HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 56 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak ja to hram len prvy krat tak si chcem v klude prejst pozriet si pribeh, pozriet si co sa oplati skumat ako prve a potom pojdeme na vyssie obtiaznosti :)
Ano stihanie je divne, v povodnom ufe bolo zrobene lepsie (nie ze by bolo oslnive ale bolo spravene lepsie, uz len z toho dovodu ze si mohol naraz vyslat dve a viac stihaciek). Rozhodne tam toho bolo viac, mozna ze sa to neskor zmeni ale teraz mam horko tazko jedno ufo za mesiac.
Hlavne nenuti ta to taktizovat s vyzbrojou stihaciek a tym nakolko su poskodene.
Kazdopadne, mody ktore uz vysli umoznuju stihat ufa ktore idu na abduction/terror misie cim im znemoznis spachat tu ktoru misiu, ergo nestupne ti panika, urcite to pri dalsom playtrough vyskusam vyzera to zaujimavo.

S tym slotom sa to paci aj mne, nieze by som zasa tie veci vyuzival az tak casto, ale vedia pomoct, mozno je to koli normal obtiaznosti :)

Co som cital, tak v classic maju ufoni +10 k hit a +10(alebo 30, rozne zdroje uvadzaju rozne cisla) ku crit, coz je vraj niekedy dost overkill.

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Classic bez reloadu je dost problematicky, ale da sa to zvladnut. Po tazkych zaciatkoch, kedy som este hru celkom nepoznal, som potom uz niekedy nemal problem dat aj 2-3 misie za sebou bez jedineho skrabnutia a bez reloadu. Skor ci neskor ti ale vzdy niekto umrie.

Problem to je hlavne na zaciatku, kedy ti emzaci vedia dat vacsinu vojakov na jednu ranu, co sa hned prejavi na stratach. Na Classic su dost presni a treba uplatnovat ine taktiky ako na Normale, lebo napriklad vyuzivat polovicne krytie je skoro samovrazda. Tiez sa velmi dolezite stavaju laserove zbrane, na Normale ich kopec ludi preskoci a ide rovno po plazmach, ale neviem si predstavit, ako by som dal v jednom kole dolu dvoch - troch chrysallidov len s klasickymi zbranami, ked clovek este nema plazmy.

Momentalne, ked uz beham v Titan brneni a vacsina manikov ma v rukach plazmy, reloadujem uz len ked som netrpezlivy a nechce sa mi rozmyslat a spravim hlupu chybu. Je celkom obdivhodne, ze aj napriek tomu, kolko v tejto hre je zalozene na nahode, sa da nahoda celkom uspesne skoro eliminovat, ked hras opatrne.

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inac ta nahoda, mam pocit ze si to uklada kto ako trafi atd. Som skusal raz stunnut mutona, nevyslo, ludia mi pochcipali. Reload a presne to iste sa mi stalo, enem divne...

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník
Obrázok používateľa

Založený: 15.10.2004
Príspevky: 116
Body: 0
Bydlisko: BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Shadow napísal:
Inac ta nahoda, mam pocit ze si to uklada kto ako trafi atd. Som skusal raz stunnut mutona, nevyslo, ludia mi pochcipali. Reload a presne to iste sa mi stalo, enem divne...


Je to tak. Tutok o tom maju viac.
Mne osobne sa celkom paci ze sa neda preloadovat k nejakemu kvazi dokonalemu vysledku.

_________________
Only a fool is sure of anything,
a wise man keeps on guessing.


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak obisiel som to tak ze som trocha zmenil to co som urobil.

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Splitol som XCOM do samostatnej temy.

Taka minirecenzia:

DLHY POST (spoilery tam nie su, len to je dlhe)

Spoiler! :
Pride mi to ako celkom dostojny nastupca povodnej hry (ja som sice detstvo stravil skor s Terror from the Deep, ale ono to je to iste ako povodny X-COM len vraj tazsie). Nebudem tu pisat zoznam vsetkych zmien (je ich dost), ale hra mi celkovo pride ako vyvazena, relativne zlozita, prudko navykova a zabavna a podarilo sa jej v mnohom zachovat tu atmosferu strachu z povodnej hry.

Pre tych, ktori nevedia, o co ide: stanete sa hlavou medzinarodneho projektu XCOM, ktory ma jedinu ulohu: chranit Zem pred utokom mimozemstanov, ktori sa z neznameho dovodu rozhodli unasat ludi, terorizovat mesta a vseobecne robit zle. Postupne sa musite o mimozemstanoch dozvediet viac, pochopit, preco vlastne na Zem prisli a nakoniec ich celkom zastavit. Zacinate ako relativne chudobna organizacia, ktora ma len na tu najzakladnejsiu vybavu pre svojich vojakov, najlacnejsie stihacky a v zakladni len tie najnutnejsie miestnosti. Na to, aby ste sa zdokonalili a zarobili peniaze na dalsi rozvoj, musite uspesne kontrolovat ufonsku hrozbu.

