Zdar,
včera jsem měl dlouhý rozhovor s bratrem oheldně toho jak to budeme dělat.
Tohle tě asi Corvusi nebude zajímat to je otázkla Medieval, vylepšním stávajícího systému příjdu později
V prvé řadě bude jenom jedna rasa (to je divné, že), která bude mít stejné HP, Savy, Přístup k bonus featum např
Lvl 1 HP 8 Fort/Will/Ref 1 Bonus Feat
Lvl 2 HP 9 Fort/Will/Ref 1 Bonus Feat
Lvl 3 HP 10 Fort/Will/Ref 2
Lvl 4 HP 11 Fort/Will/Ref 2 Bonus feat
Bude určitý pool GENERAL bonus featů (jako ve 2E General Nonweapon Profecienci)
No a pak bude něco jako životní dráha, postavy si vyberou jakým směrem se chtějí vyvíjet (s tím že bude normální Dual Classovaní), k těmo cestám se přidělí BAB, BDB a další specializované pooly featu /bojovník například Riposte, Parry/ a další věci jako je náchilnost na Insanity, Contacty a tak. Ty životní dráhy budou asi 3-4. Zatím pracovně a nestále.
Obyčejný člověk (de facto commoner který bude moct levelovat hlavne ve killech a featech jako je Agriculture, Žebrání, Kovářství, například jestliže budeš mít kovářství a dáš si skill do cragt armor tak budeš moc featovat tak že budeš vyrábět speciální zbroje (například si můžeš vzít feat na výrobu italských zbrojí)
Bojovník větev featů bojovnických a lapkovských
Cestující - větev featů zlodějských, obchodník, bardských
Kněz - sociální skily a featy jako je Tortura, Confession, Klatba....
Musíme vyvážit to že nebude magie, kněz bude nejmocnější osoba co se týče práce s lidmi, se zdroji, tak jako reálně ve středověku. obyčejný člověk bude zastupovat nevolníky a řemeslníky, cestující pak minstrely, obchodníky, zloděje.
Bojovník pak bude válečník, hraničář a lapka
TO bude asi nejkrutější změna oproti Warheart i normálním DnD. Pro začátek řeknu že se mi aplikace třech generických povolání z Unearthed Arcany nelíbí, Tohle je lepší systm /taky jsme ho vymyslel/ ale potřebuji znát názory dalších co si o tom myslí, jestli to může fungovat
Všimněte si že nemám povolání šlechtic. Sociální status bude postaven zcela mimo.
Dále jsem přemýšlel nahradit Alignment Osobností /Domeanor/ ale to je složité a nechce se mi do toho.
A teď co se týče soubojového systému. Na tom bude primárně pracovat bratr - kromě Weapon Groupingu budeš mít ještě možnost featových větví weapon style, kde budou featy odpovídající reálným fintám tak jak jsou popsány v dobových historických knihách. Vzhledem k tomu že bratr je historický šermíř specializující se na 9-13 století, věřím tomu že to bude zajímavé. První nástřel nějkterých fint budu mít dnes večer. TO by byl k realizaci boje, člověk s power attackem bude koukat, když mu někdo štítem pomocí páky ukradne zbraň. Půjde o to v souboji využít různých možností vedených jak k rychlejšímu zabití, tak třeba i k odzbrojení nepřítele už v prvním kole (aby se hráči vyhly soubojům typu Fighter vs Commoner na 6 kol)
A ještě ke criticalu jak jsem se zmiňoval včera.
Jde o to že chci zavést Critical Hit pouze v případě úspěšně hozeného Critical Threadu, bez ověřování, s tím ale že rozdíl mezi Útokem a Obranou bude 5 a více. Corvus měl dojem že se snižuje pravděpodobnost hození kririkalu slabšími psotavami - což není rpavda, neb na místě kde je obrana také řízena hodem kostkou je pravděpodobnost skoro stejná.