HuSä

Najzelenšie fóra slovenského Internetu.

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 52 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalšia
Autor Správa

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Pravidlá: Wushu s mechanikou Doomu
Príprava: Corvus a ja sme mali záujem hrať Sword & Sorcery (1), vymyslel myšlienku mesta v púšti (2) a karavánu s Princeznou smerujúcu do iného mesta (3) a ja som si napísal tri heslá:

"Zem sa chveje a praská." (nepoužité v hre) (4)
"Princezná sa snúbi s koncom veku" (5)
"Jeden sa postavil proti štyrom" (6)

Pripravil som mená z Conana na papier (7), aby sme mohli nejaké používať a vytlačil som character sheety hráčom. (8)

To bola celá príprava na hru. Zvyšok bol už iba čítanie Howardovho Conana a žánru Sword & Sorcery, so žiadnym konkrétnym úmyslom použitia nejakej zápletky.

Pred hrou bolo 80 minútové prebranie settingu, systému a vytvorenie postáv.

Postavy:
Citácia:
Lei Wu-Long  (Corvus)
Kitai z pseudočínskej kultúry, na pohľad mal 35 rokov, ale jeho oči prezrádzali, že to nie je pravda. Nosí čierne rúcho s drakom. Člen tajomného Šarlátového kruhu.

Čarodej Šarlátového Kruhu 5
Moje ruky sú smrteľné zbrane 4
Moje oči sú priepasť 3
Nepriatelia môjho majstra 1


Citácia:
Sansa (Katka)

Slúžkyňa a bodyguardka princeznej. Menší, útlejší vzrast, ebonovo čierne vlasy, biela pleť, zelené oči.

Ženská intuícia 5
Vrhačka dýk 4
Ženské zbrane 3
Chlpaté osemnohé stvorenia 1


Citácia:
Bezmenný (Odin)

Zajatec, ktorý sa pokúšal ukradnúť princeznej niečo vzácne, ale nakoniec sa do nej zaľúbil.

Bystré oči, bystrý pohľad 5
Môjmu pohľadu neodoláš 4
Už tu nie som 3
Oheň mimo kontroly 1



Scény:

In medias res začiatok po prepade princezninej karavány (neskôr v inej scéne je ukázané, že ju viedli na sobáš), ktorú uniesli nomádi pri divnom prepade. Dohodnuté metaherne hráčmi.

Snaha o prienik do mesta, ktoré postavy našli, v snahe prežiť, mesto vyzerá vyľudnené, hradby spustošené, a brána zavalená (mook scéna). Idea mesta pochádza od Corvusa, a bola vlastne dohodnutá až pri hre.

Prehliadka mesta, kde sa ľudia starali o vlastné veci, a málo reagovali na postavy (mook scéna s cieľom zistiť informácie: výsledok bol, že niekto našiel divný rituál v podzemí jedného domu, a Lei vypáčil z inej postavy, že princezná bola v meste)

Do mesta sa prihrnul tajomný jazdec a opozíciu totálne zmietol, a následne sa zázrakom dostal cez hradby (čisto atmosférická scéna)

Rituál vykonávajúce postavy zaútočili na hráčov (scéna sa začala mojim, ehm, použitím ich navrhnutou NPC), ukázalo sa, že sú nadprirodzení, hráči navyše získali informáciu o tom, že postavy boli služobníkmi "nepriateľa majstra" Lei (strach) a našli čosi ako mapku k miestu v púšti (mook scéna)

Tieto postavy vzbĺkali pri odhalení spod svojich tajomných odevov pod vplyvom slnka, jedna z nich nabehla do domu, v ktorom bol hráč ktorý mal strach z ohňa, a nakoniec ho plamene pohltili (boss scéna oheň vs. hráč) Lei nekromanticky oživil jeho corpse a dušu :D

Útek z mesta, obyvateľ obvinil postavy, že priniesli na nich skazu a zničili ich ochráncov (mook fight)

Prišli k úpätiu skalistej hory podľa mapy, a začali ju zliezať po úzkej rýmse. To už začínala noc, a zvrchu na nich hľadel jazdec, keď zrazu zmizol a zvrchu skaly sa vynorili štyri páry chlpatých nôh, ktoré desivo zliezali po skale smerom k hráčom. (boss fight)

Jedna z hráčok mala slabosť na pavúky, boj prehrala, pavúk jej v boji uštedril hryz do ramena, a odpadla. Tu sa družina rozdelila na dve scény:

1) Zvyšné dve postavy išli vyššie, kde našli princeznú v umelo vytvorenej rituálnej jaskyni. Princezná odhalila Leiovi, že sa blíži kataklysma na celú krajinu a že sa na ňu spolčila s Jedným z Prastarých, "ktorý vždy stojí proti štyrom ostatným, zachádzajúc v svojom rozsievaní chaosu až tak ďaleko, že zrádza tých po boku ktorých stojí". Vábi ho fyzicky aj mocou, aj tým, že tisícky rokov sa o ňom budú spievať ódy a básne. Bezmenný sa ju pokúsil napadnúť, ale ona presvedčila Leia, že ak neporazí Bezmenného teraz, tak ho jedného dňa zrazí. Lei sa nakoniec postavil na jej stranu a spolu zabili Bezmenného. (boss fight: ja a Corvus sme išli s 3 detailmi, proti hráčovi Bezmenného so šiestimi) Mimo iné Princezná sa vyhrážala Leiovi, že ak sa k nemu nepridá porazí ho jeho slabinou, použijúc mágiu Jedného proti nemu.

2) Sansa sa prebrala na zelenej lúke, a všimla si, že nemá žiadne zranenia po boji. Zistila, že je v svojom meste, a keď sa dostala do paláca, zistila, že princeznina karavána ešte len bude odchádzať. Následne ju schytil muž z princezninej stráže, a pýtal sa jej, či má pripravený jed. Vyšlo na povrch, že Sansa plánovala zabiť princeznú, lebo sa dozvedela o jej prepojení s Jedným. Na to nasledovala scéna, kde si princezná zavolala Sansu k sebe. Išiel boss fight v sociálnom konflikte, Princezná chcela odhaliť, že Sansa ju chce zradiť, a Sansa chcela zostať v utajení. Vyhrala Sansa a potom sa jej rozplynula jej ilúzia a bola späť na skalnatom vrchu. (táto technika ma dostala najviac: hráčke je ponúknutá jej minulosť bez deprotagonizácie, keďže hráčka mala na výber, či sa bude riadiť tým, že jej ilúzia sa zakladala na pravde, alebo nie)

Posledná scéna: Princezná s Leiom sa pobazkajú a na samotnom vrchu kultistickej hory sa v objatí prebodnú rituálnou dýkou, ktorá spojí ich telá. Sansa dobieha na miesto v čase premeny, a vidí ako sa ich telá zmenili na niečo s dračou papuľou a krídlami, prenášajúc si eleganciu pohybu od Leiovej postavy, žiariace mocné oči princeznej, a mágiu Jedného. Boss fight Sansy proti Avatarovi. (Avatara sme hrali na striedačku s Corvusom a pri opisoch sme hovorili "my").

Nakoniec Avatar použil mocnú zbraň pomsty proti Sansy, a fantasmagoricky sa v strmhlavom lete na ňu zmenil na princeznú so slzami v očiach objímajúcu Sansu. Tá však vytušila nebezpečenstvo a dýkou ju zabodla, čím sa zmenila halucinácia na Avatara, ktorému rozpárala telo, až po srdce, ktoré rozpučila.

Potom ju rituálna dýka začala vábiť hlasom, a sľubovala jej, že konečne dosiahne to po čom túžila: ona bude krásna, ona bude princezná, ona bude mať moc. S mechanikou Doomu v Roanoke, Sansa zahrala záver, že sa nechala opantať mocou dýky, ale v poslednej chvíli si uvedomila, akou cestou sa vydáva a prepichnutá dýkou sa spustila z hory zoskokom.

Hralo sa inak viac než 5 hodín, ak som zle nerátal.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Flashback moc kúl!

Odbočka: Už dlhšie riešim, ako použiť flashbacky v konflikt resolution, chcel som to nejako zapojiť do Cold City. Veľmi zaujímavým spôsobom to rieši 3:16, ale aj Poison'd. Ide o to, že flashbacky sú geniálny spôsob, ako poskytnúť dostatok herného materiálu pre také hry, v ktorých sú postavy spoločne izolované na jednom mieste a má sa medzi nimi nejako vyvíjať vzťah (napr. ako v Dvanásť rozhnevaných mužov) a je to skvelý spôsob prekresľovania postáv v pick-up games (Wushu, MW a pod.). Rád niekedy s vami pokecám.

M

P.S.: Škoda, že som nemohol.

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

Bojovník

Založený: 26.10.2007
Príspevky: 165
Body: 5
Bydlisko: PN\BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Inac odporucam bezprostredne pred hranim precitat aspon jednu poviedku z daneho prostredia ( ak je zname vopred ) koli lepsiemu vymyslaniu traitov. Bo teraz to z mojej strany bolo trochu slabsie ( co nastastie spravil zvysok skupiny, ked som miestami zabudal aj dychat :) ).

Bifi: mas moznost napravit nabuduce :).