To znamena podnikat viacero odlisnych veci: organizovat vysadky na miesta, kde emzaci zautocili na zemi, zostrelovat ufa priamo vo vzduchu, taktiez musite staviat satelity (aby ste odhalili viac ufo objektov v atmosfere), podnikat vyskum (na zdokonalenie vybavy svojich vojakov) a rozvijat svoju zakladnu.

Hra ma teda vlastne dve casti: strategicko - ekonomicku a takticku.

Ta strategicka cast sa odohrava v realnom case, mate prehlad o tom, co sa deje na celom svete, vidite uroven paniky v jednotlivych krajinach (cim vyssia panika, tym vyssia sanca, ze sa krajina z projektu XCOM odpoji a prestane vam platit), mozete vysielat svoje stihacky a satelity, staviat zakladnu, organizovat vyskum a podobne. Tato cast je zo zaciatku relativne zlozita a hlavne na vyssich obtiaznostiach sa casto stane, ze chybny krok vas moze vrhnut do spiraly, kde budete mat stale menej a menej penazi az kym cely projekt XCOM nezlyha a vy prehrate. Je velmi dolezite byt vzdy pripraveny a peniaze investovat tam, kde to prave najviac potrebujete, pretoze inak zacnete zaostavat za stale viac situaciu eskalujucimi emzakmi.

Takticka, tahova cast zahrna samotny boj s mimozemstanmi na zemskom povrchu. Ten nastane zakazdym, ked ufoni pristanu, alebo havaruju. Vy vtedy dostanete moznost vyslat na miesto vysadok az siestich vojakov, ktori sa pokusia emzakov neutralizovat (zabit, alebo zajat), pripadne uchranit civilistov a zabrat vsetku mimozemsku technologiu (dolezitu pre vyskum), ktoru najdu.

V taktickej casti sa udialo asi najviac zmien oproti povodnej hre, kedze boj je velmi dynamicky a casto aj brutalne rychly, plne vyuziva strategicke vyhody krytia, ponuka siroku skalu roznych specialnych akcii pre vasich manikov a vo vseobecnosti je to asi najlepsia cast celej hry. Mimozemska AI je celkom inteligentna a nepriatelia sa vas casto budu snazit obist a utocit zboku, kde nie ste kryti, neboja sa pouzivat granaty a PSI schopnosti (az neskor v hre), obcas na vas dokonca prichystaju primitivne pasce. Co sa tyka pohybu, zmizli time units zname z povodnej hry a namiesto toho ma kazda postava k dispozicii dva pohyby. V pripade, ze pocas lubovolneho pohybu vystreli, jej tah konci (samozrejme existuju vynimky, zalezi na treningu konkretneho vojaka, ale to je zakladny princip). Je to velmi elegantny a lahko pochopitelny system, ktory v kombinacii s mensimi a nicitelnymi mapami a vycuranym AI vytvara rychle a takticke strety.

Vasi vojaci su hlavne zo zaciatku extremne zranitelni a strata jedneho - dvoch pocas misie sa este stale povazuje za uspech. Vojaci, ktori toho preziju viac, sa postupne zlepsuju. Pri prvom povyseni sa im prideli konkretna rola (sniper, heavy, assault, alebo support) a po kazdom dalsom maju moznost naucit sa jeden novy skill. Postupom casu sa naucite svojich vojakov mat naozaj rad a vzdy vas zaboli, ked vam dobre trenovaneho serzanta zabije strelou do hlavy spinavy emzak, ktoreho ste si za zavretymi dverami nevsimli.

Co sa tyka map, tie na rozdiel od povodnej hry nie su nahodne generovane. Podla Firaxis je ich asi 200 a pre kazdu misiu sa jedna nahodne vyberie, nahodne natoci a nahodne (ale podla urcitych pravidiel) sa na nu umiestnia nepriatelia. Ti sa nasledne po mape pohybuju v skupinkach nezavisle od toho, ci ich vidite, alebo nie. Co znamena, ze aj ked si loadnete tu istu misiu na tej iste mape, nemusite nutne najst nepriatelov na tych istych miestach. Vynimku tvoria tak akurat specialne misie, kde je myslim umiestnenie emzakov spravene natvrdo.

Graficky to cele vyzera velmi pekne, je to take spravne futuristicke, ale ma to aj ten mierne komixovy nadych povodneho X-COMu. Je to plne nepodstatnych realii a mini pribehov, ostali zachovane dlhocizne texty po vysledkoch vyskumu, vypocuvania, alebo pitiev. Zmizli tie casto celkom hrozive obrazky z povodneho X-COMu, na druhu stranu ked sa mi pustilo prvy krat video pitvy Sectoida, nevedel som, ci sa mam smiat, alebo hrozit. Skoda len, ze po case sa vsetky videa uz opakuju (a pokial viem nedaju lahko preskocit), len sa meni model pitvaneho / vypocuvaneho / atd.

