Shadow napísal:
No to ze mas tych bojovnikov iba strelcov je blbost, daj kazdemu mec do ruky a do druheho slutu luk alebo co pouzivas, lebo ked sa k tebe priblizi nepriatel na blizko ma na teba sa mi vidi az +8 na utok. Jednotlive cisla znamenaju kolko krat si mas hodit akou kockou
to Silwerbow povedal dobre... Ale mat vela zmiesanych (viacpovolania) ludi v druzine tiez nieje dobre lebo im idu expy pomalsie (delia sa medzi dva povolania, cize dostanes za kazdu potvoru len polku expov)... A ci drudi alebo klerik... Tot otazka, druid nieje az taky dobry na blizko pokial na seba nezacaruje niekolko obrannych kuziel (nemoze nosit kovove brnenia a nemoze pouzivat vacsinu kovovych zbrani), ale zasa ma kopec vyvolavacich kuziel, ktore mozu ulahcit boj (taky ohnivy elemental dokaze narobit divy), zato ale klerik je priamo urceny aj na blizsie boje (moze pouzivat aj tazke brnenia a moze v nich aj carovat, plus moze pouzivat kladiva a podobne veci (co sa ti zide hlavne v BG2, tam je Viconia jeden z najlepsich charakterov (uz vidim ako so mnou nikto nebude suhlasit
))) a ma kopec lieciacich kuzial aj podpornych kuziel... ale zasa ma malo utocnych kuziel. A v grupe by ti mali stacit dvaja bojovnici, jeden mag, zlodej, klerik a posledneho si doplnis podla potreby, alebo co sa ti paci. Jeden s tych bojovnikov moze byt aj ranger.
Belial> V dvojke nebol thief zbytocny uz len z toho ze si tam mal dost nechutnych pasci, plus sa s nim dalo preskumavat uzemie a lakat nepriatelia
ale ja som ho aj tak pouzival hlavne na vypacovanie zamkov
A hej mal by mat klericke kuzla hned od zaciatku, ale nie rangerske
Nevím jak si přišel že multi povolání má jenom polovinu expů, to platí pro ADnD, ne DnD 3E. Tady máš pořád stejně. A vybíráš si jaký level uděláš, jenom při rozdílu povolání o 2 (Třeba Fighter 9 a Cleric 2) máš postih 20% na přijímané expy. Ovšem to se zase kompenzuje oblíbeným povoláním, kdy je multiclass bez postihu (třeba u elfů mág), tj Elf F9/Mage 3 nemá postih na získavané zkušenosti. BTW Fighter Cleric je dokonalý zabiják a souhlasím s popisem Viconie, ovšem nezapomínej na Yeslicka z BG 1. Druid má dobrá kouzla (Summon Insect) a povolávací, ale je to spíše druhosledový a doporučuji ho půlit z Fighterem (Štít, Scimitar, Přírodní zbroj (Anhkheg Shell) a posilovací kouzla a je to taky slušnej zabiják, ovšem na clerica nemá!
Moje standartní grupa je:
Pal
F/M
F/T
Mage
Cleric
a jeden uz následujících
Ranger, Fighter, Paladin, barbarian, F/C, F/D podle typu hry a co se mi zrovna líbí, většinou je to Ranger s dvěma meči /nikdy se ovšem nejmenuje Drizzt, teď tam mám Zaknafeina deVir L13 Ranger, L3 Barbarian - rage se dvěma meči a boot of speed - chápu Drizzta)
Thief je v IWD II Zbytečný a doporučuji nějakého těžkého killera - Half-Orc, nebo Dwarf barbarian, protože boje jsou místy trošku předimenzované. IWD II hodnotím jako nejslabší hri Infinity Enginu