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
cela hra bola moc kool.

mala mozno jedno hluche miesto ked sme zacali prilis dlho preberat co dalej v meste.. ale navrhol som levovi aby daco bangol a hned sa to rozhybalo a uz nezastavilo..

hlavne zaver bol skvely a epicky.

a btw venus sa ukazala ako studnica zaujimavych rpg napadov :) jej debut dopadol na vybornu. :)

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Legenda
Obrázok používateľa

Založený: 03.08.2005
Príspevky: 1755
Body: 6
Bydlisko: Bratislava

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Howardov Conan (Je pekne ze ste Khitai zaradili do predcinskej kultury. Pohowardovski autori sa na Khitai pozeraju ako na samurajske japonsko - bleee). Ach jo moj najoblubenejsi setting!
Vyzera to ze ste mali skvelu zabavu.

_________________
Tek tik-tik. : Gak’lak, thri-kreen guardian
Jenom člověk, který si není jistý svým vlastním rozhodnutím, že hraje dobrou hru se musí neustále opírat do jiných her s tím, že jsou špatné, aby se ujistil, že dělá dobře : Alnag


Hore
 Profil ICQ  

Imperátor
Obrázok používateľa

Založený: 05.12.2005
Príspevky: 946
Body: 5
Bydlisko: Le frere et gloire
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Ja som bol tiež nadšený z Katkinho hrania, lebo sa výborne chytala do hry a mala super opisy. Corvus inak bol nezadržateľný a chŕlil vždy viac ako 6 detailov :)

Zaujímavé tiež bolo, že ako sme po hre preberali, tak z Katkinej postavy bol nakoniec vcelku zaujímavý ženský príbeh, o tom ako žila v tieni krajšej a úspešnejšej princezny.

A inak fakt výborna hra, ďakujem všetkým.

_________________
"Však lev, to je vlastne kôň."


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník

Založený: 26.10.2007
Príspevky: 165
Body: 5
Bydlisko: PN\BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Corvus mal celkovo dost zaujimavy sposob hrania, ked v priemere kazde tretie slovo bol zaujimavy a pouzitelny detail. A v kazdom pripade to bolo nieco uzasne. A bolo zaujimave, ako sa zo zaciatku z klasickeho sword & sorcery stal casom zensky pribeh v tom najlepsom zmysle slova, co by asi bez Katky nebolo mozne, lebo by nas to pravdepodobne vobec nenapadlo :).


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
ked som prestal hrat warheart a rantoval som som o tom co a ako chcem hrat, tak som naozaj netusil, ze moje preferencie tak rychlo dojdu naplneniu.

VIVAT WUSHU! :ikonka33:

edit: dik :) ja som si premyslene vytvoril postavu, ktora mi davala strasne vela inspiracie na popisy.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Odin: skus porovnat ako sa vcerajsia hra lisila od tvojich predchadzajucich skusenosti. co bolo lepsie, co bolo horsie..

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Paladin
Obrázok používateľa

Založený: 04.04.2005
Príspevky: 439
Body: 5
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Venus blahoželám k debutu.  :D

Pri našom piatkovom Roanoke demo-stretnutí mal (podobna ako Corvus tu vyššie) jeden z mojich hráčov prezretie. (Povedal, že ak si má vybrať medzi Wushu a Cold City, tak si vyberie Wushu, lebo je jednoduchsie. To má pritom Cold City len tri vlastnosti a asi 2 mechaniky. Hajzel.)

_________________
Charlotte: "You are so big... and so vegetarian!"


Hore
 Profil  

naivný cynik
Obrázok používateľa

Založený: 16.07.2006
Príspevky: 3124
Body: 14
Bydlisko: doma
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
asi od poslednej tretiny som sledoval hru, a hoci mi asi 5 minut  trvalo kym som pochopil ktora bije, potom som aj ako len divak "videl" co sa v pribehu odohrava.

zase - ako pri nasom spolocnom Roanoke -  to bolo cinematicke, maximalne zive, velmi napadite, a napriek vsetkemu zanrove.

:thumbsup: vsetkym zucastnenym.

_________________
Adults with imaginary friends are stupid.


Hore
 Profil  

Bojovník

Založený: 26.10.2007
Príspevky: 165
Body: 5
Bydlisko: PN\BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Predchadzajuce hry boli uplne odlisne zakladnym stylom. Wushu ako take by som nazval akcne, zatialco klasicke RPG su skor reakcne. Myslim to z toho pohladu, ze Wushu vychadza z toho, ze hraci si scenu tvoria, zatialco v klasickom podani je scena vytvorena uz DMom. Z toho vyplyva aj vacsia customizovatelnost, ale na druhej strane je potrebny uplne odlisny styl hrania, ktory nemusi sadnut kazdemu. Ten rozdiel je v tom, ze koli tempu je nutne takmer realtime hranie ( nie je nutne, ale potom trpi atmosfera, ktora je najvacsou devizou ). Preto su skor premyslave typy v mierne odlisnej pozicii ( ako priklad uvediem nie celkom domyslenu facku magovi :) ). Nie kazdy totiz vie reagovat ihned. To ale dokaze vyriesit druzina. Vacsi spad sa mne osobne pacil, ale neviem si celkom dobre predstavit vo Wushu nejaku pribehovu kampan. Proste pre mna je to podobny rozdiel ako poviedka vs roman.