Nejake oficialne screenshoty mozete najst tu: http://www.xcom.com/enemyunknown/uk/screenshots.html

Co sa tyka negativ, jedno celkom velke je ovladanie a kamera: niekedy nie je celkom vidiet, kam chcete ist, dost blbo to niekedy funguje hlave v UFAch, kde casto namiesto jeho vnutra vidite strechu a ked chcete zadat prikaz na pohyb, robite to de facto na slepo. Ovladanie je ocividne prebrate a prisposobene z konzol, nie je to tragedia, ale mohlo by to byt aj ovela lepsie.

Celkovo sa mi to zatial velmi paci, uz dlho som na niecom takto nezavyslacil. Je to extremne tazke vypnut, clovek si stale hovori "este jeden tah", pripadne "este jeden den".

Je velmi prijemne zahrat si v roku 2012 normalnu tahovu takticku hru, ktora vyzera moderne.

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Naposledy upravil Annun dňa Št. 18. Okt 2012, 10:50, celkovo upravené 1 krát.

Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inak Quicci, toto moze byt pre teba zaujimave review, autor porovnava stare a nove XCOM myslim velmi ferovo. Ja s nim viac menej suhlasim: http://www.quartertothree.com/fp/2012/1 ... -to-write/

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
je celkom (ne)príjemné byť vnímaný ako "odporca" zmien ktoré hra priniesla na základe chatového logu so známym ktorý ju recenzoval :)

Pre mňa je XCOM legenda, strávil som pri XCOM: EU, TftD, Apocalypse, Aftershock, Aftermath a Afterlight niekoľko 100 hodín.
Nový XCOM priniesol zmeny ktoré z pohľadu "nehral som a radšej sa spýtam kým cálnem niekoľko tuctov EUR" nepôsobia úplne v duchu série.
Chápem že sa svet "zjednodušuje" a že to čo bolo pred 15 rokmi v hrách zaujímavé a rýchle je dnes nudné a pomalé, a "nikto" by to dnes už nehral.

...a aj napriek tomu že pozlátko na novom XCOMe je skvelé, mne sa túto hru, kým budem mať na hranie toľko času aby som sa mohol baviť 20-člennými misiami na obranu základne, kupovať neoplatí.

Z recenzie linknutej Annunom -
Citácia:
(2012 games) they’re more immediately gratifying.

a to je to na čom mne nezáleží.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Nikto nehovori ze si odporca, annun len postol nieco co by ta mohlo zaujimat :)
Kazdopadne, vzdy je tu moznost stiahnut si to a vyskusat ci ta to vobec bude bavit ;)

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Quicci nik ta tu odporcom nenazval, prestan byt taky egocentricky. :)

Quicci napísal:
Chápem že sa svet "zjednodušuje" a že to čo bolo pred 15 rokmi v hrách zaujímavé a rýchle je dnes nudné a pomalé, a "nikto" by to dnes už nehral

"Zjednodusuje" je take zavadzajuce slovo, hlavne v kontexte taktickych hier. To ze mas menej moznosti, alebo mensiu mapu, nemusi nutne znamenat, ze je hra jednoduchsia.

Prave naopak, existuje obrovske mnozstvo taktickych tahovych hier (netreba ist daleko: sach, go, dama), ktore maju extremne jednoduche pravidla a pritom su velmi narocne.

XCOM je imho dobry priklad, takticke boje su podla mna na ovela vyssej urovni ako v povodnej hre a to po vsetkych strankach. V clanku co som linkoval to autor prirovnal ku stolnym hram, co bolo imho velmi trefne - tam su mapy tiez vacsinou mensie a pravidla jednoduchsie, ak je ale hra dobre navrhnuta, na komplexnosti to prida a nie uberie.

S cim suhlasim je, ze sa zjednodusila ta strategicka cast. XCOM je v tomto objektivne chudobnejsi ako jeho predchodca, osobne mi to nevadi, lebo som seriu vzdy vnimal ako primarne takticku a nie strategicku hru, ale chapem, ak to niekomu hru znechuti.

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak, konecne som to cez vikend presiel. A zaverecny suboj? Pretty meh.

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja som uz tiez v poslednej misii, ale asi som natrafil na svoj prvy kriticky bug: v tej miestnosti kde su chryssalidi a floateri zrejme jeden floater prepadol cez podlahu a to asi sposobilo, ze neviem otvorit ani jedny dvere do dalsej miestnosti. Som nacisto zaseknuty.

Takze to asi budem musiet restartovat. A pritom to islo zatial velmi dobre, bolo to celkom lahke.

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 01.08.2004
Príspevky: 1040
Body: 43
Bydlisko: Kosice
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Je to lahke, posledneho nepriatela som sundal tak ze o mne ani nevedel...
A cela story... Nejak som doteraz nepochopil wo co go.

_________________
Go for the beer Boo! GO FOR THE BEER!!!!
WAAAAAAGH!!!


Hore
 Profil ICQ  

Profesionálny flákač školy
Obrázok používateľa

Založený: 06.06.2005
Príspevky: 1833
Body: 0
Bydlisko: Somewhere
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
nejak obdobne ako shadow... posledny hlavny bos siel dole na jednu full round attack od snipera a jednemu dobre strelenemu overwatchu...
Spoiler! :
a celkovo to ukoncenie s tym testovanim psychockych schopnosti mi prislo... zvlastne prinajmensom

ale hra sa mi pacila (zatial eln na normal, mozno o tyzden dva, ekd si trochu oddychnem si to rpejdem na classic), zo trikrat ma riadne nasralo, ked som si pracne niekoho omracil a potom mi tak nejaky emzak slahne granat a zabije ho... a najlepsia scena, ako mi tazka pechota v ghost armore, pocas misie "save civilians", sundal blby zombik , lebo mi bolo luto aktivovat neviditelnost, nech to ten civilista prezije... naco si ku mne ten zombik pripochoduje (okrem neho bol uz len jeden polomrtvy muton o poschodie nizsie so zvyskom timu) s jednym blbym zivotom a z fleku mi vytne za 8 cim mi ho dropne do bezvedomia... to som bol riadne na nervy, bol to totiz ten heavy z prvej akcie co rpezil, mutona dole som chcel omracit, nech ho mam do zbierky... takze som len rychle dorazil mutona a modlil sa, aby to medik stihol dookola nahor a zachranil mi ho... :D

_________________
"You're welcome on my boat. God ain't."


Hore
 Profil ICQ  

I am your father!
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2004
Príspevky: 6471
Body: 222
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Tak uz som to presiel aj ja. Musel som celu poslednu misiu zacat odznova a aj tak mi ten debil floater stale skocil von z mapy hned po tom, ako som ho objavil, tak som to musel spravit tak, ze som hodil dopredu scanner (vtedy emzaci nedostanu moznost sa pohnut) a potom som ho hned sundal sniperom.

Bolo to dost smutne, najst v poslednej misii takyto bug, keby som hral ironmana, asi by som bol dost nahnevany.

Inak ale spokojnost. Trochu ma prekvapilo, ze hra sa aj na classic obtiaznosti s postupom casu stavala lahsou, najhorsie to bolo jednoznacne na zaciatku, v momente ako som mal trosku viac penazi, lepsiu vybavu a trochu viac skusenosti, zacali mimozemstania stracat dych. Posledna misia bola uz len taka prechadzka, podobne ako vy som uber ethereala dal dvoma headshotmi dole a bolo.

Co sa tyka silnych momentov, bolo ich viac - za celu kampan som prisiel o 17 manikov vratane heavyho z prvej misie, ktory to ako prvy dotiahol na serzanta. Najviac sa mi do pamati zapisala misia v Japonsku, kde sa pokazilo uplne vsetko a ja som prisiel o styroch z piatich vojakov - ten posledny, ktory prezil, relativne neskuseny support, dal stastnym vystrelom dole posledneho sectioda a vratil sa domov ako hrdina, len aby padol v hned dalsej misii. Vtedy som si musel dat od XCOMu na den pauzu, celkom ma to rozosmutnilo.

Japonsko mi ale za odmenu poskytlo uzasne nazvanu assaulku "Banzai", do ktorej som sa celkom zamiloval a okolo ktorej som postupom casu vybudoval cely tim: 2x assaulti (Banzai a ukrajinec Kozlov), 2x sniperi (talian Marino a australcan Ice), 1x support (japonka Voodoo) a 1x heavy (japonec ktoreho meno je prilis dlhe a nemam ho po ruke:) ).

S touto skupinkou som potom dosiel az do konca. Obcas ich v pripade zranenia striedali menej skuseni kolegovia (niektori z nich to tiez nakoniec dotiahli az na colonela), ale toto bolo jadro. Banzai nebola zranena nikdy a casom prejavila aj Psi schopnosti, takze bolo jasne, ze ona bude ta, ktora povedie finalny utok.

Planujem sa dat este jedno kolo, tentokrat asi na normale a s ironmanom (chcem taku pohodicku), ale az za chvilu, musim is od toho oddychnut.

_________________
Tak sme konečne so ženou boli v tom Westerose.
- sent from my iPhone


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 56 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun