Will napísal:
Pises o tom ako si musis dobre naplanovat kam ides lebo dostanes tri rany a ides k zemy ... co mi pride taky ekvivalent behania celu hry nahy, nemyslel som, ze to konkretne robis ty. Tieto rozne obmedzenia mi vzdy pripomenu davne zaciatky ked macka domaca dokazala zabit level 1 commonera co proste nema ziaden realny zaklad iba nejaku pokrutenu nostalgiu.
Nie je to uplne to iste. To, ze sa pripravujem kam idem nie je preto, ze ma niekto vie zabit na tri rany, ale preto, ze cez mody som si do hry pridal cele nove survival systemy, co znamena, ze ked sa chcem vybrat v noci na prechadzku do snehovej burky, musim byt dobre obleceny, najdeny, zo zasobou vody a dreva a so stanom, aby som sa mal kde schovat, ked pride na najhorsie. Kedze som hru zacinal ako opusteny zobrak v spodkoch, na tieto veci som si najprv musel nasporit.
Mna survival hry bavia a Skyrim pre ma tymto vyrazne ziskal.
To, ze ma vie niekto zabit na tri udery mi pride logicke - hram postavu, ktora sa nespecializuje na boj na blizko a nenosi tazke brnenia - ak som opatrny a viem co robim, stale viem vycistit cely tabor banditov bez skrabnutia. Ak by som hral geroja v platovom brneni, vyzeralo by to inak.
Plus, cele to bola reakcia na Buci komentar o tom, ze vanilla Skyrim je pre neho prilis lahky (comu rozumiem, kedze bol lahky aj pre mna), tak som sa snazil mi dat nejake tipy, ako si to skomplikovat. Ak ty nemas potrebu si to komplikovat, nik ta samozrejme nenuti.
Will napísal:
Ano samozrejme mozes si vybrat co z hry budes pouzivat a ani ja nehram aby som si po 10tich hodinach povedal another job well done. Ale napriklad umelo si obmedzit nepouzivanie brnenia u maga mi pride ako holy nezmysel. Neexistuje realny dovod preco by mag nemohol mat na sebe plech ked ide do boja. Radsej sa napriklad v tych hrach snazim riesit situacie ako sa vyvinu a neriesit na 30 krat otvorenie jednej truhlice aby bol co najlepsi loot. So ... just moj nazor
Ak preskocim nezmyselnu debatu o tom, ze dovody preco mag na sebe nemoze mat plech mozu vo fantasy svetoch kludne existovat (od magickych / nabozenskych dovodov - vid ADnD - az po tie jednoduche ako je pohyblivost a vyhlad), tak si stale myslim, ze toto je otazka osobnej preferencie. Osobne som uz neraz hral zaplechovanych magov a nemam s tym problem, ale ja vzdy rad hram za postavy, ku ktorym si vymyslam pribeh a cize ak mi hra dava relativnu slobodu v tom, co a ako nosit (ako napriklad Skyrim), mam tendenciu budovat si vlastne limity pre kazdu postavu, za ktoru prave hram.
Tak ma to bavi, pomaha mi to sa do postavy lepsie vzit. Ak to niekto hra inak / nechape to, je to jeho vec.
30x otvarat truhlicu pre lepsi loot je cisty min maxing, teda opak toho, ako taketo hry hram ja (standardne loadujem len ked umriem, zaseknem sa kvoli bugu, alebo sa fakt debilne ukliknem), plus v Skyrime sa to ani neda. Pokial si dobre spominam, loot sa generuje pri prvom vstupe do lokacie a odvtedy je konstantny az do respawnu kontajnerov.