15706
Body: 310
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Vyhlasenie: som strasne ovplyvneny DMovanim stareho D&D, takze aj odpovede budu take :-)

1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?
To zavisi od nalady, rozpolozenia a zostavy hracov. Som schopny a rad skonzumujem aj temer hotovy pribeh, aj ked vo svetle novych skusenosti by som podla okolnosti doplnal DMa (ak by to nenarusovalo priebeh hry). Na druhej strane, ak vidim, ze to ma zmysel a som na to psychicky pripraveny a naladeny, rad sa v ramci experimentu pridam ku kolektivnej tvorbe pribehu. V tomto ohlade som dost schopny prisposobit zvysku.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?
Skor je pre mna dolezite, aby chovanie postavy malo aspon nejaku logiku. Otazka, ci mam obetovat tuto logiku pre pribeh, zavisi od situacie. Urcite by som sa vyhol postavam a situaciam, ktore by si ukradli sedenie (pribeh, kde postava riesi veci a ostatni robia prstovy mlyncek) pripadne niecomu, co by pribeh znicilo a hracov frustrovalo - v tom pripade som ochotny obetovat aj tu logiku.

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?
Zaujimavy pribeh mi prinasa hlavne Zabavu. Vcitenie sa do postavy skor Zazitok. Paradoxne najzaujimavejsie sessiony boli s odstupom casu jemne viac o Atmosfere (a s tou ide aj vcitenie sa do postavy) ako o pribehu. Ako bude spomenute nizsie - v castych a oddychovych sessionoch by som zrejme nemal chut na ciste prezitky - tam mi skor ide o pribeh. V zriedkavych stavnatych sessionoch mi ide skor o kombinaciu, aj ked cisto psychologicky session som este nezazil.

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?
Neviem si predstavit totalne absolutnu volnost bez ciela, podla mna je taketo v prvom momente nesmiernou zabavou, ale velmi rychlo by ma to prestalo bavit. Pribeh by sa mal hybat a je jedno, ci donho kope DM stylom "a teraz strih" alebo postavy, ktore ho chcu spolocne posunut. Pribeh nemusi byt nutne predpisany do bodky, ale nejake oporne body / momenty by v nom byt mali.

5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?
Prekaza mi, ak nadobudnem dojem, ze nech robim co robim, niet inej cesty, len tej ktoru, vidi DM a o ktorej si DM mysli, ze je jedina spravna. Ak by stretnutie so zbojnikmi bolo prirodzene z hladiska pribehu a ja by som sa nedozvedel, ze by bolo jedno, ci by som isiel vlavo alebo vpravo, neprekazalo by mi to.
Ale znacne by ma nahnevalo, keby som s ostatnymi vymyslel prirodzeny iny sposob prekonania zbojnikov (napr. obidenie celeho lesa) a DM by tento sposob nasilne a uporne potlacal a to navyse v duchu ,,keby ste ich boli rovno zabili miesto robenia blbosti, nemali by ste problem".

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?
Som za falsovanie hodov v pripadoch, ze by situacia mala frustrovat hracov alebo zdemolovat pribeh a teda len v pripade, ze je to pre dobro hracov (z hladiska DMa; i ked to moze byt subjektivne).

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?
Mam rad, ked mam dojem, ze mam na pribeh vplyv a to v oboch pripadoch: bud nan mam skutocny vplyv (akcie sa odvijaju od mojich akcii, lebo nejestvuje predpisany scenar) alebo som drzany v dokonalej iluzii, ze mam nan vplyv (teda ak akcia len vyvola inu vetvu v scenari). V tom druhom pripade je dolezite, ze ta iluzia musi fungovat - akonahle by som nadobudol dojem, ze nech robim, co robim, je to jedno, asi by ma to frustrovalo.

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?
Odpoved suvisi s trojkou. Trosku som zdeformovany klasickym hranim, kde bolo velmi malo prilezitosti na psychologizaciu a vztahy.  Ako som spominal, nevidel som cisto psychologicky session, cize neviem odpovedat, ale vedel by som si predstavit ako specialitu co i bezpribehove vztahove sedenie - ale nemam predstavu, ci ako dlhodobu zalezitost.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?
Na pravidelne dlhodobe hranie mi pride lepsia skor nejaka odreagovavacka, kde nepotrebujem, aby mi mozog bezal na 200% a to i za cenu toho, ze Zabava bude nad Zazitkom. Moralne dilemy a tazke rozhodnutia (spajane so Zazitkom) rad riesim na chutovkovych hrach.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?
Nemam chut ani volu zozrat pripravou postavy dlhsi cas nez samotnym hranim a to i za cenu toho, ze postava by sa v pribehu rapidne (mozno i nasilu) menila. Skor mat nejaku ideu a nacrt a zvysok rozpracovat az za hry. Pride mi to tak, ze kopa veci utrapne pripravenych vopred sa aj tak v hre nepouzije a naopak.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie)
Pribeh by sa mal posuvat. Nepride mi ktovieco, ked zo stvorhodinovej sessiony sa dve hodiny zabiju nicnerobenim, co nema pre zabavu a vyznenie skoro ziaden vplyv. Ak sa taketo veci deju, tak skor len velmi zriedkavo (alebo ako lyricky exkurz pre neviazanu zabavu, po ktorej si vsetci povedia, ze pokracujeme seriozne dalej).
_________________

Inak pri pisani dotaznika som zistil, ze pri hrani mi velmi zalezi na zostave ostatnych hracov. Ak je spravna zostava ludi, tak som ochotny hrat styly, ktore by ma za normalnych okolnosti az tak velmi nebavili. Bud preto, ze mi pridu uz nudne (napr. bezducha nelogicka rubacka, kde prisery su posadene do miestnosti v dungeone a cakaju na to, aby ich hrdinovia zrubali) alebo ma nelakaju. V prvom pripade som dokonca ochotny si zahryznut do jazyka dodrziavat dany styl hrania a v druhom pripade to povazovat za pekny experiment.

_________________
Light hand of Empelol.


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Po dlhom čase som sa rozhodol znovu vyplniť dotazník, lebo sa mi dosť zmenilo vnímanie RPG. Budem sa tiež snažiť dlhšie odpovedať než pôvodne.

1) Moja straight odpoveď je, že ma čisto reaktívne hranie absolútne nebaví. Pod reaktívnym myslím to, že s postavou iba reagujem na podnety od iných ľudí hrajúcich RPG. Rád mením svoj prístup k situácii - prístup herca, autora a režiséra. Nakoniec, to robia myslím všetci hráči (prístup autora - postava niečo vyzradí aby vznikol konflikt, prístup režiséra - "zoberiem najbližší konár"). Ide iba o to, že som si za poslednú dobu uvedomil aké je dôležité rozlišovať tieto postoje, a vedieť ich meniť podľa potreby. Takto si hru užívam aj ako herec, aj ako autor, aj pridávam svoje veci k réžii.

2) Tu sa nič nemení. Myslím si, plain and simple, že nie som ochotný ani schopný hrať s niekym kto sa vždy zachová ako postava. Roky nám to popisujú ako vrchol hrania RPG, ja v tom vidím jednoducho dysfunkčné hranie. Inak znova odborne povedané je to ignorovať ostatné prístupy hráča, a hrať iba ako herec, čo ako som vyššie spomínal aj tak nikto úplne nerobí (ešte som nevidel takého hráča, ktorý by občas nepoužil postoj autora, alebo režiséra). Takisto tento štýl hry nepozerá na ostatných hráčov.

