Bifi:
To je ešte lepšie a viac než som dúfal, len tak ďalej. Čím viac takých vecí vymyslíte, prepojíte, použijete a vytvoríte NPC, tým mi nielen uľahčujete robotu, ale aj si nastavujete čo chcete mať v hre.
Z môjho GM pohľadu mi zostáva jediná nezodpovedaná otázka: rýchlosť advance.
Uvažovať treba, že TSoY má kľúče, ale v Stalkerovi pribudne aj misia (XP orientačne zatiaľ), takže XP sa získajú rýchlejšie. Chvíľu som uvažoval zrušiť misie XP, ale škoda by ich, lebo tam vznikajú pekné veci (doručiť dokumenty Sidorovičovi a zároveň niekomu inému znamená viac XP, ale aj viac problémov).
Takže koľko XP na advance? 10-15-20?*
Ešte k protivníkom, vaša kategória je veterán. Silnejší protivníci sú experti, ktorí majú začiatočné ability a hodnoty + 15-20 advancov, polovičné pooly. Experti sú všetci named. Mimo nich sú tu ešte mutanti a anomálie, na mutantov som osobne dosť zvedavý, lebo v TSoY sa parádne statujú so Secretmi a podobne, sú veľmi rozdielni a mrte nepríjemní, ale nebudem prezrádzať. No a anomálie a Zóna, to som zvedavý najviac, to bude dúfam ukážka toho, ako sa v TSoY dajú robiť zaujímavé veci bez zmeny systému.
Celkovo hierarchia ľudských NPC:
Nováčik - začiatočné ability, žiadne pooly
Skúsený - +5 advance, žiadne pooly
-----> Named NPC
Veterán - +10 advance, polovičné pooly
Expert - +15-20 advance, polovičné pooly
Je to prehnané, naopak, alebo nie?
* ešte je problém s dĺžkou hrania, ťažko mi odhadovať dopredu. Cez poolový systém misii sa dá dĺžka hrania vhodne upraviť.