Idealne na prilakanie newbies a oneshoty. Povodne som preferoval skor pribehove, ale tato session ma presvedcila, ze ak je dolezita zabava pre vsetkych zucastnenych, mozne je vsetko. Preto je to tempo aj dolezite, aby nikto nedostal cas na premyslanie, ako znicit hru. Dalsim dobrym prostriedkom proti gamebreakers je aj spominana customizovatelnost, ktora si ale ziada omnoho vacsiu pozornost.

Snad by to ako porovnanie mohlo stacit :).


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Citácia:
Preto je to tempo aj dolezite, aby nikto nedostal cas na premyslanie, ako znicit hru


preco by mal niekto premyslat ako znicit hru?  :o ked niekto pride na hru s tym ze ju chce znicit tak ho poslem do prdele a odmietnem s nim hrat.

co sa tyka tej facky a par podobnych veci... je dolezite netrvat tvrdohlavo na svojom ked vsetci ostatni vravia ze to nie je moc fajn.

a ano wushu vyzaduje rychle reakcie, ale zase na druhej strane su tu ostatni, ktori mozu pomalsiemu hracovi davat navrhy co moze spravit (narozdiel od typickeho pristupu v beznych hrach, kde GM kibicujucich hracov okrikne "Ticho! Ty spis!" ala Farador)

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  

Bojovník

Založený: 26.10.2007
Príspevky: 165
Body: 5
Bydlisko: PN\BA

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
Priamo to tak neberie, ale vystupy su podobne ( resp. rovnake ).

Ad korigovanie od skupiny: to je nieco, s cim som sa predtym vobec nestretol, ale na druhej strane je to nutna podmienka k udrzaniu konzistencie. Tym sa trochu menia naroky kladene na skupinu ako celok. S tym som mal trochu problem, bo nie som zvyknuty na to, aby som bol smerovany ohladom vyvoja postavy niekym inym ako DMom. Tym ale vobec nechcem povedat, ze to bolo na skodu. Prave naopak. Ale to je zase o pristupe.

Zmeny spravania postavy boli dane hlavne tym, ze moj obraz o postave sa tvoril on-the-fly, zatialco vase predstavy boli aspon ciastocne dane uz vopred. Preto som uz hore spomenul min jednu poviedku kratko pred samotnym hranim. Zhruba v polovici hry som si uvedomil, ze postavu musim hrat odlisnym sposobom a tomu som prisposobil aj samotne hranie. Niektore veci boli sposobene aj mojou tvrdohlavostou, ale na druhej strane prave to vnieslo par zaujimavych konfliktov.


Hore
 Profil ICQ  

Sanjuro
Obrázok používateľa

Založený: 05.02.2006
Príspevky: 6707
Body: 5
Bydlisko: BA
Pohlavie: Muž

Neprítomný
Odpoveď s citáciou
bolo na tebe vidiet ze mas urcite navyky ktorych sa tazko vzdava... v tomto ma vyhodu katka ktora ziadne navyky nema... :P

a metagame je neoddelitelna cast wushu, pretoze ciel wushu je vyrobit zaujimavy pribeh (a metaherne sa treba dohovarat kam ho chceme smerovat) narozdiel od niektorych inych hier, kde sa hraci snazia co najviac vzit do svojich postav (a metagame z tohoto vnorenia vytrhava)

to ze sa ten pribeh naozaj pocas toho hrania vytvoril povazujem za jednu z najvacsich deviz takehoto stylu hrania. je to uplne iny pocit (aj pre GMa aj pre hracov) nez ked je ten pribeh predpripraveny a hraci maju len limitovanu moznost na nom nieco zmenit.

_________________
Barbarism is the natural state of mankind.
Civilization is unnatural. It is a whim of circumstance.
And barbarism must ultimately triumph.


Hore
 Profil ICQ  
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 52 ]  Prejsť na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Ľudia sediaci pri tomto stole: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.


Nemôžete zakladať nové témy pri tomto stole
Nemôžete odpovedať na témy pri tomto stole
Nemôžete upravovať svoje príspevky pri tomto stole
Nemôžete mazať svoje príspevky pri tomto stole

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Little spaceships
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Karma MOD © 2007, 2009 m157y, modifications © 2010 Annun