3) Pretože vidím postavu ako nositeľa príbehu a nie naopak, odpoveď je veľmi jasná. Celý koncept vyzdvihovania vcítenia ako priority mi už dlhodobo uniká. Ja sa dívam na postavu a pozriem sa, či ma zaujíma alebo nie. Nepotrebujem sa do nej vciťovať. Moja posledná postava bola niečo, do čoho som sa po istej fáze hry ani nechcel vciťovať. Ale jej príbeh ma zaujímal, a citovo pohol. Rád mám konzistentné správanie postavy a vyžadujem ho. Ale príbehy sú príbehmi preto, lebo ich autor je mimo postavy a využíva tieto znalosti práve na to, aby vytvoril príbeh. A keďže nie som reaktívny hráč, podieľam sa na príbehu ako autor spolu s ostatnými.

4) Túto otázku stále neviem zodpovedať, je to taká "no no" odpoveď pre mňa, lebo ani jedna voľba mi nepríde dobrá. Hráč by mal mať prostriedky na tvorbu príbehu (či už dokonca len cez postavenie herca), a preto si myslím, že pripravený príbeh je jednoducho nezlúčiteľný s touto tvorbou, alebo produkuje nezaujímavé metaploty. C'mon, mňa nezaujíma čo sa deje na pozadí, mňa zaujíma čo sa deje postave. Na druhej strane, absolútna voľnosť by mala byť limitovaná napr. GMom alebo ostatnými hráčmi. Postava, ktorej sa nič nedeje a nemusí riešiť závažné veci, v literatúre nevystupuje takmer nikdy ako protagonista. Keďže som ale aktívny hráč, nepotrebujem aby ma niekto limitoval - pretože sám budem hľadať hru a hráčov, kde je samozrejmé, že v hre vzniknú konflikty a podobne.

5) Toto má dve roviny. Prvú som chápal vždy, a súvisí s tým, že GM používa svoju moc na konštrukciu svojho príbehu a svojho záujmu. To je podľa mňa presne v rozpore so skupinovou podstatou RPG. Druhú som pochopil pri Bifim, ktorý správne hovorí - čo je to vôbec za rozhodovanie, ak hráč nemá žiadne informácie? To predsa nepotrebujeme. Teda:

GM môže rozhodnúť, že na ceste k miestu stretnú postavy zbojníkov. To je ok. Pokiaľ ale dáva na výber hráčom možnosť sa im vyhnúť, a to iluzórne, že každá cesta vedie k zbojníkom, nie je to ok.

6) Falšovanie hodov je jedna z vecí čo nechápem. Ak nechcem náhodu, nehádžem kockou. Ak nechcem fatálne výsledky, vyčiarknem ich z pravidiel, alebo pridám mechaniku, ktorá im zabráni. Práve tajné hody sú ľahkým systémom ako môže GM manipulovať s príbehom, a teda kocky stratia svoj význam.

No a stávky - elegantnejšie riešenie nepoznám. Hráči sa dohodnú na výsledkoch hodu spoločne ešte pred ním, a potom sa iba hodí. Tam sa nedá nič pokaziť.

7) Stávky. Naučil som sa ich až nedávno, ale teraz vidím ako je to dôležité. Priorita v konflikte má byť práve prehľadnosť. Hráč by mal vedieť, čo riskuje a aké výsledky má konflikt. Takisto by mali byť výsledky zaujímavé a rozvíjajúce príbeh. Ak to tak nie je, stačí čisto opisová scéna s dohodou medzi GMom a ním. Odpoveď je teda, že hráč by mal mať priamu možnosť ovplyvňovať výsledky akcii. Ešte by som rád spomenul iniciatívu. V D&D je veľa vecí ponechaných na GMov úsudok, naproti tomu dice diagramy zo Sex & Sorcery sú presne riešením zmätočných situácii, ktoré dávaju do hry prehľad a zabraňujú "scene stealingu".

Ešte musím spomenúť prehľadnosť stávok. Tá nemusí byť nutne presne popisujúca čo sa stane, keď padne na kocke to a to. Môže byť neurčitá a pritom jasná: ak padne to a to, nájdeš správne riešenie problému, ak padne to a to tak nenájdeš správne riešenie problému. Pritom po hode kociek sa môže scéna odohrať tak, že napriek zlému hodu postava problém vyrieši, neuvedomujúc si ale, že v pozadí tým problém iba odsunula, prípadne zhoršila.. a podľa príbehu sa opäť niekedy, možno aj o mnoho sedení ďalej výsledok hodu vynorí. Ale hráč vie presne, že postava zlyhala. Toto mi príde osobne.. kul.

8 ) V štádiu v ktorom som, preferujem osobný príbeh protagonistu, ale nemám nič proti druhému spôsobu. Ten je lepší pre postavy tvoriace družinu, inak mám problémy s viacerými protagonistami spolu - často sa ich osoby potlačia, a družina potom koná ako protagonista. Rozdiely medzi nimi sa často končia rozpadom skupiny, zvratmi a podobne.

9) Morálne dilemy. Ale proti Wushu mlátičke bez hlavy a päty, ale krásne akčnej a opisovej nemám nič.

10) Nie je prekvapením, že literárni autori nemajú často úplnu predstavu o postave pri písaní. Ja si rád pripravím tému. Charakter a podobne často dokreslím až počas hry. Tak najlepšie zistím, čo jej sedí, a čo baví hrať mňa a čo baví sledovať hráčov. Čím viac sa usmievajú, hovoria "ooooo" a podobne, tým lepšie vidím, ktorým smerom je zaujímvavé ju ťahať.

11) Tu som zmenil svoj postoj. Rozlišujem scény na konflikt (príbeh posúvajúce) a color scény. Tieto rozvíjajú atmosféru, drobnokresbu postavy, a dávajú aj trochu oddychu do hry. Nemali by byť však samoúčelné, mali by akcentovať tému a postavu.

Dôležitejšie sú konfliktové scény, ale tie color scény z toho robia.. proste viac ma vtiahnú do hry. Veľmi odporúčam pozrieť klasickú fantasy literatúru, ako dokonale narába s bezkonfliktnými scénami a ako v nich zvýrazňuje tému príbehu. A potom keď príde konflikt, tak nás chytí a nepustí, lebo sa už nevieme vďaka color scénam odtrhnúť od príbehu.

Ešte by som rád dodal, že sa v RPG podľa mňa zabúda na divákov. Každý z nás je divák v RPG. Každý z nás občas sleduje výstup inej postavy, sleduje scénu. A tak ako herec, autor a režisér tvorí pre diváka (a peniaze, ale to sa mi nehodí do analógie :D), tak by mal aj každý hráč brať ohľad na divákov.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Žoldnier

Založený: 29.09.2005
Príspevky: 206
Body: 5
Bydlisko: Praha
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?

Obvykle preferuji první variantu. Resp. to co se pod ní asi myslí, byť bych si dovolil tvrdit, že všichni GMové hodní toho označení dobře vědí, jak se liší příběh připravený od toho odehraného. Jako drobné povyražení si klidně zahraji i ve víc autorskou roli, ale popravdě řečeno jako častý GM si chci někdy taky odpočinout a prostě jen prožívat.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?

Je pro mne důležité, chovat se "dle postavy", ale myslím si, že dokážu najít řešení, které bude podle postavy a zároveň nebude mít fatální následky pro příběh. Pokud by to opravdu nešlo, nedokážu říct, jak bych se v danou chvíli rozhodnul. Precedenty existují pro obě varianty.

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?

Jedno bez druhého pro mne nemá smysl. Hra bez zajímavého příběhu nebo bez vcítění do postavy by pro mne byla polovičatá a moc by mne asi nebavila.

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?

Tak něco uprostřed. Mám rád široké mantinely. Tedy relativně velká volnost, ale zároveň i nějaké ty meze, na které je ovšem nejlepší vůbec nenarazit.

