Mne sa zda, ze v Maltezskom sokolovi bola tma nonstop
Ale zase tam bola vacsina deja v interieri a pravda, vacsina bola konverzacka uuuualjdovskeho charakteru. Podobny pocit som mal z Marlowa (co nie je noir sam o sebe, ale detektiv atd), on len behal z miesta na miesto a konverzoval -- ak bola nejaka akcna scena, tak spocivala v tom, ze niekto dostal po hlave a bolo.
Ono to "bavi pozerat" je skor o poetike a technike tych filmov, jednoducho vtedy sa s vecami neponahlali.
Citácia:
ale zas samotny pribeh /comix/ je vcelku pomaly. premyslavy.
TOTO radovo vystihuje rozdiel.
Paradoxne ale onen Sokol ma natolko komplikovany dej, ze ani po dvoch pozeraniach a jednej konzultacii s wikipedie som nebol v stave to zhrnut do menej nez piatich odsekov. To iste mal aj Blade Runner, ktory je natoceny strasne pomaly a mnohych ludi nudi (mal som seriozny problem dopozerat, napriek tomu, ze som v zavere cumel do prazdna) -- to zrejme intenzivne suvisi so sucasnym trendom temnoty a dynamiky.
Teda, ze dnes sa zrejme caka, ze hrdina ma byt akcny a akcny a vsetko roztrieskat a ked nerobi patmetrove skoky, nie je cool.
Keby bol Max Payne premyslavy, tak je z toho adventura a divaci zaspia.