5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?

Když je to okaté, tak ano. Když je to tak přirozené, že to nelze poznat (nebo alespoň nelze říct s jistotou), pak nikoliv. Hraji s takovými GMy, kterým věřím, že pokud mají pocit, že by střetnutí se zbojníky mohlo být zábavné, pak patrně skutečně zábavné bude.

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?

Ne. Samozřejmě v rámci nějakých rozumných mantinelů.

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?

Rád se nechávám překvapit.

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?

Rozvíjím psychologii a vztahy skrze plnění úloh. Nevidím rozpor.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?

Ani jedno. Myslím si, že existují i jiné kategorie než morální dilemata nebo černobílá hra. Mám rád dobrodružství a napětí, záhady a nejasnosti, mám rád, když věci nejsou tím, čím se zdají být, ale speciálně morálních dilemat mám plné zuby.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?

V poslední dobu mi stále víc vyhovuje přístup 80/20. Tedy mít připraveno 80% postavy zpočátku, ale zbývajících 20% rozpracovávat a obejovat potom dlouho, třeba po většinu herního tažení.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).

Tady bych taky uplatnil přístup 80/20. Tedy 80% toho běžného času ve hře by se mělo směstnat do 20% herního času. 20% těch napínavých příběh posouvajících se události by mělo tvořit 80% hry. To znamená, že byť prefuji hru stylem film, myslím si, že pokud ve hře není alespoň jedna (případně dvě) odreagovávací scény týkající se běžných věcí, tak to jaksi není kompletní celek.

_________________
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
_______________________________
Hraji: Qin: The Warring States
GMuji: Star Wars Saga, OG, The Esoterrorists


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 31.12.2005
Príspevky: 84
Body: 5
Bydlisko: Brno, říše snů a stínů
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?

Preferuji spolecne autorstvi, ale jista autorita v podobe vypravece mi nevadi, stejne tak se nebranim ani prozitkovym hram (v kterych muze byt urcita mira autorstvi take mozna),  ale ne vzdy me vysledek uspokoji, proto spolecne autorstvi preferuji nejvice.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?

Je pro me podstatne aby ke hre nenastala situace, ktera by mohla mit fatalni dusledky na pribeh. Zaroven je pro me podstatne resit proc se postava jak rozhodla a jejimi rozhodnutimi zobrazovat jeji charakter, nebo ho vyvijet a menit.

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?

Oboji je pro me dulezite. Zajimavy pribeh podle me vyzaduje zajimavou postavu v zajimavych a silnych scenach. A paklize je  tohle pri hre pritomno, vysledkem je zajimavy pribeh plny emoci, ktere se vztahuji k postave, nebo skrze postavu k elementum pribehu.

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?

Jsem schopny se nechat hodne svazat a zamerit na konkretni vec a bavit se prozkoumavanim jen teto jedne veci, ale musi to byt svobodne rozhodnuti, nesmim byt do toho tlacen. Prilisna volnost muze byt nekdy na skodu, ale to plati i o nucene svazanosti. Zdlouhava nebo redene pribehy me ale obvykle dlouho nebavi.

5. Vadi vam vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?

Dokazu na to pristoupit, ale musi byt opravdu zabavne a nesmi byt cela hra takto budovana. Jako hrac potrebuji mit pocit, ze na me postave a na jejich rozhodnutich zalezi. A ze pribeh neni predem dany. Predpripravene "nevyhnutelne "sceny my nevadi, paklize ty sceny nejsou urceny ke konkretnimu smerovani, ale prave k tomu, aby v nich postava urcila dalsi smerovani.

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?

Vadi mi, paklize hra k tomu vypravece nuti. Paklize je nektery z moznych vysledku u hodu pro hru spatny, tak je podle me neco spatne. Tohle pravidlo je dost osemetne, dokazu si predstavit situace, kdy bych ho prijmul, ale domnivam se ze je lepsi se takove situaci spise vyhybat.

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?

Preferuji kombinaci s prevahou prvni moznosti.

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?

Rad skoumam psychologii postavy, jeji motivace a cile. Plneni ukolu je pro men pouze prostredek ke zkoumani psychologie postavy. Neplnim ukoly jen proto abych je splnil.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?

Moralni dilemy sahajici az na mou osobni hranici.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?

Preferuji druhou moznost, ale ne vyhradne.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).

Mam rad intezivni, dynamicke a dramaticke, stylove pribehy. Cokoliv co tenhle dojem redi mi vetsinou snizuje miru zazitku.

_________________
"There are two kinds of people in the world, those who divide all the people in the world into two kinds and those who don't."
Metagame si not a necessary evil
Našlapuj zlehka, neboť šlapeš po mých snech - William Butler Yeats

Ex-Qualdezar


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?

Oboje ma pre GM a hracov svoje caro osobne mam radsej ak pribeh mozem (spolu)tvorit.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?

Dost. Nemam rad ak ma ostatni hraci obmedzuju v tom ako hram postavu - na druhej strane zriedkavo hram konfliktne a hru niciace postavy.

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?

Oboje rovnako. Postava je zakladny element pribehu.

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?

Ani Svet ani Railroad. Pribeh zalozeny na tom, ze postavy su motivovane ist dalej. Motivacia je samozrejme najme na hracovi, ale ani GM nesmi odignorovat ziadnu postavu.

5. Vadi vam ak vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?

To je obdobna otazka ako ta predosla. Ak je encounter pre pribeh klucovy, stane sa. Ak sa toto casto stava len pre zabavu GMa, tak by asi bolo dobre dat hracom viac volnosti pri spolutvoreni pribehu.

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?

Principialne ano.
Ak GM ma prehlad v mechanikach konkretnej hry, mal by vediet prisposobit obtiaznost schopnostiam postav.

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?

Nerozumiem celkom tejto otazke?  Ak je to tak ako som ju pochopil, odpoved zalezi na tom ake velke rozpravacie pravomoci maju hraci.

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?

V poslednom case radsej rozvijam postavu samotnu nez ze by som sa hyperaktivne podielal na posuvani pribehu. Ten vnimam "len" ako prostredie v ktorom sa postava prejavuje.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?

Ciernobiela hra casto nema hlbku, a to mi nestaci. Od RPG cakam viac, na "len odreagovanie" su tu jednoduchsie veci.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?

Pred hrou potrebujem koncept postavy, samotna p. nemusi byt presna a uplna, podstatne je aby mala ciel, motivaciu a charakter.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).

Zalezi od konkretnej hry, od spoluhracov a myslienky hry. Su ludia, s ktorymi sa v RPG pri hrani vecere v krcme vyborne bavim, a dalsi, s ktorymi podobne sceny hrat nemusim.
Navyse, obcas su "bezne" veci podstatne pre posunutie pribehu.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Bojovník

Založený: 26.10.2007
Príspevky: 165
Body: 5
Bydlisko: PN\BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?

Kazdy spomedzi zucastnenych by sa mal podla mna podielatna tvorbe pribehu, hoci niekedy je dost tazke predvidat vsetky moznosti.

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?

Ak to ma hru znicit, tak postavu skor skusim zahrat podla svojej mienky. Tiez ak prestavam stihat tempo, tak hru sa radsej pokusim ako postava trochu spomalit, co ale moze byt vnimane negativne.

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?

Postavy su spolutvorcami pribehu. Vcitenie sa nebyva na skodu, ale nemalo by pokazit zazitok hraca.

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?

Volnost v ramci medzi, aby neobmedzovala hracov ani GM.

5. Vadi vam ak vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?

Ak je to v zaujme pribehu, nie. Ale musi to mat vyznam a nemoze to byt prilis okate.

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?

V ramci rozumnych hranic nie. Bolo by trochu zvlastne, ak by archenemy umrel po jedinom bodnuti mecom :).

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?

Predvidatelnost moze byt niekedy na skodu, takze to nechavam skor na GM.

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?

Snazim sa, aby sa psychologia rozvijala pocas plnenia questov.

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?

Moralne dilemy su pre mna zaujimavejsie. Hlavne mam rad pocit, ked clovek sam seba prekvapi a nutnost reagovat na necakane situacie.

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?

V zavislosti od platformy. Ale najradsej mam vyvoj az pocas hry. Pripravena postava moze totiz dost upravit sposob hrania a hlavne dost pomoct, ak nie som zvyknuty na setting alebo mam o nom slabu predstavu.

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).

Bezne rutinne akcie skor vynechavam.


Hore
 Profil ICQ  

Dobrodruh
Obrázok používateľa

Založený: 27.05.2006
Príspevky: 58
Body: 5
Bydlisko: Košice

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
1. Preferujete pribeh ktory si pripravil GM a vy ho len prezijete (ako herec) alebo ho chcete radsej priamo tvorit a ovplyvnovat podla svojich preferencii a byt zan spoluzodpovedni (ako autor)?
Ako HRAC preferujem pribeh ktory si pripravil GM a ja ho len prezijem (ako herec)

2. Je pre vas podstatne aby ste sa vzdy zachovali 'ako postava' aj ked viete ze to bude mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry?
ANO, ale ak by to malo mat fatalne nasledky pre pribeh a zabavnost hry    tak NIE

3. Je pre vas dolezitejsie vcitenie sa do postavy ako zaujimavy pribeh?
Je pre mna dolezitejsi zaujimavy pribeh

4. Je pre vas dolezitejsia absolutna volnost aj ked to moze viest ku zdlhavej hre alebo vam vyhovuje ked je pribeh pripraveny a je viacmenej nutne sa ho drzat aby sa hra nerozpadla?
Viac volnosti prospieva pribehu a zabave  

5. Vadi vam ak vas GM tlaci do urcitych situacii, teda ze ked sa rozhodnete ist dolava, najdete tam zbojnikov a ked sa rozhodnete ist doprava najdete ich tam tiez, pretoze GM si mysli ze stretnutie so zbojnikmi by mohlo byt zabavne?
Vadi mi GM nasilnik

6. Vadi vam ked GM falsuje hody, ci uz aby vas zachranil alebo aby urobil protivnikov tazsich?
Nevadi mi ak falsuje hody ak to oposunie pribeh

7. Chceli by ste aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade vasich akcii a mali ste na to ako hraci priamy vplyv alebo sa radsej nechate prekvapit ako si GM vase akcie interpretuje?
aby bolo vzdy jasne akym smerom sa pribeh uberie na zaklade mojich akcii

8. Radi plnite ulohy a questy alebo radsej rozvijate psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam?
Rad plnim ulohy a questy. Rad rozvijam v pozadi psychologiu svojej postavy a jej vztahy k ostatnym postavam

9. Chcete riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia alebo radsej chcete jednoduchu ciernobielu hru pri ktorej sa len odreagujete od svojich problemov v beznom zivote?
Chcem riesit moralne dilemy a tazke rozhodnutia

10. Chcete mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat, alebo radsej si postavu pripravite len zhruba a definovat ju budu az vase skutky pri hre?
Chcem mat postavy dopredu co najviac pripravene a potom podla toho striktne hrat

11. Preferujete hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov alebo sa radi zaoberate 'beznymi' vecami (napr. nakupovanie, vecera v krcme, cestovanie).
Preferujem hru stylom 'film', teda ze kazda scena ma svoj vyznam pre posunutie pribehu a vyvoj charakterov

_________________
Kúzelník, kúzelník .. koľko očí má Beholder ?!


Hore
 Profil  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 33 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun